Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

تعویض تابلوها به درخواست سامسونگ نبود ما همچنان نماینده سامسونگ هستیم محصولات سام تا پایان سال جاری به بازار می‌ آیند وحید نجفی مدیر عامل شرکت سام سرویس، درباره استمرار خدمات پس از فروش لوازم خانگی و صوتی و تصویری سامسونگ به ایرنا، گفت: هر برند خارجی که در بازار ایران کار می‌ کند، تعهد نامه‌ ای را ارائه می‌ کند که در آن متعهد می‌ شود، مسئولیت خدمات پس از فروش را بر عهده بگیرد. برند سامسونگ هم این تعهد را داده و در حال حاضر نیز این پشتیبانی انجام می‌ شود و قطعاتی که مربوط به آنهاست، تعهد پشتیبانی دارند. آنها نیز این قطعات را تأمین می‌ کنند و از این نظر تاکنون مشکلی نداشتیم. سامسونگ نیز مسئله‌ ای برای تأمین قطعات اختصاصی مربوط به خود در حوزه خدمات پس از فروش ندارد و...

مدیر عامل سام سرویس: سامسونگ برند خود را از ایران جمع نکرده است

بورس24 : مدیر عامل سام سرویس می‌ گوید: «سامسونگ برند خود را از ایران جمع نکرده است. اینکه تابلوها عوض شده‌ اند، به درخواست سامسونگ نبوده و این برند به این کار تمایلی نداشته است». با این حساب چه عواملی ذی‌ نفع بوده و در این ماجرا نقش داشته‌ اند؟ 

جایگزینی تابلوهای سامسونگ در مراکز فروش لوازم خانگی، سؤالاتی را برای مشتریان این محصولات ایجاد کرده است. برخی دغدغه خدمات پس از فروش محصولاتی را دارند که قبلاً خریداری کرده‌اند و برخی دیگر می‌ خواهند برند ایرانی جدیدی را که جایگزین سامسونگ می‌ شود، بیشتر و بهتر بشناسند.

وحید نجفی مدیرعامل شرکت سام سرویس درباره استمرار خدمات پس از فروش لوازم خانگی و صوتی و تصویری سامسونگ به ایرناپلاس گفت: هر برند خارجی که در بازار ایران کار می‌کند، تعهدنامه‌ای را ارائه می‌کند که در آن متعهد می‌شود مسئولیت خدمات پس از فروش را بر عهده بگیرد. برند سامسونگ هم این تعهد را داده و در حال حاضر نیز این پشتیبانی انجام می‌شود و قطعاتی که مربوط به آنهاست، تعهد پشتیبانی دارند. آنها نیز این قطعات راتأمین می‌کنند و از این نظر تاکنون مشکلی نداشتیم.

وی افزود: ما بعضی از قطعات را داخل ایران تولید می‌کردیم و از بابت تأمین آنها مسئله‌ای نداریم. همچنین منابع خارجی برای تأمین گروهی دیگر از قطعات را شناسایی کرده‌ایم. علاوه بر این، سامسونگ نیز مسئله‌ای برای تأمین قطعات اختصاصی مربوط به خود در حوزه خدمات پس از فروش ندارد.

سرمایه‌ گذاری داخلی برای تولید محصولات سامسونگ

نجفی درباره روش‌های همکاری با شرکت‌های خارجی توضیح داد: وقتی یک برند خارجی به کشور دیگری وارد می‌شود، چند مدل همکاری وجود دارد. یک مدل صادرات مستقیم است که شرکت خارجی، محصول آماده شده خود را صادر می‌کند. مدل‌های دیگر شامل سرمایه‌گذاری، تولید تحت لیسانس و انواع دیگر همکاری هستند.

وی درباره فعالیت سامسونگ در ایران گفت: در رابطه با تولید محصولات سامسونگ، سرمایه‌گذاری انجام شده، توسط کارآفرینان داخلی صورت گرفته بود. خط تولیدی که تکنولوژی آن را سامسونگ حمایت کرده بود، همچنان وجود دارد و در حال حاضر در اختیار ماست و در راستای برند ملی ما کاملاً قابل بهره‌برداری است.

محصولات سام تا پایان سال به بازار می‌ آیند

نجفی با اشاره به فرآیند تولید برند سام گفت: محصولات سام امور مربوط به طراحی، تحقیق و توسعه، خط تولید، تعریف محصول، تأمین قطعات و تجهیزات خط تولید را به‌صورت کامل پشت سر گذاشته‌اند. تقریباً از هفته آینده تولید آزمایشی آغاز می‌شود و قبل از سال جدید، محصولات در بازار معرفی خواهند شد. گروه محصولات صوتی و تصویری، اولین محصولات برند سام هستند که به بازار می‌آیند.

