Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

با تقلیل سهام حقوقی اصلی در «ولیز» عملا سهامدار عمده قدرت درخواست برگزاری مجمع فوق العاده طبق ماده ۹۵ قانون تجارت که دارنده یک پنجم سهام می تواند درخواست برگزاری مجمع نماید را از دست داده است...

عجایب هفت گانه لیزینگ ایران

بورس24 : شرکت لیزینگ ایران با انتشار اطلاعیه ای در سامانه کدال نوع جدیدی از هیات مدیره های شرکت های بورسی را رونمایی کرد!

در این اطلاعیه فقط هادی نظاری به عنوان تنها عضو هیات مدیره معرفی شده و حقوقی هایی همچون بانک تجارت ، سرمایه گذاری و ساختمانی بانک تجارت ، خدمات تجارت و سرمایه گذاری صنایع ایران چهار عضو خود را برای ورود به هیات مدیره لیزینگ ایران معرفی نکرده اند و فقط یک حقوقی عضو هیات مدیره معرفی کرده است.

حالا باید لیزینگ ایران که با ارزش بازار ۷۰۰ میلیارد تومانی ، تقدیم حقیقی های مشتاق مدیریت شرکت شده با تنها یک عضو هیات مدیره تا تعیین تکلیف نهایی ادامه فعالیت دهد.

بانک تجارت به عنوان حقوقی اصلی این بانک از ۲۹ دی تا به امروز سهام خود در لیزینگ ایران را به زیر ۲۰ درصد رسانده ، آن هم به صورت خرد و بدون طی تشریفات عرضه های عمده، حال آن که پیش از این قبضه مدیریتی «ولیز» در اختیار این حقوقی بود.

با تقلیل سهام حقوقی اصلی در «ولیز» عملا سهامدار عمده قدرت درخواست برگزاری مجمع فوق العاده طبق ماده ۹۵ قانون تجارت که دارنده یک پنجم سهام می تواند درخواست برگزاری مجمع نماید را از دست داده است.

نکته عجیب دیگر از دست دادن سهام یک لیزینگ قدیمی با قدمت 44 ساله توسط بانک تجارت به عنوان شرکتی است که در زنجیره ارزش صنعت بانکداری می باشد، بیشتر بانک ها در کنار صرافی ، بیمه ، شرکت سرمایه گذاری ؛ شرکت لیزینگ را هم به عنوان یکی از ضروریات صنعت مالی و تکمیل زنجیره فعالیت خود دارند اما بانک تجارت حالا این شرکت را از دست داده ، آن هم در حالی که بانک مرکزی در مقطع فعلی مجوز جدیدی برای شرکت های لیزینگ صادر نمی کند.

کنکاش در صورت های مالی لیزینگ ایران نشان می دهد که بانک تجارت حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از تعهدات مالی لیزینگ ایران را پوشش داده است ، شرکتی که حالا کمتر از ۲۰ درصد در آن سهم دارد و با این شرایط تکلیف این تعهد مالی مانده بر دوش بانک مشخص نیست.

نکته دیگر آن که با از دست رفتن کرسی حقوقی در «ولیز» شفاف سازی های اخیر شرکت که قبل از «تیک اور» شرکت توسط حقیقی ها برای کنترل سهم و به شکل پیوسته و در قالب اطلاع رسانی های متعدد در جهت مغلوب شدن شرکت در چند دعوی حقوقی انجام شده بود ، به صفر رسیده است!

همه این رخدادها در «ولیز» در حالی رخ می دهد که ارزش سهم در یک سال گذشته 8 برابر شده است!

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24