مراسم ایندکس سازی رضایت و وفاداری بیمه گذاران و پیش بینی ریزش آن ها در راستای تدوین راهکارهای عملی بازاریابی، عصر امروز برگزار شد...
بورس24 : مراسم ایندکس سازی رضایت و وفاداری بیمه گذاران و پیش بینی ریزش آن ها در راستای تدوین راهکارهای عملی بازاریابی سخنرانی ایندکس سازی رضایت و وفاداری بیمه گذاران و پیش بینی ریزش آن ها در راستای تدوین راهکارهای عملی بازاریابی عصر امروزدر پژوهشکده بیمه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه در این سخنرانی به مسئله پایین بودن ضریب نفوذ صنعت بیمه در ایران با نگاه به مدیریت و عملکرد بازار محوری و با تاکید بر داشتن یک برنامه استراتژیک بازاریابی پرداخته شده است.
بر پایه این گزارش ستون و پایه اصلی این نقشه راه، بیمه گذار محوری و تبیین سودآوری شرکت های بیمه گر از طریق توجه به بیمه گذاران، افزایش سطح رضایت و وفاداری آن ها، حفظ و نگهداری بیمه گذاران و شناسایی علت ریزش یا رویگردانی آن می باشد.
بررسی شاخص های ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه گر نشان دهنده این واقعیت است که آن ها در گذشته به خوبی توانسته اند فعالیت های بیمه گری خود را انجام دهند و دارای این ضعف اساسی است که نمی تواند به شرکت های بیمه گر نشان دهد که آن ها در آینده به چه سمت و سویی خواهند رفت. نتایج بررسی ها نشان داد که رابطه مثبت و معنی داری بین رضایت و وفاداری بیمه گذاران و سودآور بودن آن ها وجود دارد.
همچنین با توجه به شناسایی عوامل تاثیرگذار بر ریزش بیمه گذاران، مدلی طراحی گردید که بخوبی می تواند ریزش بیمه گذاران را پیش بینی نماید. از نظر مدیریت بازاریابی و بازارشناسی، تاثیر این گونه پیش بینی ها بر سودآوری شرکت های بیمه گر بسیار حیاتی است.
زیرا، می توان از قبل بیمه گذاران سودآوری را شناسایی کرد که در آینده نزدیک از ترکیب پرتفوی شرکت های بیمه گر بیرون می روند و باعث کاهش سودآوری آن ها می شوند.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.