Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیرعامل شرکت سیمان ساوه مطرح کرد: سعی ما بر این بوده که در نیمه نخست بهمن ماه عرضه اولیه سهام انجام شود اما با مشکلی که در خصوص اساسنامه با آن مواجه شدیم این مهم با تاخیر مواجه شد اما با همه این ها احتمالا تا پایان سال جاری وارد بورس شویم.

مزیت های یک شرکت سیمانی که قرار است وارد بورس شود/ مدیرعامل سیمان ساوه: امیدواریم تا پایان سال عرضه اولیه سهام ما انجام شود/ نرخ سیمان باید افزایش یابد

بورس24 : مدیرعامل شرکت سیمان ساوه مطرح کرد: سعی ما بر این بوده که در نیمه نخست بهمن ماه عرضه اولیه سهام انجام شود اما با مشکلی که در خصوص اساسنامه با آن مواجه شدیم این مهم با تاخیر مواجه شد اما با همه این ها احتمالا تا پایان سال جاری وارد بورس شویم.

کمال صدیقی مدیرعامل شرکت سیمان ساوه در گفت وگو با بورس24 در خصوص زمان عرضه اولیه سهام این شرکت در فرابورس گفت: هم اکنون شرکت سیمان ساوه در آخرین مرحله پذیرش قرار دارد و تمامی اطلاعات و مدارک مورد نیاز را به سازمان بورس اوراق بهادار ارائه کرده ایم. در حقیقت اساسنامه شرکت را باید منطبق با اساسنامه بورس تغییر می دادیم که انجام شده و در مرحله ثبت قرار دارد. گمان می کنم در همین هفته جاری پذیرش ما برای ورود به بورس انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سیمان ساوه با بیان اینکه تمام تلاش این شرکت برای عرضه سهام در نیمه نخست بهمن ماه بوده است افزود: سعی ما بر این بوده که در نیمه نخست بهمن ماه عرضه اولیه سهام انجام شود اما با مشکلی که در خصوص اساسنامه با آن مواجه شدیم این مهم با تاخیر مواجه شد اما با همه این ها احتمالا تا پایان سال جاری وارد بورس شویم.

کمال صدیقی در پاسخ به احتمال افزایش مجدد نرخ محصولات در صنعت سیمان تا پایان سال بیان کرد: تمامی تلاش ها بر این است که این اتفاق حتما رخ دهد. چرا که هزینه های تمام شده عوامل تولید به شدت افزایش یافته و برای اینکه بتوانیم حاشیه سود فعلی را همچنان حفظ کنیم باید افزایش نرخ در این صنعت داشته باشیم. انجمن صنفی و تشکل صنفی تمام سعی خود را خواهد کرد تا بتوانیم مجوز افزایش نرخ را دریافت کنیم. چنانچه این روند همچنان ادامه یابد و با بهای تمام شده فعلی تولید سیمان و کلینکر قطعا شرکت ها با زیان مواجه خواهند شد.

مدیرعامل شرکت سیمان ساوه با بیان اینکه فعلا درصد افزایش نرخ در این صنعت مشخص نیست اظهار کرد: اینکه در صنعت سیمان چه میزان و چند درصد افزایش نرخ خواهیم داشت طی روزهای آینده اعلام خواهد شد. با این قیمت ها تولید سیمان توجیهی نخواهد داشت، در حقیقت معتقد هستم شاید برخی از شرکت های تولید کننده این صنعت حاشیه سودی داشته باشند اما برای برخی دیگر این حاشیه سود وجود ندارد. این موضوع به خصوص در رابطه با شرکت های تازه تاسیس که دارای هزینه های مالی و استهلاک هستند بیشتر موضوعیت پیدا می کند.

کمال صدیقی در رابطه با مزیت های شرکت سیمان ساوه خاطر نشان کرد: باید بگویم که شرکت سیمان ساوه شرکت خوشنامی بوده که در مقایسه با سایر رقبا از مزیت هایی نیز برخوردار است. شرکت سیمان ساوه دو کارخانه داشته که یک کارخانه تولید سیمان سفید با دو خط و یک کارخانه دیگر نیز برای تولید سیمان خاکستری آن هم با دو خط مشغول به فعالیت است. به نوعی می توان گفت کمتر شرکت سیمانی را می توان نام برد که هم سیمان سفید و هم سیمان خاکستری تولید می کند. از سویی کارخانه شرکت سیمان ساوه در مرکز کشور و در 80 کیلومتری بازار مصرف تهران واقع شده و دسترسی به بازارهای مصرفی مانند تهران و استان های شمالی برای آن فراهم است.

او با بیان اینکه شرکت از قابلیت ها و توانایی های مدیریتی، پرسنلی و به ویژه فنی بسیار خوبی برخوردار است افزود: دسترسی به مواد اولیه تولید از دیگر مزیت های شرکت سیمان ساوه است به طوری که کارخانه در نزدیکی معادن مواد اولیه واقع شده که دسترسی به مواد اولیه مورد نیاز را سهولت بخشیده است. از سویی قیمت تمام شده کلینکر تولیدی ما نسبت به سایر کارخانه ها قیمت مناسب تری دارد.

مدیرعامل شرکت سیمان ساوه در پایان گفت: از سهامداران عمده می توان به شرکت سیمان فارس و خوزستان، شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، شرکت سرمایه گذاری امید و صندوق بازنشستگی را نام برد که هرکدام یک چهارم سهام شرکت سیمان ساوه را در اختیار دارند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24