Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

روز گذشته شاخص کل پس از صعودهایی که داشت و عبور از رکوردهای تاریخی خود کاهش حدود ۱۸هزار واحدی را تجربه کرد تا به بهانه ، تاثیراتی که بازارهای کالایی و بورس های جهانی از کرونا ویروس گرفتند ، قدری استراحت کند. البته در این بین برخی علت افت دیروز شاخص را متاثر از ابلاغ دستورالعمل های جدید سازمان بورس در خصوص حجم مبنا ،اصلاح ضریب تعدیل سهام در محاسبه تضمین معاملات اعتباری و تغییر در شیوه اعطا کد معاملاتی دانستند، موضوعاتی که نهاد ناظر با وجود افزایش حجم معاملات و ورود تعداد قابل توجهی کد جدید و سرمایه گذاران جدید به بازار به منظور جلوگیری از بروز هیجانات احتمالی و کاهش ریسک سرمایه گذاری در حال پیاده سازی آن هاست...

دریافت اوراق مسکن و خرید یونیت صندوق ها مشمول محدودیت های جدید کدسهامداری نمی شود

بورس24 : روز گذشته شاخص کل پس از صعودهایی که داشت و عبور از رکوردهای تاریخی خود کاهش حدود ۱۸هزار واحدی را تجربه کرد تا به بهانه ، تاثیراتی که بازارهای کالایی و بورس های جهانی از کرونا ویروس گرفتند ، قدری استراحت کند. البته در این بین برخی علت افت دیروز شاخص را متاثر از ابلاغ دستورالعمل های جدید سازمان بورس در خصوص حجم مبنا ،اصلاح ضریب تعدیل سهام در محاسبه تضمین معاملات اعتباری و تغییر در شیوه اعطا کد معاملاتی دانستند، موضوعاتی که نهاد ناظر با وجود افزایش حجم معاملات و ورود تعداد قابل توجهی کد جدید و سرمایه گذاران جدید به بازار به منظور جلوگیری از بروز هیجانات احتمالی و کاهش ریسک سرمایه گذاری در حال پیاده سازی آن هاست.

در گام اول این اقدامات شاهد رونمایی از معاملات تعهدی فروش بودیم، در اقدام جدید دیگر حجم مبنا به عنوان یک محدودیت معاملاتی با تغییرات در نحوه محاسبه تغییر کرد و بر اساس آخرین اقدام تمهیداتی برای ورود سرمایه گذاران جدید بر اساس سازوکار جدید به بازار سرمایه ایجاد شد.

خواستیم مردم بیشتر با بورس آشنا شوند

محمد عطایی مدیر نظارت بر کارگزارن سازمان بورس در خصوص ابلاغیه اخیر در خصوص ارائه کد به افرادی که می خواهند به بازار سرمایه ورود کنند به بورس24 گفت: این اقدام در راستای آشنایی بیشتر سرمایه گذاران با سازوکار بازار سرمایه و ابزارهای بازار مالی ایجاد شده است.

او گفت: در درجه اول ما هیچ محدودیتی برای فعالین فعلی در بازار ایجاد نکردیم از طرفی صدور کد برای اشخاص جدید که تمایل به سرمایه گذاری در بازار سرمایه دارند انجام می شود و این افراد می توانند اقدام به خرید و فروش عرضه های اولیه کنند، موردی که با استقبال بسیاری از کد اولی ها نیز روبرو می شود.همچنین اقداماتی چون خرید اوراق تسهیلات مسکن ، شامل محدودیت ها نمی شود و افرادی که می خواهند وارد بازار شوند می توانند از ابزارهای مالی مانند سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری که نیاز به اخذ کد ندارد و ریسک کمتری نسبت به سرمایه گذاری مستقیم برای سرمایه گذارانی که تخصص کافی برای سرمایه گذاری مستقیم را ندارد ، مهیا است.

عطایی گفت: روش اجرایی آزمون ها و آموزش سرمایه گذاران به کانون کارگزارن محول شده و سرمایه گذارانی که قصد ورود به بازار مالی کشور را دارند می توانند در فرصت یک ماهه ای که در نظر گرفته شده آشنایی لازم را با سازوکار معاملاتی در بازار سرمایه کسب کنند تا با ریسک کمتر و آشنایی بیشتری با بازار از شرایط سرمایه گذاری در بازار مالی بهره مند شوند.

تحرکات سوداگران را گوشزد کردیم

این مقام مسئول گفت: همچنین در دستور العمل جدید توضیحات لازم در خصوص آشنایی سرمایه گذاران با ریسک های موجود در بازار از جمله وجود نوسانات مثبت و منفی دربازار و عدم توجه به پیشنهادات سو استفاده گرانه افراد ، کانال ها و گروه های بدون مجوز در فضای مجازی است که این موضوع نیز در راستای آشنایی بیشتر سرمایه گذاران جدید اجرایی شده است و موضوع جدیدی است.اما اخیرا این شبکه ها در حال سوءاستفاده از اطلاعات کم مردم تازه وارد بودند.

عطایی درباره ضریب تعدیل سهام در محاسبه تضمین معاملات اعتباری هم گفت: این ضریب با توجه به شرایط خاصی که در بازار ایجاد شده بود و منجر به کاهش دامنه نوسان شد عملیاتی شد که نهایتا با عادی شدن شرایط بازار به حالت عادی پیش از تغییرات یعنی 60 درصد بازگشت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24