Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

جعفر ربیعی گفت: این شرکت به‌ زودی فهرستی از طرح‌ های پایین‌ دستی را برای سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی اعلام خواهد کرد و...

مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس در نشست خبری: به زودی مجمع افزایش سرمایه خواهیم داشت

بورس24 : در نشست خبری روز گذشته حاشیه نخستین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس از مجمع قریب الوقوع هلدینگ خلیج فارس به منظور افزایش سرمایه شرکت خبر داد و در خصوص عرضه سهام شرکتهای آریا ساسول ، بندر امام و پتروشیمی تندگویان صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، مدیر عامل شرکت غول پتروشیمی بورس در این نشست خبری از راهکارهای لازم برای حمایت بازار سرمایه از شرکت های پر پتانسیل و قوی یاد کرد و قدم بعدی برای حمایت از تولید داخل راتقویت خود تولیدکنندگان و بخش خصوصی دانست. 

جعفر ربیعی، مدیر عامل شرکت هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: این شرکت به‌ زودی فهرستی از طرح‌های پایین‌دست برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اعلام خواهد کرد.بخش ارزی از صندوق توسعه ملی و تا حدی نیز از بانک‌های داخلی تأمین می‌شود و بخش ریالی نیز انتظار می‌رود با استفاده از ابزارهای مختلف بورسی از نقدینگی موجود در جامعه استقاده شود.این شرکت تا پایان سال در ۲ نوبت، یک هزار میلیارد تومان و دو هزار میلیارد تومان اوراق در بورس منتشر می‌کند.

به خودمان اتکا کنیم

ربیعی گفت: قدم بعدی برای حمایت از تولید داخل این است که خود تولیدکنندگان و بخش خصوصی توانمندی های خود را تقویت و نیاز های داخلی را رصد کنند و البته بنده معتقدم این هم افزایی در بین هر دو سو اتفاق افتاده است و هلدینگ خلیج فارس و سازندگان داخلی به این دیدگاه مشترک رسیده اند.

مدر عامل هلدینگ خلیج فارس گفت: این صنعت بزرگ برای رسیدن به اهدافش نیاز گسترده به سرمایه گذاری ارزی و ریالی دارد اما باتوجه به شرایط کشور، تامین مالی از طریق فاینانس خارجی تقریباغیر ممکن است. در نتیجه تمام سرمایه مورد نیاز ارزی خود را از طریق صندوق توسعه ملی باید در اختیار بگیریم که البته به دلیل سودآور بودن این صنعت، قطعا سرمایه گذاری صندوق در این صنعت توجیه پذیر است.

وی افزود: بخش دیگری از نیازهای ارزی ما نیز از طریق برخی بانک های داخلی در حدود ۵٠ میلیون دلار تامین شده است. اما در بخش تامین مالی ریالی ، سهم عمده آن از طریق بورس باید انجام شود که متاسفانه درگیر بروکراسی های اداری شده و صنعت پتروشیمی را از تامین مالی از طریق بورس مایوس کرده است.

انتشار اوراق راه حل تامین مالی

وی در خصوص راهکار برای توسعه و تامین مالی در راه های ورود به بورس و تامین مالی از این طریق گفت: یکی از مشکلات این است که بورس برای پذیرش شرکت ها و یا حتی انتشار اوراق مشارکت ما هیچ تفاوتی میان شرکت های بزرگ و خوش سابقه قایل نیست درحالی که باید شرکت های بزرگ که تضمین کننده بازگشت سرمایه هستند در اولویت قرار بگیرند. این مدل برخورد با متقاضیان پیش از این نیز در بانک ها اجرا شده و سیستم بانکداری مشتریان بزرگ خود را برای اخذ تسهیلات در اولویت قرار می دهند.

وی افزود: اگر کالایی هایی بومی سازی شده اند ما یک فرایند مشخص برای خرید محصول و خدمات داریم، که مطابق با آن لیست شرکت های تابعه هلدینگ خلیج فارس باید خرید تجهیزات داشته باشند.

رونق صنایع پایین دستی را متمرکز کنیم

ربیعی در خصوص رونق صنایع پایین دستی گفت: در ۴٠ سال گذشته بیشتر در تولید محصولات پایه متمرکز بودیم و کار درستی هم بوده تا بتوانیم در محصولات پایین دستی نیز ورود کنیم.

افزایش سرمایه میدهبم؛ از انباشته

وی با اشاره به افزایش سرمایه اخیر شرکت هلدینگ خلیج فارس گفت: در مجمع فوق العاده روز چهارشنبه آتی، مقرر شده تا در خصوص افزایش سرمایه شرکت از ٩١۵٠ میلیارد تومان به ١۴۴٠٠ میلیارد تومان تصمیم گیری شود.

وی گفت: این افزایش سرمایه بصورت سهام جایزه بوده و محل تامین آن از سود انباشته است. که تمایل هلدینگ به افزایش سرمایه شرکت به ١۵ هزار میلیارد تومان بود و به دلیل برخی مخالفت های سازمان بورس محقق نشد.

آمادگی عرضه داریم؛ تا چه پیش آید

وی در مورد عرضه سهام شرکت های زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس از جمله آریا ساسول، بندر امام و تندگویان ممکن است امسال و یا سال آینده انجام شود. از طرف شرکت های هلدینگ مشکلی وجود ندارد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24