Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

کنفرانس توسعه نظام مالی در صنعت نفت در سالن همایش های کوشک وزارت نفت با حضور فعالان و مدیران بازار سرمایه برگزار شد. در حاشیه این کنفرانس پنل ظرفیت بازار سرمایه با حضور مدیر کانون نهادهای سرمایه گذاری و عضو شورای عالی بورس، امیر محمدی قائم مقام معاونت خدمات مالی شرکت تامین سرمایه تمدن و چند تن دیگر از مدیران بازار سرمایه برگزار شد...

تامین سرمایه ها خود را برای اعداد و ارقام بزرگ تامین مالی آماده کنند

بورس24 : کنفرانس توسعه نظام مالی در صنعت نفت در سالن همایش های کوشک وزارت نفت با حضور فعالان و مدیران بازار سرمایه برگزار شد. در حاشیه این کنفرانس پنل ظرفیت بازار سرمایه با حضور مدیر کانون نهادهای سرمایه گذاری و عضو شورای عالی بورس، امیر محمدی قائم مقام معاونت خدمات مالی شرکت تامین سرمایه تمدن و چند تن دیگر از مدیران بازار سرمایه برگزار شد.

محمدی قائم مقام معاون خدمات مالی شرکت تامین سرمایه تمدن با بیان اینکه زمانی گفته می شد که بازار سرمایه جایگزین بازار پول است برای تامین مالی شرکت ها، اما در حال حاضر این بازار در کنار بازار پول قرار گرفته است و نقش بی بدیل خود را در تامین مالی صنایع ایفا می کند، ادامه داد که در سال ۹۷ حدود ۴۷ هزار میلیارد تومان تامین مالی از طریق بازار سرمایه صورت گرفته است که بخش قابل توجه ای از آن مربوط به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بوده است.

وی با اشاره به حجم اوراق منتشر شده توسط تامین سرمایه تمدن برای صنعت نفت از سال 94 تاکنون افزود؛ در سال گذشته این تامین سرمایه به تنهایی حدود 3 هزار میلیاردتومان برای این صنعت تامین مالی کرده است و در سال جاری نزدیک به 4 هزار میلیارد تومان دیگر، تامین مالی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی را در برنامه خود دارد.

محمدی تصریح کرد: با کنارهم قراردادن این ارقام این نکته حاصل می شود که تامین مالی های صورت گرفته توسط تامین سرمایه تمدن از جمله بزرگترین تامین مالی های بازار سهام بوده است.

قائم مقام معاون خدمات مالی شرکت تامین سرمایه تمدن خاطر نشان کرد؛ صنعت گاز و پتروشیمی صنعت بسیار بزرگی بوده و باید بازار سرمایه هم خود را برای این ارقام مهیا سازد.

وی با بیان این که حجم صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت حدود 150 هزار میلیارد تومان است، خاطر نشان کرد: با توجه به این توان، امکان انجام تامین مالی های گسترده برای صنایع راهبردی وجود دارد.

وی به انتشار اوراق مشارکت قابل تبدیل و تاسیس صندوق پروژه اشاره کرد و گفت که در مورد این اوراق و یا صندوق، صرفا نباید بر جذابیت نرخ اسمی آن ها تاکید کرد بلکه با استفاده از ظرفیت های صنعت، جذابیت های دیگری از جمله سهامداری در شرکت های مطلوب بازار سرمایه، به این ابزارهای مالی اضافه نمود تا موجب استقبال سرمایه گذاران شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24