Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : بخشنامه جدید بانک مرکزی برای نقل و انتقال پول در شبکه بانکی، زحمت خریداران مسکن برای تهیه و تامین مدارک انجام معامله ملکی را زیادتر کرد. تا پیش از این بخشنامه، خریداران مسکن متحمل طی یک مسیر طولانی برای تهیه انواع و اقسام استعلامات، مفاصاحساب و مدارک مختلف مورد نیاز برای تنظیم قرارداد ملکی بودند. اکنون با بخشنامه اخیر بانک مرکزی، این مسیر طولانی تر هم شده است...

شرط پرداخت پول به فروشنده ملک !

بورس24 : بخشنامه جدید بانک مرکزی برای نقل و انتقال پول در شبکه بانکی، زحمت خریداران مسکن برای تهیه و تامین مدارک انجام معامله ملکی را زیادتر کرد.

تا پیش از این بخشنامه، خریداران مسکن متحمل طی یک مسیر طولانی برای تهیه انواع و اقسام استعلامات، مفاصاحساب و مدارک مختلف مورد نیاز برای تنظیم قرارداد ملکی بودند. اکنون با بخشنامه اخیر بانک مرکزی، این مسیر طولانی تر هم شده است.

طبق بخشنامه جدید بانک مرکزی نقل و انتقال بیش از یک میلیارد تومان پول در شبکه بانکی (از طریق ساتنا) نیازمند توضیح مکتوب در فرم بانکی بابت علت انتقال پول و نوشتن نوع معامله ای که پول برای آن منتقل می شود، است. همچنین علاوه بر اظهار علت انتقال پول از حساب مشتری به حساب فرد دیگر، باید مدارک اثبات کننده صحت آن معامله نیز به بانک ارایه شود!

از آنجا که متوسط قیمت واحدهای مسکونی در تهران به یک میلیارد تومان رسیده است حدود نیمی از خریداران مسکن در این شهر باید برای پرداخت بهای معامله به حساب فروشنده، از این پس، نسخه ای از مبایعه نامه را هم به بانک خود ارایه کنند! در این میان اگر قرارداد ملکی قبل از پرداخت پول به حساب فروشنده از سوی فروشنده امضا نشود، معلوم نیست بانک چه مدرک دیگری را حاضر به قبول کردن است!

این موضوع باعث پیچیده شدن فرآیند انجام معامله ملکی در روزهای آینده خواهد شد و در روند رو به افزایش معاملات خرید مسکن در تهران تاثیر می گذارد.

همچنین در معاملات ویلاهای 2 تا 3 میلیاردی در شمال نیز تاثیر خواهد گذاشت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24