Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

گروه مپنا شرکتی است که بسیاری آن را مجموعه ای فعال در حوزه برق و نیروگاه می دانند اما در حوزه های زیادی از جمله حمل و نقل، انرژی ، سلامت و صنایع آلومینیوم فعالیت دارد و می توان آن را به لحاظ تنوع در کسب و کار در زمره چند رشته ای ها دانست.

خبرهایی خوب از پروژه‌های مپنا در صنایع ریلی، آلومینیوم، نیروگاه و نفت و گاز

بورس24 : گروه مپنا شرکتی است که بسیاری آن را مجموعه ای فعال در حوزه برق و نیروگاه می دانند اما در حوزه های زیادی از جمله حمل و نقل، انرژی ، سلامت و صنایع آلومینیوم فعالیت دارد و می توان آن را به لحاظ تنوع در کسب و کار در زمره چند رشته ای ها دانست.

این شرکت جزو معدود شرکت های تخصصی و مهندسی کشور است که به معنی واقعی اقدام به خلق ثروت می کند و جزو مجموعه هایی است که در شرایط تحریمی توانسته در حوزه انرژی تجهیز و راه اندازی نیروگاه و مشارکت در اجرای پروژه های نفتی، تولید لوکوموتیو و ... فعال شود .

این شرکت حجم قابل توجهی دارایی در اختیار دارد و همچنین از نظر ساختار مالی در شرایط مطلوبی است و از دید بنیادی جز شرکت های کم ریسک و بنیادی بازار محسوب می شود.

«رمپنا» درروز های اخیر درگیر هیجانات بود و شاهد صف های فروش و روند های هیجانی بود ، روندی که کلیت بازار را نیز تحت شعاع داشت.

جعفر جولا مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صنایع آب و برق صبا درباره نوسانات اخیر قیمت سهام «رمپنا» و آخرین وضعیت عملیاتی این شرکت به بورس24 گفت: هلدینگ مپنا در بخش های محتلفی در حال فعالیت است، از جمله بخش ریلی، حوزه سلامت، حوزه انرژی، پیمانکاری و صنعت.

جولا گفت: در بخش ریلی اقدامات خوبی عملیاتی کردیم و چون مشتری اصلی ما در بخش بار و مسافر مجموعه راه آهن است و این مجموعه با کمبود منابع روبرو است قدری طرح ها در این بخش با تاخیر پیش می رود اما در شرایط خوبی در این بخش هستیم و اقدامات خوبی در سرمایه گذاری در این بخش عملیاتی کردیم.

او ادامه داد: در حوزه ساخت وتجهیز نیروگاه نیز فعال هستیم از جمله احداث، تجهیز و راه اندازی نیروگاه های سیکل ترکیبی برای بخش خصوصی و چندین پروژه دولتی را در دست اجرا و راه اندازی دارم . بخش پیمانکاری ما نیز در حوزه نفت و گاز فعال است. پروژه دانان ما وارد فاز عملیاتی شده است و در این بخش هم اقدامات خوبی در دست اجراست .

وی گفت: با توجه به خطوط کسب و کار و در آمدی که داریم فروش برق صرفا یکی از بخش های درآمدی ماست و در اقدامی هم که صورت گرفت، استراتژی تبدیل برق به محصول را در پیش گرفتیم. در حال حاضر نیز سرمایه گذاری ما در صنعت آلومینیوم در شرایط بسیار خوبی است و روند تولید خوبی را برای این بخش شاهد هستیم.

وی به چالش های موجود برای فروش برق اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که با آن روبرو هستیم بحث دریافت مطالبات از دولت است، طبیعتا بخشی از مطالبات به صورت دوره ای تسویه می شود اما با توجه به روند مداوم تولید برق مطلبات ما به صورت مستمر ایجاد می شود و طبیعتا سرعت رشد مطالبات از وصول آن پیشی می گیرد.

جولا درباره عرضه سهام نیروگاه های مجموعه تحت یک هلدینگ انرژی در بازار سرمایه نیز گفت: طی تشریفات اداری این برنامه زمان بر است. بخشی از نیروگاه ها سهامی خاص بود و باید انتقال مالکیت انجام می شد که این انتقال مالکیت انجام شد. برای عرضه نیز احتیاج به صورت های مالی 12 ماهه نیروگاه ها و گزارش های دوره ای و صورت مالی تلفیق است. در حال نهایی کردن این موارد هستیم که پس از طی این مرحله سایر درخواست های لازم برای پذیرش در فرابورس را نهایی کنیمو انتظار داریم در سال آتی این اقدام عملیاتی شود، البته سرعت کار به دلیل شیوع بیماری در کشور قدری کند شده اما انتظار داریم به زودی این هلدینگ در سال آتی عرضه شود .

وی در خصوص نوسانات قیمت سهم نیز گفت: نوسانات قیمت سهم متاثر از عرضه و تقاضای بازار است و سهامداران باید با بررسی عملکرد شرکت ، خطوط درآمدی شرکت و وضعیت طرح ها و پروژه ها را در سرمایه گذاری خود لحاظ کنند که آیا سرمایه گذاری ارزشمندی کرده اند یا خیر. طبیعتا روند های هیجانی منجر به تصمیمات احساسی می شود و توصیه می کنیم که بر اساس تحلیل و بررسی بنیاد سهم اقدام به سرمایه گذاری صورت گیرد.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24