Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

رئیس اتاق بازرگانی ایران و افغانستان گفت: مرز کشور‌های ترکیه، افغانستان و پاکستان بسته شده در حالی که به این کشور‌ها صادرات انجام می‌شد، قطعا این موضوع اثر منفی بر صادرات کشور خواهد داشت.

سایه کرونا بر صادرات کشور سنگین شد

بورس24 : رئیس اتاق بازرگانی ایران و افغانستان گفت: مرز کشور‌های ترکیه، افغانستان و پاکستان بسته شده در حالی که به این کشور‌ها صادرات انجام می‌شد، قطعا این موضوع اثر منفی بر صادرات کشور خواهد داشت.

حسین سلیمی اظهار کرد: در حال حاضر هنوز کرونا تاثیری بر روی صادرات کشور نداشته است، اما باید سوابق کشور‌هایی که این مشکل را داشتند را بررسی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و افغانستان افزود: به عنوان نمونه در چین این بیماری ۱۹۰ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور به دلیل عدم صادرات به سایر کشور‌ها خسارت دیده است.

وی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور حتما بر صادرات محصولات کشاورزی و خشکبار اثر گذار خواهد گذاشت و میزان صادرات را کاهش می‌دهد.

سلیمی ادامه داد: توقف صادرات موجب می‌شود برخی از صادرکنندگان که تعهد ارزی داشتند نتوانند ارز به کشور وارد کنند و به مشکل برخورد می‌کنند.

عضو اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: مرز کشور‌های ترکیه، افغانستان و پاکستان بسته شده در حالی که به این کشور‌ها صادرات انجام می‌شد، قطعا این موضوع اثر منفی بر صادرات کشور خواهد داشت.

وی درباره صادرات به افغانستان و تبعات بسته شدن مرز این کشور تصریح کرد: سالانه حدود ۲.۸ میلیارد دلار صادرات ایران به افغانستان است که شامل مواد غذایی و سایر کالا‌ها می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و افغانستان افزود: در حال حاضر مدت زمان بسته بودن مرز‌ها مشخص نیست و زمان آن تا اطلاع ثانوی عنوان شده که این موضوع برای صادرکنندگان و واردکنندگان مهم و اثرات آن چشمگیر است.

سلیمی خاطرنشان کرد: باید منتظر بمانیم این محدودیت چه مدت زمان خواهد برد و پس از آن خسارت و زیان آن را محاسبه کنیم.

وی گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از کامیون‌های حامل کالا پشت مرز افغانستان مانده‌اند.

منبع: میزان

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24