Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس ٢۴ : شرکت فروسیلیس ایران اخیرا از دو رویداد بااهمیت خبر داده است. این شرکت به وسیله دو اطلاعیه مجزا که ٢۶ بهمن ماه و سوم اسفند ماه منتشر کرده از افزایش ظرفیت تولید و همچنین دریافت مجوز تغییر بیش از ١٠ درصدی نرخ فروش محصولات خود پرده برداری کرده است. گزارش ها و آماری که در ماه های اخیر از فروس منتشر کرده نشان می دهد که در پایان دوره ٩ ماهه منتهی به ٣٠ آذر ٩٨ بیش از ١،٨٩٩ میلیارد ریال درآمد عملیاتی شناسایی کرده که ۴٨ درصد بیش تر از مدت زمان مشابه سال قبل بوده و به ازای هر سهم ۴٣٩ ریال سود محقق کرده که با رشد ٢۴ درصدی نسبت به سود واقعی ٩ ماهه سال ٩٧ همراه شده است...

در «فروس» چه خبر است ؟ سهمی که ارزش آن در ١٨ ماه گذشته بیش از ٧ برابر شده!!

بورس24 : شرکت فروسیلیس ایران اخیرا از دو رویداد بااهمیت خبر داده است. این شرکت به وسیله دو اطلاعیه مجزا که 26 بهمن ماه و سوم اسفند ماه منتشر کرده از افزایش ظرفیت تولید و همچنین دریافت مجوز تغییر بیش از 10 درصدی نرخ فروش محصولات خود پرده برداری کرده است.

گزارش ها و آماری که در ماه های اخیر از فروس منتشر کرده نشان می دهد که در پایان دوره 9 ماهه منتهی به 30 آذر 98 بیش از 1،899 میلیارد ریال درآمد عملیاتی شناسایی کرده که 48 درصد بیش تر از مدت زمان مشابه سال قبل بوده و به ازای هر سهم 439 ریال سود محقق کرده که با رشد 24 درصدی نسبت به سود واقعی 9 ماهه سال 97 همراه شده است.

همچنین گزارش عملکرد دی ماه این شرکت حاکی از آن است که میانگین نرخ فروش فروسیلیسیم که تقریبا حدود 90 درصد از درآمدهای عملیاتی این شرکت را تشکیل می دهد در دی ماه بالاتر از میانگین نرخ فروش این محصول در  ماه قبل از آن بوده است.

گفتنی است فروس طی یک سال و نیم گذشته با رشد قیمت قابل توجهی همراه شده و بازدهی بالاتر از 600 درصدی داشته است. حال باید دید آیا بهای این سهم که در عرض 18 ماه اخیر بیش از 7 برابر شده و از محدوده 280 تومان تا حدود 2000 تومان ارتقا یافته، باز هم توانایی افزایش دارد؟

 این در حالی است که افزایش نرخ فروش محصولات در ماه های پایانی سال جاری می تواند این شرکت را در مسیر شناسایی سود به مبلغی بالاتر از بودجه پیش بینی شده کمک کند. افزون بر این که خبر افزایش ظرفیت تولید آن هم دو برابر شدن حجم محصولات، می تواند به عنوان محرک دیگری برای رشد بیشتر قیمت این سهم عمل کند.

افزایش نرخ ها از 28 دی ماه اعمال شده/عملکرد از بودجه فراتر خواهد رفت

باقری رئیس حسابداری شرکت فروسیلیس ایران در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره افزایش نرخ محصولات این شرکت و اثرات آن ابراز داشت: در واقع انجمن صنفی کارفرمایان صنایع فروآلیاژ در روزهای پایانی دی ماه در جلسه ای که با حضور کلیه مدیران عامل تولیدکنندگان صنایع فروآلیاژی تشکیل شد، توافق به عمل آمد که نرخ محصول 60-10 کلیه شرکت ها افزایش یابد.

او تاکید کرد: البته در این جلسه بر روی افزایش نرخ برخی دیگر از محصولات نیز توافق صورت گرفت اما این افزایش کمتر از 10 درصد بود. اما محصول 60-10 بیش از 10 درصد افزایش نرخ گرفت و از همان زمان نیز شرکت ها موظف به اعمال آن شدند. سپس بر اساس صورت جلسه هیات مدیره شرکت فروسیلیس ایران که 28 بهمن ماه برگزار شد این مصوبه به تائید هیات مدیره رسید و بلافاصله در اولین زمان ممکن افشا شد.

رئیس حسابداری فروس تصریح کرد: با توجه به این که افزایش نرخ فروش محصولات از 28 دی ماه اعمال شده به نظر می رسد فروش شرکت بالاتر از بودجه باشد.

بر مبنای اطلاعیه شفاف سازی که توسط فروس منتشر شده فروسیلیسیم در سال مالی قبل 72 درصد از کل درآمد شرکت را تشکیل داده است. نرخ فروش این محصول از 98،000 ریال به 115،000 ریال افزایش یافته است.

پیش به سوی دو برابر کردن ظرفیت تولید

در ادامه از باقری خواستیم که درباره افزایش ظرفیت تولید شرکت فروسیلیس ایران توضیح دهد. وی بیان داشت: کلیه امور مربوط به ایجاد و راه اندازی یک کوره جدید با ظرفیت 25،000 تن انجام شده، به طوری که طرح توسعه آماده است و مصوبه تامین مالی طرح توسط بانک عامل نیز که توسعه تعاون است ، دریافت شده و از طرفی مذاکرات اولیه ای با شرکت خارجی صورت گرفته است.

او گفت: زمان اجرای ای طرح 30 ماه پیش بینی شده و به احتمال بسیار زیاد چنانچه مشکلی پیش نیاید ماشین آلات مورد نیاز طرح در سال 99 وارد خواهد شد. امیدواریم بتوانیم پس از مدت زمان 30 ماهه برآورد شده ظرفیت تولید شرکت را به مقدار پیش بینی شده افزایش دهیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24