Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بر مبنای تازه ترین اخبار پنج هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت به تامین اجتماعی برای تسویه بدهی به شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی و بیمه ها پرداخت شده است.

بررسی اثرات پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت به تامین اجتماعی

بورس24 : بر مبنای تازه ترین اخبار پنج هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت به تامین اجتماعی برای تسویه بدهی به شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی و بیمه ها پرداخت شده است.

نوزدهم بهمن ماه محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، به وسیله ابلاغیه ای به سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که به استناد ماده 19 قانون برنامه و بودجه و در اجرای سی و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی اعتبار 50 هزار میلیارد ریالی جهت تادیه بخشی از بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی چهت پرداخت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختصاص داده شده که این اعتبار به میزان 100 درصد و در قالب اسناد خزانه اسلامی در نظر گرفته شده است.

گفتنی است بر اساس اظهارات شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تابستان امسال، میزان مطالبات تامین اجتماعی از دولت تا پایان سال 94 حدود 80 هزار میلیارد تومان بوده که با توجه به عدم پرداخت این بدهی ها، هر ساله مبلغی بین 20 تا 25 هزار میلیارد تومان به کل بدهی های دولت به تامین اجتماعی اضافه شده است.

بر مبنای این اظهارات میزان بدهی دولت به تامین اجتماعی باید تا کنون به حدود 160 تا 180 هزار میلیارد تومان افزایش یافته باشد. حال باید دید پرداخت تنها 5 هزار میلیارد تومان از این مبلغ بسیار بزرگ چه تاثیری بر شرکت های دارویی خواهد داشت؟

مهدی محمدزاده رئیس هیات مدیره انجمن علمی مدیریت اقتصاد دارویی ایران درباره پرداخت 5 هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت به تامین اجتماعی و اثرات آن به خبرنگار بورس24 ابراز داشت: در واقع بدهی دولت به تامین اجتماعی خیلی بالاتر از این مبالغ است. اما اگر همین 5 هزار میلیارد تومان نیز به بخش درمان غیرمستقیم تامین اجتماعی داده شود قطعا راهگشاست. احتمالا با این مبلغ بدهی شرکت های پخش و داروخانه ها پرداخت خواهد شد که در این صورت چرخش مالی را بهبود می بخشد.

او اضافه کرد: البته باید توجه داشت که 5 هزار میلیارد تومان عدد بزرگی نیست. زیرا دولت چندین برابر این مبلغ را به تامین اجتماعی بدهکار است. این مبلغ اگر به کل بخش درمان اختصاص داده شود نمی تواند کارساز باشد زیرا بیمارستان های تامین اجتماعی هزینه های بسیار بالایی دارند. اما اگر به صورت اختصاصی بابت بدهی به شرکت ها در نظر گرفته شود می تواند راهگشای مناسبی به شمار آید.

محمدزاده در ادامه تاکید کرد: فراموش نکنیم که این مبلغ 5 هزار میلیارد تومان در صورتی می تواند تاثیرگذار باشد که به درمان غیرمستقیم یعنی بدهی به بیمارستان های دولتی و داروخانه ها اختصاص یابد.

وی اشاره داشت: تامین اجتماعی در بخش بیمارستان های غیر دولتی دست کم 6 ماه و در بخش بیمارستان های دولتی نیز حداقل 14 تا 15 ماه دیرکرد در پرداخت دارد و به اصطلاح عقب است که این رقم بالایی است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24