Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

رئیس کل گمرک ایران گفت: در ۱۱ ماهه سال ۹۸ معادل ۳۹ میلیارد دلار صادرات و ۴۰ میلیارد دلار واردات به ثبت رسیده است.

رئیس کل گمرک: تجارت خارجی ایران در ۱۱ ماهه ۷۹ میلیارد دلار بود

بورس24 : رئیس کل گمرک ایران گفت: در ۱۱ ماهه سال ۹۸ معادل ۳۹ میلیارد دلار صادرات و ۴۰ میلیارد دلار واردات به ثبت رسیده است.

مهدی میراشرفی، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: چنانچه تجارت در کشور تسهیل شود، می‌توان سهم بیشتری در تجارت دنیا داشت؛ این در حالی است که در قرن فعلی قرن آسیا است و باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

رئیس کل گمرک ایران با انتقاد از اینکه ایران هیچگاه نقشه تجاری نداشته است، افزود: از مجموع ۴۵ هزار میلیارد دلار بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل دریایی است و کشورهایی که به آبهای آزاد راه دارند، امکان بالقوه و عجیبی در بهره از تجارت خارجی دارند و آنکتاد هم در دهه ۴۰ اعلام کرده که با توجه به موقعیت جغرافیایی، ایران دارای بخت جغرافیایی است و چند هزار کیلومتر مرز آبی دارد؛ بنابراین همان زمان آنکتاد به ایران پیشنهاد داده که باید در بندرعباس منطقه‌ای ایجاد شود که ترانزیت بار را به عهده کرده و در مرکز کشور نیز شهر فرودگاهی انجام داده تا بتواند ترانزیت مسافر داشته باشد.

وی تصریح کرد: در ۱۱ ماهه ۳۹ میلیارد دلار صادرات و در حوزه واردات نی ۴۰ میلیارد دلار کالا وارد شده است. این در حالی است که تنها کشوری که دو کریدور شمال-جنوب و شرق- غرب در آن قطع می‌شود ایران است و باید از این موقعیت به نفع تجارت خارجی کشور استفاده کرد.

منبع: مهر

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24