Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

دو بازیگر اصلی حوزه تخفیف گروهی، بعد از کش و قوس‌های فراوان در نهایت با همت تامین سرمایه تمدن ادغام شدند. در طی نشست خبری مشترک تخفیفان و نت‌برگ، این دو مجموعه فعال در حوزه تخفیف گروهی ادغام خود در قالب یک شرکت را به صورت رسمی اعلام کردند.هدف اصلی این ادغام، کاهش هزینه‌ها و ارائه قابلیت‌های جدید به بازار است. هر دو مجموعه با حفظ نام و برند به کار خود ادامه می‌دهند و تنها کارکنان و هیئت‌مدیره ادغام شده و در قابل یک شرکت فعالیت خواهند کرد... تخفیفان و نت‌برگ که از سال ۹۰ شروع به کار کرده‌اند، رقابت شدیدی با هم داشتند که این موضوع موجب کاهش سودآوری و رشد آن‌ها شد. این دو مجموعه که در سال ۹۵ فعالیت خود را در کلان‌شهرهای مشهد، کرج، اصفهان و تبریز شروع کرده بودند، با این ادغام به دنبال گسترش فعالیت‌های خود در دیگر شهرها هستند...

ورود سرمایه گذاران جدید استارتاپی از کانال بورس

بورس24 : دو بازیگر اصلی حوزه تخفیف گروهی، بعد از کش و قوس‌های فراوان در نهایت با همت تامین سرمایه تمدن ادغام شدند. در طی نشست خبری مشترک تخفیفان و نت‌برگ، این دو مجموعه فعال در حوزه تخفیف گروهی ادغام خود در قالب یک شرکت را به صورت رسمی اعلام کردند.هدف اصلی این ادغام، کاهش هزینه‌ها و ارائه قابلیت‌های جدید به بازار است. هر دو مجموعه با حفظ نام و برند به کار خود ادامه می‌دهند و تنها کارکنان و هیئت‌مدیره ادغام شده و در قابل یک شرکت فعالیت خواهند کرد.تخفیفان و نت‌برگ که از سال ۹۰ شروع به کار کرده‌اند، رقابت شدیدی با هم داشتند که این موضوع موجب کاهش سودآوری و رشد آن‌ها شد. این دو مجموعه که در سال ۹۵ فعالیت خود را در کلان‌شهرهای مشهد، کرج، اصفهان و تبریز شروع کرده بودند، با این ادغام به دنبال گسترش فعالیت‌های خود در دیگر شهرها هستند.

در این راستا تامین سرمایه تمدن به عنوان سرمایه گذار طرح، که در کارنامه خود فعالیت در حوزه استارت آپ به صورت گسترده داشته، کمک شایانی به این حرکت درست و منطقی داشته و امیدواری وجود دارد که با چنین پیشرفت هایی در آینده شاهد رقابت های مثبت در عرصه کسب و کار باشیم.

محمودرضا خواجه نصیری، مدیر عامل تامین سرمایه تمدن(مدیر صندوق سرمایه گذاری جسورانه توسعه فناوری آرمانی )در خصوص طرح ادغام تخفیفان و نت برگ و سرمایه گذاری روی این طرح گفت: برای ادغام این دو شرکت جلسات متعددی ترتیب داده شد. این کار بزرگی است که منجر شده تا امروز دو رقیب که در فضای رقابت کسب و کار با هم سرسختانه رقابت می کردند کنار یکدیگر نشستند .

وی ادامه داد: این تصمیم به همکاری اتفاق خوش یمنی ست، که رخ داده و باید الگویی برای فضای کسب و کار کشور باشد. جسارت، جوانی و نگاه به آینده که سه خصوصیت در فاندرهای این شرکت هاست، باعث شده در این حوزه سرمایه گذاری کنیم.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن که سرمایه‌گذار هلدینگ کسب‌وکار نوین ایرانیان است، در ادامه این جلسه گفت: برنامه ما این است تا این شرکت‌ها (نت‌برگ و تخفیفان) را طی یکی، دو سال آینده وارد بورس کنیم. در دنیا ادغام رایج است و به‌سرعت انجام می‌شود؛ اما در کشور ما اتفاق نمی‌افتد. مطمئن باشید اگر بررسی‌هایی که هر دو طرف انجام دادند اقنا‌ع‌کننده نبود، هم‌اکنون اینجا ننشسته بودیم.

