Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

چرا...؟به چه دلیل؟ شرکت بانک خاورمیانه در تازه ترین اطلاعیه های خود از تصمیم جهت افزایش سرمایه از مبلغ ١٠،٠٠٠ میلیارد ریال به ٢٠،٠٠٠ میلیارد ریال خبر داده است. شرکت اعلام کرده که این افزایش سرمایه صد درصدی از محل سود انباشته و به منظور بهبود نسبت کفایت سرمایه و افزایش سقف فردی تسهیلات و تعهدات خواهد بود...

ارزش سهام بانک خاورمیانه بیش از ٣ برابر شده...

بورس24 : شرکت بانک خاورمیانه در تازه ترین اطلاعیه های خود از تصمیم جهت افزایش سرمایه از مبلغ 10،000 میلیارد ریال به 20،000 میلیارد ریال خبر داده است. شرکت اعلام کرده که این افزایش سرمایه صد درصدی از محل سود انباشته و به منظور بهبود نسبت کفایت سرمایه و افزایش سقف فردی تسهیلات و تعهدات خواهد بود.

این افزایش سرمایه از سوی هیات مدیره به مجمع فوق العاده پیشنهاد شده و در انتظار اظهار نظر بازرس قانونی است.

اما این تنها نکته قابل توجه «وخاور» نیست. عملکرد مناسب این شرکت در سال جاری و بهبود چشمگیر آن نسبت به سال قبل و همچنین بازدهی قابل توجه سهام «وخاور» در گروه بانکی طی سال جاری از دیگر مواردی است که می توان به آن اشاره داشت.

«وخاور» از ابتدای امسال تا پایان دوره 9 ماهه همانطور که در صورت های مالی آن قابل مشاهده است، شرایط عملیاتی مناسبی را تجربه کرده است. به طوری که جمع درآمدهای مشاع این شرکت در فصل پاییز نسبت به فصول بهار و تابستان رشد مطلوبی داشته و شناسایی سود خالص و همچنین جمع درآمدها در دوره 9 ماهه امسال با روند صعودی همراه شده است.

در بازار سرمایه نیز «وخاور» بازدهی مطلوبی داشته، به طوری که از ابتدای سال جاری تاکنون با جهش بیش از 3 برابری قیمت خود را از حدود 200 تومان تا 660 تومان رسانده و حالا پس از بازدهی 230 درصدی باز هم صف خرید است.

دلایل روند صعودی وضعیت عملیاتی و اقبال به سهم

کریمی مدیر روابط عمومی بانک خاورمیانه در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره عملکرد قابل توجه این شرکت در سه ماهه سوم امسال و به خصوص در زمینه شناسایی درآمدهای مشاع اعلام کرد: در واقع این موضوع ناشی از عملیات جاری بانک بوده است. به این معنا که یکسری از دریافتی هایی که بابت عملیات جاری بوده در سه ماهه سوم لحاظ شده است.

وی افزود: در واقع عملکرد شرکت در سه ماهه سوم نیز مانند دوره های قبل بوده اما شناسایی برخی از مبالغ عملیات جاری شرکت در دوره سه ماهه سوم اتفاق افتاده است. از سوی دیگر عملیاتی که در بخش بین الملل انجام شده موجب بروز تفاوت عملکرد شرکت در ماه های اخیر نسبت به دوره های قبل تر شده است.

او در خصوص وضعیت سهام «وخاور» در بازار سرمایه و بازدهی قابل توجه آن در سال جاری ابراز داشت: بازدهی سهام که مربوط به بازار سرمایه است و ما در تحقق آن هیچگونه نقشی نداریم اما با توجه به عملیاتی که انجام شده و خواهد شد و همچنین کاهش ریسک شرکت رشد قیمت سهام می تواند توجیه پذیر باشد. از سوی دیگر با در نظر گرفتن درآمدی که به عنوان سود شناسایی می شود که نسبت به سال قبل نیز افزایش یافته و همچنین برنامه افزایش سرمایه که امیدواریم عملیاتی شود و از طرف دیگر پرداخت سود نقدی این سهم می تواند مورد توجه بازار قرار گرفته باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24