Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

اکنون مس در ١١ماهه سال جاری موفق به ثبت فروشی بیش از ٢٠ هزار میلیارد تومان شده است و تاکنون چند مرتبه پیش بینی های خود را تعدیل کرده است.

خبرهایی خوب از ملی مس/ شرکت در ١١ ماه، ‌از پیش‌بینی ١٢ ماهه عبور کرد!

بورس24 : ملی مس سال 98 را با قیمتی در حدود 380 تومان استارت زد و اکنون قیمت هر سهم ملی مس 720 تومان است و باید 30 درصد افزایش سرمایه را نیز به آن اضافه کرد. این به معنی بازدهی ای در حدود 2.5 برابری برای این غول تولید کننده مس است.

اکنون مس در 11ماهه سال جاری موفق به ثبت فروشی بیش از 20 هزار میلیارد تومان شده است و تاکنون چند مرتبه پیش بینی های خود را تعدیل کرده است.

فروش مس از تولید نیز بیشتر بوده است...

اردشیر سعد محمدی مدیرعامل ملی مس درباره آخرین وضعیت «فملی» و چشم انداز این شرکت، روند پیشرفت طرح ها و پروژه ها به بورس24 گفت: ملی مس از تمام جوانب در حال طی کردن مسیر خوبی است. مس تاکنون موفق شده است تا بیش از 20 هزار میلیارد تومان فروش را به ثبت برساند. در آخرین پیش بینی که اعلام کردیم هدف گذاری ما در حدود 19 هزار و 700 میلیارد تومان بوده است، عملکرد ما تاکنون از تمام تعدیل هایی که اعلام کردیم فراتر رفته و ماه پایانی سال را نیز داریم.

سعد محمدی گفت: در بخش تولید خوب عمل کردیم و برای اولین بار حجم فروش ما از تولید فراتر رفته است و انتظار داریم گزارش پایان دوره ما رکوردهای خوبی را گزارش دهد. در بخش فروش داخل خوشبختانه شرایط ما مطلوب بوده است و در تلاش تا بتوانیم در یک هفته مانده به پایان سال جاری نیز در بورس کالا عرضه داشته باشیم.

بیش از 70 هزار متر حفاری انجام شده است...

مدیر عامل ملی مس درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه اکتشاف هم گفت: بیش از 70 هزار متر حفاری اکتشافی داشتیم که این میزان رشد 80 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

بر اساس ذخائر صورت گرفته موفق شدیم ذخائر جدیدی به ذخائر فعلی اضافه کنیم و به زودی اعلام خواهیم کرد چه میزان به دارایی های مس در این حوزه اضافه دشه است.

سرباره های مس خوراک تولیدی خواهد شد...

سعد محمدی از توضیح درباره طرح های توسعه ای هم غافل نشد و گفت: در سال 98 تلاش شد تا پروژه ها با سرعت بیشتری پیشرفت داشته باشد. ذوب خاتون آباد از 80 هزار تن به 120 هزار تن افزایش ظرفیت داشت،واحد تولید اسید سولفوریک راه اندازی شد، انبار کنسانتره به منظور مسائل زیست محیطی آماده افتتاح است.

او گفت: برنامه ما در سال 99 افزایش تولید است و پروژه های توسعه ای ما با قدرت در حال اجراست. در دره آلو کارخانه 150 هزار تنی کنسانتره روند خوبی را طی می کند، کارخانه 150 هزار تنی کنسانتره دره زار نیز در حال اجراست. فاز سه کنسانتره سونگون تا پایان تیر ماه سه میلیون متر مکعب تسطیح و خاک برداری عملیاتی شد و عملیات اجرایی فاز سه با ظرفیت 150 هزار تن شکل خواهد گرفت. همچنین طرح های جدید برای احداث کارخانه های جدید کنسانتره فاز 2 میدوک در شهر بابک فاز سه سرچشمه و راه اندازی کارخانه فرآوری سرباره ها در سرجشمه در حال اجراست تا حجم قابل توجهی از سرباره هایی که دپو شده به عنوان خوراک برای تولید استفاده شود. همچنین کارخانه ذوب و پالایش سونگون در حال طی مراحل پایانی برای انتخاب پیمانکار و ورود به فاز اجرایی را طی می کند.

مس 1399 بهتر از 1398 خواهد بود...

او ادامه داد: در حال بودجه ریزی برای سال مالی 99 هستیم و شرایط مناسب است چه به لحاظ اکتشاف، تولید، فروش و اجرای طرح های توسعه ای حتی در برنامه های ورزشی و احداث ورزشگاه نیز در شرایط خوبی هستیم.

سعد محمدی گفت: در تلاشیم برای سال آتی همه رکورد های سال جاری را ارتقا دهیم در همه زمینه ها از جمله تولید، اکتشاف و فروش

مس پر بازده تر از همیشه...

مدیرعامل ملی مس در خصوص روند رشد ارزش سهام نیز گفت: خوشبختانه شرایط سهام نیز خوب است و ارزش بازار ما از 30 هزار میلیارد تومان به بیش از 70 هزار میلیارد تومان افزایش داشته است و بازدهی خوبی نصیب سهامداران شده است و با توجه به برنامه های عملیاتی که در دست اجرا داریم شرایط مس خوب است و بهتر نیز خواهد شد.

وی در خصوص نوسانات قیمت سهام متاثر از نوسانات قیمت مس در بازارهای جهانی در اثر شیوع کرونا ویروس گفت: طبعا قیمت مس در محدوده های فعلی نخواهد ماند و با عادی شدن شرایط افزایش تقاضا و رشد قیمت مس را شاهد خواهیم بود. گاهی اوقات سهامداران نیز متاثر از نوسانات قیمت مس حساسیت هایی را نشان می دهند اما وضعیت ملی مس خوب است و ما نگرانی خاصی از شرایط و عملکرد شرکت نداریم و برای پیشبرد اهداف تعریف شده گام بر می داریم.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24