شرکت جدید ی را وارد بورس کنیم، به زودی

بابک باقری، معاون خدمات مالی شرکت تامین سرمایه تمدن گفت: ما در کسب‌وکار نوین ایرانیان سرمایه‌گذاری کردیم. در سال ۹۶ اقدام کردیم و این یک سرمایه‌گذاری جدید برای صندوق جسورانه محسوب می‌شود. ما هم به عنوان سهامدار با این ادغام ورود به افزایش سرمایه در این شرکت کردیم. بعد از ادغام یک شرکت جدیدی تاسیس شد. هر کدام از دوستان براساس ارزش‌گذاری‌ای که از آورده خودشان داشتند سهم از آن شرکت جدید گرفتند.

وی گفت: تقریبا این ادغام جزو نادر ادغام‌هایی بوده که با توجه به قانون تجارت ما که کار ما را سخت می‌کند برای بحث ادغام، توانستیم این ادغام را انجام بدهیم و از نظر حقوقی این ادغام کار بسیار سختی بود و ما توانستیم این ادغام را به معنی واقعی انجام دهیم. موقعیت جدیدی با این شرکت جدید تحت عنوان مشارکت ایجاد شد و هر کدام از این صاحبان کسب‌وکار و سهامداران قبلی در این شرکت سهامدار شدند؛ اما محصولات‌شان که «نت‌برگ» و «تخفیفان» است، داخل این شرکت آمد.

به گفته وی، پس اگر قرار است این دو برند وارد بورس شوند تحت عنوان این شرکت جدید وارد می‌شوند. اینکه خیلی از این شرکت‌ها مثل «نت‌برگ»، «تخفیفان» یا «دیجی‌کالا» وارد بورس نمی‌شوند علت نوع سرمایه‌گذاری هست که در این شرکت‌ها اتفاق افتاده است. ما به عنوان صندوق جسورانه توسعه فناوری آرمانی براساس قانونی که سازمان بورس و اوراق بهادار برای ما الزام کرده خروج از سرمایه‌گذاری را در یک بازه زمانی مشخص، صندوق برای ما تکلیف کرده است. اولویت هم با ورود به بورس و ورود به یک شفافیت جدید است. اکوسیستم استارت‌آپی ایران به لحاظ جذب سرمایه‌گذاری در مراحل اولیه خودش قرار داده و تابه‌حال تجربه این را نداشته که ورود سرمایه‌گذار جدید را از کانال بورس داشته باشد.

دشمن فرضی بودیم؛ یکی شدیم

در ادامه نشست نازنین دانشور موسس سایت تخفیفان گفت: در تمامی این سال‌ها به صورت جدی خود را رقیب یکدیگر می‌دیدیم. اما بعد از چندین مذاکره و تحلیل‌های همه‌جانبه، متوجه شدیم که تنها دشمن فرضی هم دیگر بودیم.

وی گفت: بررسی‌ و تحلیل‌های دقیق آماری پس ازادغام نشان دادندکه در کمال تعجب، ما تنها ۱۸ درصد مشتری مشترک و ۱۵ درصد مشتری تجاری مشترک داشته‌ایم و درنتیجه، تمام جنگ و رقابت‌مان در این سال‌ها بیهوده بوده است.این دو استارتاپ موفق تخفیف گروهی کشورمان تصمیم گرفته‌اند تا از این پس بر اهداف مشترک، خلق ارزش‌ها و استفاده از تکنولوژی در خرید کاربرانتمرکز بگذارند.دانشور اشاره کرد که به‌دلیل داشتن جنس مشتریان و ذات کاری متفاوت این دو پلتفرم، تصمیم گرفته‌ شده تا هر دو را حفظ کنند و بدین ترتیب راه را برای جذب سرمایه‌گذاران بیشتر هموارتر سازند.

