Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : یکی از موضوعات مورد توجه سهامداران شرکت های معدنی موضوع حقوق دولتی است که هر ساله در قانون بودجه در جستجوی آن هستند، اما شنیده شد که در مصوبه جدیدی از سوی وزارت صمت ، درصد پرداختی ملی مس در این حوزه با تغییراتی روبرو بوده است...

رخدادی مهم برای مس

بورس24 : یکی از موضوعات مورد توجه سهامداران شرکت های معدنی موضوع حقوق دولتی است که هر ساله در قانون بودجه در جستجوی آن هستند، اما شنیده شد که در مصوبه جدیدی از سوی وزارت صمت ، درصد پرداختی ملی مس در این حوزه با تغییراتی روبرو بوده است.

میزان حقوق دولتی پرداختی از سوی ملی مس 12 درصد قیمت کاتد بود اما شنیده ها در بازار حکایت از اصلاح این نرخ دارد که می تواند تاثیراتی بر عملکرد مس داشته باشد.

خبرنگار بورس24 صحت این موضوع که آیا حقوقی دولتی تغییراتی داشته یا خیر را از مدیرعامل «فملی» جویا شد ؛ اردشیر سعد محمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس در پاسخ به این سوال بورس24 که آیا حقوق دولتی در ملی مس تغییراتی داشته یا خیر؟ این طور پاسخ داد : درصد حقوق دولتی پرداختی از سوی ملی مس 12 درصد ارزش کاتد بود که اکنون با مصوبه جدید وزارت صمت به 9 درصد کاهش داشت و از ابتدای سال جاری عملیاتی خواهد شد و نهایتا وضعیت حقوق دولتی پرداختی مس در سال 1398 تعیین تکلیف شد.

سعد محمدی در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع تاثیرات سود و زیانی در عملکرد مجموعه خواهد داشت؟ گفت: طبیعتا این تغییرات می تواند آثار مالی مثبتی در عملکرد مجموعه داشته باشد که به محض مشخص شدن آثار مالی دقیق آن از طریق کدال اطلاع رسانی های لازم را عملیاتی خواهیم کرد.

وی درباره وضعیت تولید و فروش مس هم گفت: با توجه به عملکرد 11 ماهه و شرایط ماه پایانی سال انتظار داریم سال مالی 98 را با عملکرد خوبی به پایان ببریم.

بر اساس آنچه که تاکنون در کدال منتشر کردیم و عملکرد ماه پایانی سال انتظار داریم از رکورد صادرات کاتد در تاریخ مس عبور کنیم. همچنین در مجموع کل فروش نیز مس رکورد تاریخی خود را بر اساس عملکرد سال جاری جا به جا خواهد کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24