Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان تا پایان بهمن ماه امسال بیش از ٢ هزار و ٣٩٧ میلیارد ریال محصول فروخت. این مبلغ ٢٩ درصد بیشتر از فروش ریالی ١١ ماهه سال ٩٧ است. بررسی نرخ فروش محصولات غشان نیز نشان می دهد در سال جاری نسبت به سال گذشته عمده ترین محصولات این شرکت از ٢۵ تا ۵٩ درصد افزایش قیمت داشتند...

از سهمی که طی ٣٠ روز معاملاتی بیش از ٢٧٠ درصد بازدهی داد بیشتر بدانید ؛ «غشان»

بورس24 : شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان تا پایان بهمن ماه امسال بیش از 2 هزار و 397 میلیارد ریال محصول فروخت. این مبلغ 29 درصد بیشتر از فروش ریالی 11 ماهه سال 97 است.

بررسی نرخ فروش محصولات غشان نیز نشان می دهد در سال جاری نسبت به سال گذشته عمده ترین محصولات این شرکت از 25 تا 59 درصد افزایش قیمت داشتند.

اما بررسی عملکرد ماهانه غشان حاکی از آن است که درآمدهای عملیاتی این شرکت در بهمن ماه نسبت به دی ماه افت 14 درصدی را متحمل شده است.

از سوی دیگر غشان در دوره 9 ماهه امسال با رشد 30 درصدی فروش ریالی و همچنین افزایش 20 درصدی سود ناخالص همراه شد اما سود خالص شرکت در این دوره تنها 1 درصد بیشتر از دوره 9 ماهه سال 97 بود. علت این موضوع افزایش 13 درصدی هزینه های مالی و همچنین کاهش 80 درصدی درآمدهای غیرعملیاتی و سرمایه گذاری در سال جاری است.

گفتنی است غشان در دوره 9 ماهه سال قبل با شناسایی 17،7 میلیارد ریال درآمدهای غیرعملیاتی و سرمایه گذاری توانست سود خالص خود را افزایش دهد اما در دوره 9 ماهه امسال تنها 3،5 میلیارد ریال از این محل شناسایی کرد.

از طرفی این شرکت در اسفند ماه گذشته به بالاترین مبلغ فروش ماهانه خود دست یافت و باید دید که آیا با وجود شیوع بیماری کرونا وضعیت فروش آن در اسفند ماه امسال چگونه خواهد بود؟

خاطرنشان می شود که غشان در بازار سرمایه تقریبا از هفته سوم دی ماه روند صعودی را از محدوده 2200 تومان آغاز کرد. روندی که پرقدرت و پرشتاب ادامه یافت و تا محدوده 6000 تومان پیش رفته است. یعنی قیمت غشان در طول یک ماه و 20 روز تقریبا سه برابر شد و سهامداران این سهم تنها در مدت چند هفته بیش از 270 درصد بازدهی کسب کردند.

ما تذکرهای لازم را دادیم، تصمیم گیری با خود سهامداران است

حمید غفوریان معاون مالی اقتصادی شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره نوسان قابل توجه قیمت این سهم طی هفته های اخیر ابراز داشت: در واقع جهش اخیر قیمت سهم ناشی از عرضه و تقاضای بازار بوده و ما بارها این موضوع را متذکر شدیم و به وسیله اطلاعیه های شفاف سازی به اهالی بازار سرمایه اطلاع دادیم. اما رفتار و تصمیمات سهامداران در این خصوص بر عهده خودشان است.

احتمال دستیابی غشان در اسفند ماه به رکوردی جدید

او در خصوص امکان تکرار وضعیت فروش اسفند سال گذشته در سال جاری تصریح کرد: در واقع بهبود وضعیت فروش در اسفند ماه سال 98 از همان ابتدای ماه آغاز شد. با توجه به پیش آمدن بحث بیماری کرونا و هجوم مردم برای خرید محصولات و مواد غذایی و نگهداری آن در منازل خود فروش شرکت غشان در همین روزهای ابتدایی اسفند ماه رشد قابل توجهی یافته است.

وی با تاکید بر این که موضوع ویروس کرونا موجب تاثیر مثبت در فروش مواد غذایی داشته، گفت: همانگونه که در مهر ماه سال قبل شاهد افزایش تقاضا برای خرید مواد غذایی تا پیش از اعمال تحریم های 13 آبان بودیم، اسفند ماه امسال نیز موضوع ویروس کرونا موجب شد تا در همین روزهای ابتدایی اسفند ماه حجم زیادی از تقاضا به سمت محصولات غذایی کشیده شود. بر این اساس بسیار محتمل است که فروش اسفند ماه سال جاری نیز به فروش اسفند ماه سال گذشته برسد و حتی ممکن است از آن فراتر نیز رود.

غفوریان تاکید کرد: ما تلاش خود را انجام می دهیم که فروش اسفند ماه سال جاری نسبت به اسفند ماه سال قبل نیز فراتر رود و در واقع این اتفاقی است که از ابتدای اسفند ماه سال جاری رخ داده اما حال در ادامه اگر شرایط به گونه دیگری رقم بخورد قابل پیش بینی نیست.

شایعات بی اساس از فروشمان کاست

در ادامه از معاون مالی اقتصادی غشان درباره علت کاهش 14 درصدی فروش بهمن ماه پرسیدیم. او بیان داشت: به دلیل مطرح شدن موضوع سم افلاتوکسین که به اشتباه شایعه شده بود که بر روی شیر تاثیر دارد فروش بهمن ماه به شدت کاهش یافت. البته این مساله تنها منحصر به شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان نبود بلکه در کلیه شرکت های لبنی تاثیر منفی داشت.

وی افزود: در این خصوص شکایاتی را از صدا و سیما و دست اندرکاران انتشار این شایعات مطرح کردیم که همچنان در حال پیگیری است. شایعاتی که درباره وجود سم افلاتوکسین در شیرها مطرح شد بود به هیچ وجه با شرکت های لبنی ارتباط نداشت و فاقد صحت بود. اما به هر رو بر فروش بهمن ماه شرکت های لبنی تاثیر منفی خود را بر جای گذاشت.

منتظر افزایش سود غشان باشید

خبرنگار بورس24 در پایان به موضوع موقعیت عملیاتی شرکت در سال جاری اشاره کرد و پرسید که در مقایسه با بودجه و پیش بینی ها شرکت در چه وضعیتی قرار دارد؟ غفوریان این گونه پاسخ داد: ما تلاش می کنیم که سود واقعی سال جاری نسبت به سود واقعی سال گذشته دست کم 20 تا 25 درصد بالاتر باشد. همانطور که این موضوع در گزارش های تفسیری شرکت نیز مطرح شده و با توجه به فروش واقعی که تا کنون صورت گرفته پیش بینی می شود که تحقق یابد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • farshid shadkam
    farshid shadkam

    غشان سهمی فوق العاده بوده و هر منفی فرصت خرید

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24