Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

برنامه ای برای مجازی کردن حدود ۴۵٠ مجمع پیش رو هست؟ نه نیست!! چرا توان نشان دادن عکس العمل سریع برای جلوگیری از شیوع این بیماری را نداریم؟ چرا مجامع را مجازی برگزار نکنیم؟

مجامع آغشته به «کرونا»!؟

بورس24 : روز گذشته مجمع عمومی عادی سالانه یک شرکت سرمایه گذاری در حالی برگزار شد که لحظه ای صدای سرفه و عطسه های سهامداران حاضر در مجمع قطع نمی شد. این در حالی است که این روزها با ویروس کرونا درگیر هستیم و چنانچه این روند در مجامع شرکت های بورسی ادامه پیدا کند می تواند مشکل آفرین بوده و باید تمهیداتی در این راستا در نظر گرفته شود.

به طوری که تا پایان سال ، ۴۰ مجمع و در ماه های نخست ۹۸ حدود ۵۰۰ شرکت مجمع برگزار خواهند کرد ، سوالی که مطرح می شود این است که چرا تاکنون زیرساخت های مناسب فراهم نشده تا در چنین مواقعی مهم ترین گردهمایی سالانه سهامداران به صورت مجازی برگزار شود؟

سعید اسلامی بیدگلی عضو شورای عالی بورس در گفت وگو با بورس24 در پاسخ به این سوال که این نهاد چه تصمیماتی را در رابطه با لغو مجامع اتخاذ کرده است؟ گفت: ما در این خصوص تصمیمی اتخاذ نکرده ایم. در حقیقت این مسئله موضوع قانون تجارت است.

دبیر کانون نهادهای سرمایه گذاری افزود: ما همین مشکل را در برگزاری مجمع کانون نهادهای سرمایه گذاری نیز داریم، این چالش بسیار جدی بوده مگر این که دستوری از سایر نهادها داده شود.

در حقیقت چنانچه برگزاری مجمعی لغو شود ، سهامداران بر اساس قانون تجارت می توانند شکایت کنند و همین مسئله موضوع را کمی پیچیده کرده است. در کشور ما یا شورای امنیت ملی است و یا مجلس شورای اسلامی و یا سران سه قوه می توانند تصمیم گیری در این سطح کنند. در حقیقت در اختیار سازمان بورس نیست که این اقدامات را انجام بدهد.

این در حالی است که یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز به بورس24 گفت که در این رابطه تصمیم گیری نشده و بررسی این موضوع در اختیار این کمیسیون نیست!

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24