به گفته وی، استراتژی‌های گسترش کسب‌وکار این دو استارتاپ نیز متفاوت بوده و هم‌اکنون همچنان در مسیر خود حرکت می‌کنند؛ حتی عملکرد آن‌ها در شهرستان‌ها نیز متفاوت است.

وی گفت: که در تمام دنیا، استارتاپ‌ها پس از رسیدن به درصدی از بلوغ، ادغام می‌شوند تا عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارند.

دانشور در ادامه به فعالیت‌های تخفیفان اشاره کرد و گفت: در سال ۹۷ ما به استان‌های دیگر ورود پیدا کردیم و شروع به استفاده از کدهای تخفیف کردیم. در سال ۹۸ سرویس کش‌بک را با عنوان «پول تو» شروع کردیم.

به گفته وی،برای این ادغام سه مذاکره رسمی و ۳۰ جلسه غیر رسمی برگزار شده است.در روند ادغام، بعد از بررسی‌ رفتارهای مصرف‌کنندگان، متوجه شدیم این دو استارتاپ تنها ۱۸ درصد مشتری مشترک دارند که این عدد در سال ۹۸ به ۹ درصد رسید. درواقع ما این سال‌ها به اشتباه با هم رقابت داشتیم و این رقابت بی‌جا باعث کاهش خلاقیت و عدم تمرکز ما بر نوآوری و ارائه محصولات جدید به مشتریان شده. از این رو تصمیم به ادغام گرفتیم.

وی گفت: برای آینده تصمیم گرفتیم هر دو برند «نت‌برگ» و «تخفیفان» باقی بماند. تصمیم داریم در آینده برای SMEها مارکتینگ داشته باشیم و برای ورود به حوزه سفر برنامه جدی داریم. در دنیا نیز سرویس‌های تخفیف گروهی با یکدیگر ادغام شده‌اند.

این ادغام‌انحصار نمی آورد، متمرکز می شویم

در ادامه علیرضا صادقیان، مدیرعامل شرکت کسب‌وکار نوین ایرانیان و موسس «نت‌برگ» گفت: فکر نمی‌کنم این کار باعث انحصار شود. حوزه promotion در حال حاضر یک تا دو درصد بازار است. رقابتی که برند «نت‌برگ» و «تخفیفان» داشتند، باعث شد حواس ما از کار اصلی منحرف شود و به همین دلیل نتوانستیم توسعه خوبی داشته باشیم. در کشورهای دیگر مارکت تخفیف گروهی برای مثال هم‌اندازه «ایکامرس» (مثل دیجی‌کالا) است.

مدیرعامل «نت‌برگ» گفت: ادامه فعالیت با این مدل برای «نت‌برگ» سودآور نبود. اگر این فضا شکل نمی‌گرفت، شاهد فروریختن دو استارت‌آپ بزرگ بودیم. فضای کشور به گونه‌ای بوده که به ما اجازه نداده بتوانیم به آسانی خرج کنیم و بیزینس‌مان را رشد دهیم. ما نتوانستیم در این سال‌ها مسائل زیرساختی‌مان را توسعه دهیم. هر دو شرکت تا ۳ سال پیش به صورت بوت‌استرپ رشد کردیم. این ادغام باعث می‌شود سرمایه‌گذار هم راحت‌تر روی ما سرمایه‌گذاری کند و ریسک کمتر شود.

وی ادامه داد: بعد از گذشت زمانی هر دو به یک رشد ۳۰۰ درصدی رسیدند. سال ۹۶ تمرکز تخفیفان به سمت گردشگری و نت‌برگ به سمت شرکت‌های بی‌توبی رفت. در مجموع تخفیفان و نت‌برگ با ۸۰ هزار شرکت SME (شرکت‌های متوسط کوچک) کار کرده‌اند که بیش از ۱۰ میلیون مشتری و کاربر داشتند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24