Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مراسم عرضه اولیه سهام شرکت پدیده شیمی قرن امروز برگزار شد.

«قرن» به اهالی بازار سرمایه معرفی شد

بورس24 : مراسم عرضه اولیه سهام شرکت پدیده شیمی قرن امروز برگزار شد. در این مراسم، مظفری مدیرعامل این شرکت درخصوص وضعیت «قرن» که با قیمت 1700 تومان عرضه اولیه شد توضیحاتی ارائه کرد.

همچنین مجید نوروزی معاون ناشران و اعضای شرکت بورس تهران در مورد عرضه های اولیه تا پایان سال توضیح داد و گفت که به جز این عرضه، سه عرضه دیگر باقی مانده است. تامین سرمایه ملت، سرمایه گذاری کشاورزی کوثر و لیزینگ پارسیان، عرضه اولیه های بعدی بورس هستند.

خبر تکمیلی...

رکورد مشارکت در عرضه اولیه قرن بی نظیر بود. یک میلیون و 498 هزار و 701 نفر در عرضه اولیه  پدیده شیمی قرن مشارکت داشتند.در جریان این عرضه اولیه سهم به هر کد (نفر)، حداکثر 68 سهم درقیمت 17000 ریال ، تخصیص یافته است. جلسه مراسم عرضه اولیه شرکت پدیده شیمی برگزار شد.

مجید نوروزی ، معاون ناشران و اعضای شرکت بورس گفت:  سود اولیه ای که معمولا در بورس برای شرکت ها 10 درصد در نظر گرفته شده بود، حدود 20 هزار میلیارد تومان بوده است و ارزش کل بازار شرکت های عرضه شده از ابتدای سال 98 تا الان حدود 50 هزار میلیارد تومان بوده است. 

وی گفت:  شرکت هایی که فرآیند پذیرش را طی می کنند، پس از اینکه در هیئت پذیرش مطرح می شود و با شرایطی با پذیرش این شرکت ها موافقت می شود، احراز شرایط پذیرش که انجام می شود، منجر به درج نام شرکت می شود که برای شرکت پدیده شیمی قرن ما جلسه هیئت پذیرش را داشتیم و از آن تاریخ بحث شرایط پذیرش احراز شد و موارد ارائه شد و در تاریخ ۱۳ بهمن این شرکت در فهرست نرخ های روز درج شد. 

وی گفت: بعد از اینکه شرکت درج می شود و جلسه معارفه را برگزار می کند، یک سری اقدامات دیگری هم انجام می شود. از جمله اینکه سهام شرکت باید در سپرده گذاری مرکزی سپرده شود، بعد از اینکه شرکت ثبت سازمان بورس می شود، اطلاعات لازم باید در سامانه کدال ارائه شود و نهایتا منجر به روز عرضه می شود که در روز عرضه ما این نشست را خدمت شما هستیم. از روزی که ما شرکت فولاد سپید فراب کویر را خدمت دوستان بودیم، در طبقه سوم قدیم ساختمان حافظ ما عرضه جدید نداشتیم که این جلسه را بخواهیم خدمت شما داشته باشیم و به یمن جابجایی ساختمان جدید بورس که در خدمت دوستان هستیم این اولین عرضه ای است که در این ساختمان هستیم.  

در ادامه فاضلیان عضو هیات مدیره پدیده شیمی قرن گفت: ما حدود 10 سال پیش با یک تجربه 10 ساله بنده در صنعت شوینده و تجربه 40 ساله گروه صنعتی گلرنگ، من این کار را شروع کردم و فکر می کنم به همین خاطر است که بعد از 10 سال توانستیم موفق شویم، پرفروش ترین برند کشور را در این صنعت داشته باشیم ومحصولمان هم لیدر بازار باشد و بتوانیم در رتبه ای در صنعت شوینده قرار بگیریم که برای خودمان قابل قبول باشد و این قابلیت را داشته باشیم که امروز این افتخار را داشته باشیم که بتوانیم بخشی از سهام را عرضه کنیم و از روزی امانتدار این عزیزان باشیم که خیالمان از وضعیت فعلی و آینده این مجموعه و برنامه هایی که داریم کاملا روشن و با کمال اطمینان این کار را انجام می دهیم و همانطور که اطلاع دارید بخشی از مجموعه در شهر صنعتی اشتهارد است و مجموعه اصلی ما در یک مجموعه به نظر کارشناسان خارجی از شرکت های رقیب ما یکی از بهترین مجموعه های صنعت شوینده در کشور است.

وی گفت: در عین حال که خطوط در حد قابل قبول اتوماسیون و کنترل های کیفی در حد بین المللی و جی ام پی هم داشته باشیم، مفتخر هستیم که کلیه تجهیزات در داخل کشور تهیه شده است و امیدواریم که ان شاء الله با عرضه این سهام باعث خیر و برکت باشد و این را به فال نیک می گیریم که امروز در ساختمان جدید، شرکت پدیده شیمی قرن اولین شرکتی است که سهام خودش را عرضه می کند و امیدوارم همین هم باعث خیر و برکت برای سازمان بورس و سهامدارانی باشد که از این به بعد شرکت های متعدد در وطن و کشور عزیزمان ایران خریداری می کنند. 

مظفری مدیرعامل شرکت گفت: شیمی پدیده قرن در فروردین سال 89 تاسیس شد و ظرف مدت 10 سال با دو برند اکتیو و حیات، در برند حیات به عنوان بزرگترین برند شوینده کشور شناخته شد. آنچه که شرکت به عنوان چشم انداز قصد دارد به آن بپردازد، افزایش سهم فروش در بازار داخل و رهبری بازار داخل و شناخته شدن به عنوان قطب تولیدی محصولات شوینده و بهداشتی در کشورهای منطقه است و یکی ازماموریت هایی که شرکت برای خودش قائل است، همواره افزایش رضایتمندی مشتریان از طریق شناسایی و برآورده سازی نیازهایشان است که در این صنعت شوینده که یک صنعت رو به رشد و بزرگ شونده ای است.

وی گفت: خوشبختانه میانگین رشد صنعت شوینده در کشور ما از میانگین رشد جهانی بالاتر است و ما با یک صنعتی مواجه هستیم که این صنعت در کشور پویا و در حال رشد است.

وی افزود: از این بازار این صنعت شرکت پدیده شیمی قرن نزدیک به 8 درصد از بازار را امروز در سال 98 به خود اختصاص داده است و با توجه به عدد بسیار بزرگ این بازار رقم قابل توجهی است. انواع مایعات، جامدات، صابون و پودرهای شوینده، همه را تولید می کنیم و تقریبا محصولی نیست که در یک سبد شوینده و بهداشتی، شرکت تولید نکند.

وی افزود:80 درصد تولید شرکت توسط دو سایت اصلی زنجان و اشتهارد صورت می گیرد و 20 درصد از تولیدات شرکت، توسط شرکت های دیگر و به صورت کارمزدی در حال تولید است.

وی گفت:  در حال حاضر شرکت پدیده شیمی قرن (اکتیو) توانسته 8 درصد از سهم بازار را از آن خود کند و در انتها باید گفت این شرکت در سال 95 سود عملیاتی به میزان 69 میلیارد تومان داشته که این روند رو به رشد تا سال 98 ادامه‌دار بوده است. "قرن" از ابتدای سال 98 تاکنون به سود عملیاتی 292 میلیارد تومانی رسیده است.

در روز جاری تعداد 100 میلیون سهم شرکت پدیده شیمی قرن معادل 10 درصد سهام این شرکت، با نماد معاملاتی "قرن" در بورس اوراق بهادار عرضه شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24