Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

این روزها سرمایه خود را وارد بورس می کنند بیست و هشتمین نشست تخصصی مالی اسلامی بررسی نقش نقدینگی بازار سرمایه در رونق تولید با سخنرانی محمود رضا خواجه نصیری مدیر عامل شرکت تامین سرمایه تمدن در حال برگزاری است. در این نشست تخصصی که در شرکت بورس اوراق بهادار برگزار شد، محمود رضا خواجه نصیری مدیر عامل شرکت تامین سرمایه تمدن، طی سخنانی گفت...

مدیر عامل تامین سرمایه تمدن: مردم در گذشته تنها بانک ها را می شناختند، اما...

بورس24 : بیست و هشتمین نشست تخصصی مالی اسلامی" بررسی نقش نقدینگی بازار سرمایه در رونق تولید" با سخنرانی محمود رضا خواجه نصیری مدیر عامل شرکت تامین سرمایه تمدن در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، در این نشست تخصصی که در شرکت بورس اوراق بهادار برگزار شد، محمود رضا خواجه نصیری مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن گفت: بازار سهام ما هم اکنون در شرایط خاصی به سر می برد، ما به لحاظ اکثر مولفه های تاثیرگذار در شرایطی قرار داریم که تا پیش از این تجربه نشده بود.

او گفت: باید این نکته مهم را در نظر داشته باشیم، که نقدینگی در هر بازاری ورود پیدا کرده آن بازار را به صورت اساسی متحول کرده است. باید از این اتفاق و ورود جریان نقدینگی به بازار نهایت استفاده را داشته باشیم. صرف مولد بودن آن را ملاک و معیاری ندانیم، برای یک اتفاق بنیادی.

او در ادامه تصریح کرد: بارها تاکید کردم مسائل مختلفی دست به دست هم داده اند تا این اتفاق رخ دهد اگر ورود نقدینگی را حاصل دست رنج و زحمات خود بدانیم مانند شعری خواهد بود که مصرع دوم ندارد. اجزای اصلی اقتصاد کشور بازار کار، بازار کالا و خدمات و همچنین بازار مالی هستند. در این پازل بازار مالی یکی از تغذیه کنندگان بازار کالا و خدمات است. اگر بازار مالی ما بتواند تغذیه خود را از بازار کالا و خدمات انجام دهد کار خود را به درستی انجام داده است. اما می بینیم که گاهی تلاطمات سبب می شود تا از ماهیت واقعی مسائل دور شویم.

وی افزود: این نکته بسیار مهمی است که با بالا رفتن تراکنش ها در بازار سهام مان می بینیم که هسته با مشکل مواجه می شود. این یعنی سرمایه های خرد و کوچک به این بازار ورود پیدا کرده اند. این روزها مقابل کارگزاری ها برای ثبت نام کد معاملاتی صف ایجاد می شود. ما به تجمیع سرمایه های خرد و کوچک رسیده ایم قدم بعدی تبدیل آن ها به سرمایه های بزرگ است.

مدیر عامل شرکت تامین سرمایه تمدن در ادامه خاطر نشان کرد: خوشبختانه در همه نقاط کشور و روستاها و شهرها می بینیم، که مردم می خواهند با بازار سرمایه آشنا شوند. بدون بازار مالی سرمایه های کوچک مردم در خانواده ها راکد خواهد ماند. باید این ها را به بورس هدایت کنیم که مولد باشند. چنانچه این مهم رخ ندهد پس کار بزرگی هم انجام نشده است.

به گفته وی بدون سرمایه، بنگاه های ما قادر به تولید و جذب نیرو و ...؛ نخواهند بود. بنابر این بخش مالی ما منشا حیاتی کارآفرینی است. بخش مالی باید ابزارهای مختلفی را ایجاد کند. اگر به توسعه پایدار در کشور فکر می کنیم، باید از این بازار و تامین مالی از بازارهای مالی کمک بگیریم. تا اسمی از تامین مالی آورده می شود تمامی افکار به سمت و سوی خرید و انتشار اوراق کشیده می شود.

خواجه نصیری ادامه داد: از سویی تامین های مالی کوتاه مدت باید از سیستم بانکی انجام شود. بسیاری از ابزارهای مالی ما در سمت بدهی درآمدهای ثابت قرار دارند. فردی اوراق می خرد با نرخ ۲۰ درصد اگر با آن تامین مالی صورت گرفته کارخانه ای تاسیس شود سهم فرد از آن سود تنها ۲۰ درصد است. در این نوع سرمایه گذاری ها یک طرف همواره زیان می کنند.

مدیر عامل شرکت تامین سرمایه تمدن افزود: تا سال های پیش مردم فقط بانک ها را می شناختند، امروز می بینیم که مردم ریسک را پذیرفته و سرمایه خود را وارد بورس می کنند. 

تکمیلی:

محمود رضا خواجه نصیری در ادامه اذعان کرد: سال های ۹۷ و ۹۸ سال های طلایی بازار سهام ایران بودند، باید قدر و ارزش اعتماد مردم را بدانیم چنانچه هر کسی با شاخص و ارزش بازار عکس یادگاری گرفت، باید بگوییم که پول خرد مردم سبب روند صعودی بورس بود. تنها دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در دی ماه امسال ورود نقدینگی سهامداران حقیقی بوده است.

او گفت: آرزوی هر اقتصادی است، که بازار سهامش میزبان پول مردم آن کشور باشد. چرا که سبب توسعه پایدار در اقتصاد آن کشور می شود. از سویی تجدید ارزیابی دارایی ها پولی به شرکت ها تزریق نمی کند. 

وی ادامه داد: باید حقوق صاحبان سهام افزایش یابد. مردم اگر می خواهند در مقابل کاهش ارزش دارایی از بابت تورم مصون بمانند در بورس سرمایه گذاری کنند. بورس می تواند سرمایه را گرفته و تولید کند از همین تولید سود نصیب سرمایه گذاران خواهد شد. عرضه اولیه ها، فروش سهم مازاد توسط هلدینگ ها و افزایش سرمایه می تواند برای بورس ما بسیار کمک کننده باشد. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24