Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

رعایت نشود، مدیران مسئولند رئیس کل بانک مرکزی، محدودیت نقل و انتقال وجوه بیش از یک میلیارد تومانی را به بانک ها ابلاغ و اعلام کرد مسئولیت عدم رعایت با هیأت مدیره، مدیر عامل و سایر مدیران و رؤسای شعب و مؤسسه است...

همتی: محدودیت نقل و انتقال پول ابلاغ شد

بورس24 : رئیس کل بانک مرکزی محدودیت نقل و انتقال وجوه بیش از یک میلیارد تومانی را به بانک ها ابلاغ و اعلام کرد مسئولیت عدم رعایت با هیأت مدیره، مدیر عامل و سایر مدیران و رؤسای شعب و مؤسسه است. 

به گزارش فصل اقتصاد؛ عبدالناصر همتی با صدرو بخشنامه شفافیت نقل و انتقال وجوه بیش از یک میلیارد تومان به بانک ها اعلام کرد که طبق آن روسای شعب موظفند انتقال وجه را منوط به ارایه اسناد مثبته دال بر هرگونه معامله، قرارداد و یا علت انتقال پول کنند و کپی اسناد انتقال وجه را در پرونده تراکنش مذکور نگهداری کنند.

متن بخشنامه:

پیرو بخشنامه‌های پیشین 9 آبان 97 با موضوع لزوم تعیین حدود و سقف‌هایی برای نقل و انتقالات وجوه درون بانکی و بین‌بانکی در اجرای الزامات قانون مبارزه با پولشویی و ضوابط اجرایی آن و همچنین با هدف انتظام‌بخشی و ارتقای شفافیت نقل و انتقال وجوه در شبکه بانکیر، مقتضی است از این پس در کلیه نقل و انتقالات وجوه بالاتر از 10 میلیارد ریال درون‌ بانکی و بین‌ بانکی (ساتنا)، انتقال وجه منوط به تکمیل قسمت (فیلد) «بابت» در فرم‌های مربوط و ارائه اسناد مثبته دال بر انجام معامله، قرارداد و یا علت انتقال وجه شود و تصویری از اسناد مثبته مربوط به انتقال وجه در پرونده تراکنش مذکور نگهداری گردد.

بازرسان مدیریت کل نظارت و مبارزه با پولشویی این بانک به صورت نمونه‌ای و موردی نسبت به بررسی نحوه رعایت این بخشنامه در شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی اقدام خواهند کرد و مسؤولیت عدم رعایت بخشنامه با هیأت مدیره، مدیرعامل و سایر مدیران ذی‌مدخل و رؤسای شعب بانک یا مؤسسه اعتباری غیربانکی ذی‌ربط خواهد بود.

مقتضی است مراتب به قید تسریع با لحاظ مفاد بخشنامه شماره 96٫149153 مورخ 16 مرداد 96 به تمامی واحدهای ذی‌ربط آن بانک – مؤسسه اعتباری غیر بانکی ابلاغ شده و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به عمل آید. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24