داروسازی فارابی موفق شد در یازده ماهه سال جاری فروشی در حدود ۶٩٢ میلیارد تومان را به ثبت برساند. این شرکت در عملکرد بهمن ماه ٨١ میلیارد تومان و در عملکرد دی ماه ٨٠ میلیارد تومان فروش داشته و این شرایط چشم انداز خوبی را برای این شرکت در سال مالی جاری تصویر می کند.
بورس24 : داروسازی فارابی موفق شد در یازده ماهه سال جاری فروشی در حدود 692 میلیارد تومان را به ثبت برساند. این شرکت در عملکرد بهمن ماه 81 میلیارد تومان و در عملکرد دی ماه 80 میلیارد تومان فروش داشته و این شرایط چشم انداز خوبی را برای این شرکت در سال مالی جاری تصویر می کند.
علیرضا جعفری نسب معاون مالی و اقتصادی داروسازی فارابی در توضیح عملکرد 11 ماهه و عملکرد قابل توجه تولید و فروش و سود سازی سال جاری این شرکت به بورس24 این طور توضیح داد: در سال جاری بر اساس برنامه های راهبردی که داشتیم مواد اولیه را در مناسب ترین زمان تهیه کردیم تا هم مشکلی برای تامین نداشته باشیم و هم هزینه های تمام شده مدیریت شود.
معاون مالی و اقتصادی داروسازی فارابی ادامه داد: تولیدات را بر اساس استاندار های موجود و بالاترین کیفیت در بازار عرضه می کنیم و از اقدامات مهمی که عملیاتی کردیم توسعه سهم بازار بود تا بتوانیم حداکثر فروش را در بازار داشته باشیم. خطوط تولیدی ما بر اساس استراتژی های فروش که در پیش گرفتیم با تمام ظرفیت در سه شیفت فعال است.
علیرضا جعفری نسب گفت: برنامه هایی که در حوزه فروش اجرایی شده است منجر شد تا در ماه های اخیر رتبه اول را در بین شرکت های دارویی تامین داشته باشیم و در صنعت نیز از نظر عملکرد فروش رتبه دوم را داشته باشیم. بر اساس چشم اندازی که برای شرکت متصور هستیم سال آتی نیز شرایط شرکت بر همین مدار خواهد بود و انتظار داریم امسال سود خوبی به نسبت دوره گذشته داشته باشیم؛ هم در حوزه عملیاتی و هم در حوزه غیر عملیاتی.
وی درباره قیمت سهم گفت: پی بر ای در صنعت دارو در حدود 16 است و پی بر ای داروسازی فارابی در حدود 9.5 است که ما با متوسط پی بر ای صنعت فاصله داریم. سهام ما با توجه به عملکردی که در حوزه تولید و فروش و مدیریت هزینه ها داشتیم از نظر بنیادی در شرایط بسیار خوبی است و فارغ از نوسانات بازار در شرایط خوبی قرار دارد.
جعفری نسب در پایان گفت: در سال جاری علیرغم رشد قابل توجه درآمد هزینه های مالی رشد محسوسی نداشته و حتی کاهش نیز داشته است. دوره وصول مطالبات ما به نسبت دوره های گذشته کاهش داشته است. استراتژی فروش ما به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالا و توسعه بازار آن حرکت می کند و در حال حاضر 83 نوع محصول در سبد تولید ما وجود دارد که تولید و عرضه این محصولات به نحوی عملیاتی می شود که هم نیاز بازار تامین شود و هم ارزش افزوده خوبی متاثر از عملیات تولید و فروش در شرکت ایجاد شود. به منظور چینش سبد بهینه فروش تیمی به جهت رصد شرایط بازار تشکیل شده تا بتوانیم بهینه ترین ترکیب محصول را در بازار عرضه کنیم. خوشبختانه در تمام زمینه ها شرکت در شرایط مناسبی قرار دارد و چشم انداز سال آتی نیز بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مطلوب است.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.