Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

فولاد خراسان امروز در بورس تهران با صف خرید پرحجمی مواجه شده است...

درباره فولاد خراسان ؛ سهمی که صف خرید دارد

بورس24 : فولاد خراسان یکی از شرکت های تولید کننده فولاد در کشور است که از ابتدای سال جاری تاکنون رشد 3برابری ارزش سهام را تجربه می کند و در دوران تصدی مدیریت جدید توانسته به رکورد های جدیدی در عرصه تولید گام بردارد.

«فخاس» در گزارش نه ماهه خود رشد 85 درصدی سود خالص را به نسبت دوره مشابه گزارش کرده است.

کسری غفوری مدیر عامل فولاد خراسان درباره آخرین وضعیت عملیاتی و پروژه های شرکت به بورس24 گفت: در حال حاضر پروژه 2.5 میلیون تنی کنسانتره فولاد خراسان با تعاملاتی که با شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات داشتیم و با توجه به تامین منابعی که صورت گرفته ، تسریع شده است.

وی افزود : این پروژه به زودی استارت خواهد خورد و بر اساس برنامه زمان بندی که داریم ظرف مدت 24 ماه تکمیل خواهد شد که در تلاشیم در زمان کمتری این طرح وارد فاز تولید شود.

او درباره آخرین وضعیت مالی و عملیاتی شرکت گفت: بر اساس آنچه که اطلاع رسانی کردیم ، عملکرد مجموعه در شرایط مطلوبی است و در زمینه تولید موفق شدیم رکورد های قبلی مجموعه را بزنیم ، در بخش فروش هم رکوردهای خوبی به ثبت رسانده ایم که کلیه اطلاعات آن در کدال منتشر شده است.

مشکل گاز حل است

غفوری در خصوص نوسانات اخیر در بازار فولاد این طور پاسخ داد: در 1ماه و نیم گذشته به دلیل برودت هوا واحد های تولیدی با مشکلاتی در زمینه تامین گاز و برق روبرو بودند که ما نیز با این مشکل روبرو بودیم و با توجه به رایزنی هایی که با استاندار خراسان داشتیم خوشبختانه مشکلات در حال مرتفع شدن است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در حدود 1میلیون و 200 هزار تن شمش در سال تولید داریم که به نسبت 50 درصد در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کنیم.

تاثیر افزایش نرخ شمش؟

مدیر عامل فولاد خراسان به تاثیر افزایش قیمت شمش در بازار اشاره کرد و گفت: رشد قیمت شمش عملا به نفع ما نخواهد بود چرا که با افزایش قیمت شمش بهای تمام شده سایر مواد مصرفی نیز رشد خواهد داشت و این امر منجر به افزایش هزینه تمام شده ما خواهد شد، طبیعتا رونق بازار خرید و فروش بر افزایش قیمت در این شرایط ارجحیت دارد.

وی در خصوص فرمول نرخ گذاری و اطلاعاتی که درباره آن منتشر شد نیز گفت: بر اساس جلساتی که اخیرا داشتیم پیشنهاد داده شد که هم اندیشی میان فولاد سازان و نوردکاران برقرار شود تا بتوانیم تمام ابعاد موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. در حال حاضر در حدود دو برابر شمش مورد نیاز بازار در حال عرضه است،مجموعه ما سالانه در حدود 200 هزار تن میلگرد و 300 هزار تن شمش عرضه کرد ، اما باید بررسی شود تا شرکت هایی که دستورالعمل های عرضه را رعایت نمی کنند به چه علت است و باید نظارت های لازم در خصوص نصاب های تعیین شده برای عرضه بیشتر باشد.در خصوص قیمت ها هم جلسات بر این مبنا است که ضرائب اصلاح شود در حال حاضر فولاد خوزستان به عنوان بزرگترین تولید کننده شمش در کشور مرجع خوبی برای تعیین نرخ است و بر اساس آخرین جلسات برنامه هایی برای اصلاح ضرائب وجود دارد.

غفوری رشد قیمت محصولات نهایی را هم این طور توضیح داد: در مدت اخیر قیمت آهن اسفنجی از 1800 تومان به 3100 تومان رسیده و علت آن نیز کاهش تولید به دلیل قطع گاز بوده که واحد های احیا مستقیم را با مشکل روبرو کرده است و طبیعتا این کاهش تولید نیز بر قیمت فرآورده ها اثر گذار بوده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24