Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیرعامل : بیش از ١۵ درصد از ظرفیت اسمی تولید می کنیم احتمالا صادرات «فولاد کویر» سه برابر شده...

معرفی می کنیم ، فولادی جذاب بازار در همه دوران های پرتلاطم ؛ «کویر»

بورس24 : شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر در اواسط مهر ماه سال جاری با قیمت ۶۲۵ تومان و ارزش بازاری در حدود ۱۵۷ میلیارد تومان وارد بازار سرمایه شد و اکنون پس از گذشت ۵ ماه ارزش بازار این شرکت تولیدی از ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان عبور کرده و ارزش هر سهم این مجموعه درحدود ۳۶۰۰ تومان است و شاهد بازدهی ۴۷۶ درصدی در این نماد هستیم.

نمادی که با توجه به پتانسیل هایی که داراست و سرمایه گذاری هایی که اخیرا از آن پرده برداشت ، همچنان پتانسیل رشد را دارد.

احمد خوروش مدیر عامل "کویر" درباره آخرین وضعیت این شرکت تولیدی با بورس24 به گفت و گو نشسته است که در زیر می خوانید.

به عنوان اولین سوال با توجه به این که بسیاری از شرکت های تولیدی فعال در حوزه فولاد زیر ظرفیت اسمی مشغول تولید هستند ، آیا مجموعه فولاد سپید فراب کویر این امکان را دارد که با ظرفیت ۱۰۰ درصدی تولید کند؟

طبیعتا با توجه به برنامه های تولیدی که هدف گذاری کردیم و سبد محصولاتی که داریم، همچنین شرایطی که برای تولید فراهم کردیم انتظار داریم حتی تا ۱۵ درصد بالاتر از ظرفیت اسمی  نیز تولید داشته باشیم.

همانطور که می دانید با توجه به تحریم های موجود شرکت های صادراتی با محدودیت هایی در فعالیت های مالی و نقل و انتقال وجه مواجه هستند ، این شرایط را چطور مدیریت می کنید؟

مجموعه ما یکی از شرکت های با سابقه در حوزه تولید و تجارت بین المللی است ، با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده و اقدامات اثر گذاری که صورت دادیم در این حوزه نیز نگرانی نداریم و فعالیت های ما در حال اجراست.

با توجه به اطلاعاتی که منتشر شده است، شرکت موجودی انبار قابل توجهی دارد آیا با مشکل فروش مواجه هستید؟ چشم انداز قیمت ها را در بازار داخل و خارج چطور ارزیابی می کنید؟

با توجه به سیاست گذاری های بازاریابی و فروشی که با متد روز طرح ریزی شده است ، محصولات تولیدی ما جزو محصولات با کیفیت بالا  و درجه ۱ است و قابل رقابت با شرکت تراز اول بین المللی، اکنون مجموعه ما در بازار میلگرد و کلاف به عنوان یکی از برترین برند ها در بازار کشور و منطقه است و یکی از نخستین انتخاب های مشتریان هستیم.

در خصوص قیمت ها نیز باید گفت: در دوران اخیر بازار ساخت و ساز کشور با رکود نسبی روبرو بود و انتظار داریم روند ساخت و ساز بهبود داشته باشد و شاهد افزایش تقاضا و اصلاح قیمت متناسب با متغیرهای موجود باشیم، در صورتی هم که این اتفاق نیفتد،گزینه های دیگری برای  فروش محصولات تولید فولاد کویر و سود سازی مجموعه وجود دارد.

با توجه به حضور فعال در بازار های بین المللی و صادرات به کشورهای همسایه چشم انداز قیمت های جهانی با توجه به پیش بینی های موجود از سوی تحلیل گران چشم انداز روند قیمت ها صعودی پیش بینی می شود و کاهش قیمتی که متاثر از رخ دادهای اخیر در چین به وقوع پیوسته نیز به حالت عادی خود باز خواهد گشت.

متخصصان مجموعه نیز در حال تحقیق بر آلیاژ های جدید که خوراک شرکت های تولیدی هستند و ارزش افزوده خوبی  برای ما خواهد داشت ، در حال فعالیت هستند. باید گفت مجموعه ما در حال حاضر با تولید در حدود ۵۰۰ گرید مختلف تامین کننده مجموعه تولیدی زیادی است.

دلیل کاهش حاشیه سود ناخالص شرکت در نه ماهه نخست سال جاری نسبت به سال قبل چیست؟

جریان تورمی ناشی از تغییرات نرخ ارز در سال ۱۳۹۷، تاثیر قابل توجهی بر افزایش میزان حاشیه سود محصولات داشت که در سال جاری با توجه به کاهش نوسانات نرخ ارز ، حاشیه سود تا حد قابل قبولی به نقطه تعادلی خود نزدیک شده است.

دلیل اصلی افزایش گسترده هزینه حمل و نقل که موجبات رشد هزینه های عمومی و اداری شرکت را در نه ماهه پدید آورده است ، چیست؟

بهتر است بگوییم رشد هزینه های فروش، اداری و عمومی، اگر به اجزای هزینه های صورت گرفته مراجعه کنید متوجه خواهید شد که بخش قابل توجهی از این هزینه ها مربوط به هزینه صادرات است. نسبت هزینه های صادرات در سال ۹۷ به کل  هزینه های فروش،اداری و عمومی ۲۳ درصد بوده است که این نسبت در نه ماهه اول سال جاری به میزانی بالغ بر ۶۳ درصد افزایش یافته و این رشد به علت افزایش چشمگیر صادرات محصولات شرکت،در سال جاری بوده است،لازم به ذکر است میزان صادرات در نه ماهه اول سال جاری بالغ بر ۲۹۱ هزار تن بوده است که نسبت به کل صادرات در سال قبل بیش از ۳.۳ برابر افزایش را نشان می دهد و این میزان در حال حاضر( اواخر بهمن) به ۳۷۵ هزار تن رسیده است ، یعنی ۴.۳ برابر کل صادرات در سال قبل.

با توجه به شناسایی زیان از محل نرخ تسعیر ارز در نه ماهه نخست، آیا رشد قیمت ارز در هفته های اخیر می تواند زیان شرکت از این محل را جبران کند؟

بله کاملا درست است،چرا که مبلغ زیان حاصل از تسعیر ارز برای نه ماهه نخست سال جاری نسبت به دوره ۶ ماهه بیش از ۶۷ درصد کاهش داشت.

آیا وام های دریافت شده در سال جاری نشان از وجود مشول نقدینگی و سرمایه در گردش دارد؟

صورت وضعیت مالی ۹ ماهه نخست شرکت کاملا گویای عدم وجود مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش در شرکت است، تسهیلات دریافتی عمدتاصرف خرید به هنگام مواد اولیه می شود که این اقدام تا حد قابل قبولی شرکت را در تحقق برنامه های  تولید و فروش یاری می کند.بدیهی است استفاده اصولی و صحیح از منابع تامین نقدینگی علاوه بر تقویت توان عملیاتی شرکت می تواند با کاهش هزینه های فرصت و افزایش جریان سودآوری کمک شایانی در تسریع جبران و پوشش  هزینه ها ( از جمله هزینه های بهره تسهیلات) نماید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • شهاب محمدى
    شهاب محمدى

    ما امروز خرید زدیم امیدوارم رشد کنه

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24