Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نوسان ارز یک مسئول : به افزایش نرخ خوراک همزمان با رشد قیمت های پایه هم توجه داشته باشید

دلیل رشد قیمت پایه محصولات پتروشیمی اعلام شد

بورس24 : قیمت پایه محصولات پتروشیمی در هفته جدید بر اساس میانگین نرخ ارز معاملاتی در سامانه نیما ۱۳۳۴۳۲ ریال اعلام شد که نسبت به هفته گذشته ۳۸۷۵ ریال افزایش داشته است ، البته این موضوع دو طرفه بوده و هم به سود شرکت های پتروشیمی از حیث فروش مخصوصا و هم به ناچار در قیمت تمام شده آن ها تاثیر گذار است. گرچه برای هفته های آتی هنوز قیمت ها مشخص نبوده و همه چیز بستگی به شرایط اقتصاد، ارز و بازار های جهانی دارد.

سعید محبی فر معاون مالی و اقتصادی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در خصوص افزایش قیمت پایه محصولات پتروشیمی به خبرنگار بورس24 گفت: با وجود این که به دنبال افزایش قیمت ارز نیستیم ، ولی قرار است هرچه را که بفروشیم با هماهنگی بانک‌ مرکزی انجام شود. ارز ما ارزان تر از اسکناس، حواله و حواله نیمایی است و سعی می کنیم این موضوع را کنترل کنیم.

ناخواسته به سود بیشتر می رسیم

وی گفت: البته این موضوع دو طرفه است که از یک طرف درآمد ما به همین نسبت بالا می رود و از یک طرف چون خوراکمان را هم ارزی پرداخت می کنیم، قیمت خوراک را هم افزایش می دهد. ما دنبال این نیستیم که افزایش قیمت ارز سوددهی برای ما داشته باشد ولی به طور قطع روی سود ما و شرکت های صادراتی تاثیرگذار است.

به گفته وی، قیمت ها هر هفته با توجه به عرضه و تقاضای کشور مشخص می شود و براساس پرتفوی همه پتروشیمی های کشور نرخ مشخصی را در انجمن تعیین و اعلام می کنند.

محبی فر گفت: ممکن است یک ماه دیگر به قیمت ۱۰ هزار تومان ابتدای سال برگردیم و یا ممکن است بیشتر هم شود ولی ما نمی دانیم و باید ببینیم شرایط چگونه می شود.

بانک مرکزی در ارز رشد نمی بیند

وی گفت: پیش بینی ها از سوی بانک مرکزی اینگونه است که نرخ ارز برمی گردد و منطقی می شود ولی نظر شخصی من این است که فکر می کنم امسال با همین قیمت ها نرخ ارز بسته می شود.

او همچنین با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد گفت : قیمت پایه محصولات پتروشیمی متفاوت است و بخشی از محصولات حساسیتشان زیاد است و همراه با قیمت نفت است ، ولی برخی دیگر نه. در این اوضاعی که با ویروس کرونا پیش آمده است، کلا سیستم اقتصاد دنیا را تحت تاثیر قرار داده است و هنوز آثار آن روی بحث صادرات و قیمت ها خیلی محسوس نیست و امیدواریم سایه این رخداد از روی اقتصاد دنیا برداشته شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24