وی افزود: قیمت محصولات سام هنوز نهایی نشده، اما بدون شک یکی از مزیت‌های محصول آینده ما قیمت، کیفیت و بسته بسیار کامل و بی‌سابقه‌ در حوزه خدمات پس از فروش است. این بسته کامل به مصرف‌کننده اطمینان کامل می‌دهد که محصولی کاملاً کیفی و به‌‎روز را در اختیار خواهد داشت و قطعاً همه دغدغه‌ها در مورد کیفیت محصولات را بر طرف خواهد کرد.

مجوز نمایندگی سامسونگ در ایران لغو نشده

نجفی با تأکید بر اینکه مجوز نمایندگی سامسونگ در ایران لغو نشده، گفت: نکته دیگر در رابطه با همکاری ما با سامسونگ این است که مجوز نمایندگی که از طرف سامسونگ داشتیم همچنان برقرار است و لغو نشده است.ما همچنان نماینده سامسونگ هستیم. بحث خدمات پس از فروش نیز مانند سابق و بر اساس اطلاعیه اخیر این شرکت، ادامه دارد. تکنولوژی و روش‌های تولید نیز در سال‌های اخیر و طی فرآیند مشترک با سامسونگ به‌گونه‌ای به ما منتقل شده‌اند که به مهارت و دانش مورد نیاز دست پیدا کردیم و همه این موارد، بومی شده و در اختیار ما قرار دارد.

خروج سامسونگ از ایران نوعی رقابت تجاری منفی است

وی آنچه را که از آن با عنوان خروج سامسونگ از ایران یاد می‌شود، رقابت تجاری منفی عنوان کرد و توضیح داد: در رابطه با موضوع خروج سامسونگ از ایران باید گفت سامسونگ برند خود را از ایران جمع نکرده است. اینکه تابلوها عوض شده‌اند به درخواست سامسونگ نبوده و این برند به این کار تمایلی نداشته است. انرژی‌های داخلی و مقام‌های مسئول و غیرمسئول این درخواست را داشتند و این کار انجام شد.

نجفی در ادامه گفت: این موضوع از سمت سامسونگ نبوده و هیچ اتفاق جدیدی نیز ظرف یک سال اخیر رخ نداده است. این موضوع به یک موج تبلیغاتی تبدیل شد و گروهی از افراد با اغراض مختلف که نوعاً بحث‌های مرتبط با رقابت‌های منفی تجاری را دنبال می‌کنند، به این موضوع دامن زدند. با این حال، نوع همکاری ما ظرف یک سال گذشته هیچ تغییری نداشته است.

به روش تولید متناسب با واقعیت‌ های کشور دست پیدا کردیم

وی با اشاره بهاینکه همکاری با سامسونگ به صفر نرسیده، اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های بین‌المللی که تحریم در زمینه‌های مختلف ایجاد کرده و تأثیرات آن قابل‌انکار نیست، طی یک سال گذشته فضای همکاری به‌شدت سخت شده بود. با این وجود،همچنان هم همکاری صفر نشده ولی با توجه به نوع همکاری که در طول این سال‌ها داشتیم به این مهارت و توانمندی رسیدیم که خودمان بتوانیم محصولی با همان کیفیت و در برخی از جنبه‌ها و قابلیت‌ها، دارای مزیت‌های بیشتری تولید کنیم و یک روش تولید ساده‌تر و متناسب با واقعیت‌های کشورمان را جایگزین کنیم.

نمی‌ توان قاچاق را به نمایندگی سامسونگ نسبت داد

نجفی درباره قاچاق محصولات سامسونگ گفت: مطمئناً قاچاقی که وجود داشته، از طرف شرکت‌ نبوده است. وقتی برندی در بازار به‌صورت قوی کار می‌کند، محصول به‌روزی ارائه می‌دهد و قیمت مناسبی دارد و توانسته جایگاه خود را در بازار پیدا کند، همیشه تمایل به آن وجود دارد. از طرف دیگر، در روش‌ هایی مانند بازارچه ‎‌های مرزی یا قوانینی مانند ته‌لنجی روبروییم و با اینکه قانونی هستند، ممکن است تخلفاتی صورت بگیرد. چنین مواردی را نمی‌توان به نماینده سامسونگ در ایران نسبت داد. 

وی افزود: واردات لوازم خانگی حدود دو سال است که توسط دولت ممنوع شده است. آنچه را با گارانتی سام‌سرویس در بازار می‌بینیم،در ایران تولید می‌شود. دستگاه‌های قاچاق پیش از این نیز در بازار مطرح بودهو ارتباط مستقیمی به تحریم ندارد. طرح‌هایی مانند سامانه جامع گارانتی و انواع بازرسی‌هادر زمینه کاهش قاچاق مؤثر بوده‌اند. درخواست ما نیز این است که با موضوع قاچاق، برخورد جدی شود. چرا که قاچاق از اعتبار ما استفاده می‌ کند. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24