Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

خصوصی سازی چند سال پیش باطل شد سهم دوباره عرضه می شود یک حقوقی بزرگ «بترانس» را قبضه مدیریتی می کند... احتمال رقابت بر سر این سهم؟

تحرکات زیرپوستی در ایران ترانسفو

بورس24 : انتشار خبرهای مبنی بر تعیین تکلیف ایران ترانسفو و نیز اصلاح و افزایش قیمت پایه سهام این شرکت در کنار رقابت‌های پشت پرده برای کسب کرسی‌های مدیریتی در "بترانس" موجب شده تا این روزها معاملات پرحجمی در سهام این شرکت اتفاق افتاده و انتظار افزیش قیمت سهام آن نیز در کوتاه‌مدت دور از انتظار نباشد.

شرکت ایران ترانسفو بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده ترانسفورماتور تحت لیسانس شرکت زیمنس آلمان در خاورمیانه است. این شرکت که در سال ۱۳۴۵ توسط شرکت برق منطقه‌ای تهران، شرکت زیمنس آلمان و بانک توسعه صنعت و معدن ایران تشکیل شد، یکی از شرکت‌هایی است که سهام آن در راستای اجرای سیاست خصوصی‌سازی در کشور طی سال‌های گذشته در حالی واگذار شده که همانند برخی واگذاری‌ها، از حواشی بی‌بهره نبوده است.
بر این اساس به تازگی خبرهایی مبنی بر خروج این شرکت از بلاتکلیفی و بهبود روند واگذاری این شرکت شنیده می‌شود و طبق گمانه‌زنی‌ها قرار است سازمان خصوصی‌سازی ایران ترانسفو را به وکالت از سوی شرکت صنعت و تجارت آداک با اصلاح قیمت پایه و افزایش آن، روی میز فروش ببرد.
در این راستا نیز گویا اصلاح و افزایش قیمت پایه سهام این شرکت و بهبود شرایط واگذاری سهام "بترانس" در شورای عالی بورس انجام شده و مقدمات واگذاری بلوک ایران ترانسفو نیز در حال انجام است.
این در حالی است که به باور کارشناسان به دلیل بلاتکلیفی در روند واگذاری سهام ایران ترانسفو، سهام این شرکت از رشد امسال بازار سرمایه جامانده است و انتشار خبرهای مبنی بر تعیین تکلیف ایران ترانسفو، و نیز اصلاح و افزایش قیمت پایه سهام این شرکت موجب شده تا این روزها شاهد معاملات پرحجمی در سهام شرکت ایران ترانسفو در بورس اوراق بهادار باشیم و انتظار افزیش قیمت سهام آن نیز در کوتاه‌مدت دور از انتظار نباشد.
نکته قابل توجه در خصوص واگذاری بلوک حدود 30 درصدی ایران ترانسفو این است که به دلیل جذابیت درصد سهام قابل واگذاری، برخی شنیده‌ها حکایت از این دارد که از چندی پیش رایزنی‌ها برای خریداری این بلوک جذاب ایران ترانسفو در راستای کسب کرسی مدیریتی آغاز شده و از ساتا نیز به عنوان یکی از مشتریان بالقوه و دست به نقد بلوک ایران ترانسفو نام برده می‌شود تا شرکت را قبضه مدیریتی کند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24