Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیرعامل شرکت تحقیقات موتور ایران خودرو از ارتقای سطح آلایندگی موتورهای دیزل خودروهای تجاری ایران خودرو خبر داد و گفت: موتور ٣۵۵ که توسط ایدم با سطح داخلی سازی بالا تولید می شود، در اولویت ارتقای استاندارد آلایندگی قرار دارد.

ارتقای استاندارد موتورهای دیزل خودروهای تجاری در ایران خودرو

بورس24 : مدیرعامل شرکت تحقیقات موتور ایران خودرو از ارتقای سطح آلایندگی موتورهای دیزل خودروهای تجاری ایران خودرو خبر داد و گفت: موتور 355 که توسط ایدم با سطح داخلی سازی بالا تولید می شود، در اولویت ارتقای استاندارد آلایندگی قرار دارد.

مهدی رجبعلی در این باره گفت: استفاده از سیستم های سوخت رسانی و پس پالایشی جدید در این موتور آلایندگی آن را به سطح استانداردهای مورد نظر خواهد رساند.

وی اقتصاد استفاده از این موتور را بسیار بزرگ و قابل ملاحظه خواند و گفت: عدد توسعه این موتور با توجه به سودآوری تجاری آن ناچیز است. کالیبراسیون این موتور به سطح استاندارد یورو 5 نیازمند تجهیزات ویژه ای است.

رجبعلی از همکاری با سه شرکت ایدم،‌ ایران خودرو دیزل و بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای کالیبراسیون و تست این موتور خبر داد و گفت: تجهیزاتی که در اختیار این شرکت ها بود در محل مشترکی تجمیع شد و اتاق ویژه ای برای کالیبراسیون و تطابق موتور با استانداردها ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در مدت کم تر از یک ماه توانستیم اتاق تست را در نزدیکی تهران راه اندازی کنیم و یقینا تا پایان سال مدارک فنی ارتقای موتور را ارایه خواهیم کرد.

مدیرعامل ایپکو تصریح کرد: امکان استفاده از این مرکز توسط تجاری سازان دیگر و حتی رقبای ایران خودرو نیز وجود دارد.

وی با بیان این که پرش فن‌آوری بسیار مهمی اتفاق افتاده افزود: فن‌آوری سوخت رسانی موتور 355 بهبود یافته و میزان مصرف سوخت آن کم و سطح آلایندگی آن به یورو 5 خواهد رسید، با توجه به سیستم های پیشرفته در آن، امکان ارتقا به استاندارد یورو 6 نیز وجود دارد.

گفتنی است این موتور در محصولات واگن هود و اتوبوس های شهری ایران خودرو دیزل مورد استفاده قرار می گیرد. در بازسازی اتوبوس های فرسوده نیز در صورت درخواست می توان از موتور 355 با استاندارد آلایندگی یورو 5 استفاده کرد.

منبع: ایکوپرس

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24