Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

نشست خبری یک دیدار یک عرضه به مناسبت عرضه اولیه سهام شرکت ذوب روی اصفهان برگزار شد.

با شرکتی که سهامش فردا عرضه اولیه می شود آشنا شوید؛ ذوب روی اصفهان/ مدیرعامل: عمده محصولات ما صادر می شوند

بورس24 : نشست خبری یک دیدار یک عرضه به مناسبت عرضه اولیه سهام شرکت ذوب روی اصفهان برگزار شد.

حسین زاده مدیر عامل شرکت ذوب روی اصفهان گفت: شرکت ذوب روی اصفهان در سال 77 در اصفهان تاسیس شده و ظرفیت سالانه آن بیش از 10 هزار تن شمش روی به عنوان محصول اصلی و 2 هزار تن کنسانتره سرب به عنوان محصول فرعی است. سرمایه شرکت در حال حاضر 600 میلیارد ریال است و شرکت باما با مالکیت حدود 99.7% سهامدار عمده این شرکت است.

بازار جهانی سرب و روی تحت تاثیر کاهش سطح موجودی LME ، افزایش تقاضای بازار چین و ورق گالوانیزه و توقف تولید در کشور استرالیا و ایرلند و همچنین توافق تجاری آمریکا و چین با رشد روبرو شده است.

وی گفت: مهمترین مزیت شرکت ذوب روی اصفهان، بکارگیری کوره های ولز برای استفاده از خاک کم عیار است. به نحوی که با استفاده از زغالسنگ ، سبب احیا خاک روی تا دمای 1200 درجه می شود و بخار روی در برج های خنک کننده به اکسید روی 35 تا 50 درصد تبدیل می شود که تولید شمش روی از آن به مراتب کم هزینه تر از خاک معمولی است.

حسین زاده گفت: این شرکت علاوه بر قرارداد بلندمدت و دریافت خاک از معدن باما، دارای سهمیه از معدن انگوران است. روند تولید شرکت حاکی از افزایش از حدود 7.2 هزار تن به بیش از 9 هزار تن در سال های اخیر گردیده است.

وی گفت: فروش محصولات شرکت عمدتا صادراتی و به بازارهای جهانی براساس قیمت های جهانی است و ارز حاصله براساس بخشنامه های بانک مرکزی و براساس ترکیبی از ارز نیما و سنا بفروش می رسد.

مدیر عامل شرکت گفت: از مهمترین مزیت های شرکت، قرارگیری در جوار معدن باما و کامل بودن زنجیره تولید از خاک تا شمش است. همچنین به دلیل در اختیار داشتن تکنولوژی کوره ولز، علاوه بر امکان استفاده از خاک های کم عیار، بهای تمام شده شرکت پایین تر از رقبا می باشد.

حسین زاده گفت: از مهمترین اتفاقات در بازار سرب و روی داخل، لغو محدودیت صادرات از نیمه پاییز و آغاز صادرات شرکت و همچنین کاهش عوارض صادرات کنسانتره سرب از 20% به 12% است.

وی افزود: شرکت راه اندازی کوره های ولز جدید و تغلیظ هوی مدیا را در دستور کار دارد که می تواند تا 2000 تن به ظرفیت تولید شرکت بیفزاید. پتانسیل های شرکت از جمله راه اندازی واحد کنسانتره سرب 70% به ظرفیت 2000 تن، افزایش دسترسی به خاک پرعیار به دلیل راه اندازی معدن مهدی آباد و مجاورت در سال آینده و انجام مطالعات امکان سنجی برای استحصال مواد معدنی مانند نیکل و کبالت و کادمیوم از کیک های لیچ است.

وی گفت: در روز سه شنبه 10% سهام شرکت با محدوده قیمت 1370 تا 1400 تومان عرضه می شود و سقف هر کد 100 سهم است.

خبر تکمیلی :

شصت‌وهشتمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» در آستانه عرضه اولیه سهام شرکت «‌‎ذوب روی اصفهان‏» با حضور نمایندگان سهامدار عمده، مدیرعامل شرکت و خبرنگاران در فرابورس ایران برگزار شد.

بهنام حسین‌زاده عضو هیات‌مدیره گروه صنعتی باما به عنوان نماینده سهامدار عمده شرکت ذوب روی اصفهان، در ابتدای نشست خبری گفت: شرکت ذوب روی اصفهان در سال 1377 تاسیس شد تا با تمرکز بر تولید شمش روی فعالیت خود را آغاز کند. اکنون، پس از گذشت نزدیک به 22 سال، ظرفیت سالانه شرکت به 10 هزار تن شمش روی رسیده و قرار است سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه عرضه اولیه 60 میلیون سهم این شرکت معادل 10 درصد از سهام آن، در بازار دوم فرابورس ایران صورت بگیرد.

او با اشاره به سرمایه این شرکت گفت: شرکت باما سهامدار عمده شرکت ذوب روی است که پس از آخرین افزایش سرمایه، شرکت ذوب روی اصفهان اکنون 600 میلیارد ریال سرمایه در اختیار دارد. این شرکت همچنین دارنده ۲.۱۳ درصد از سهام شرکت باما است و شرکت باما نیز مالک ۹۹.۷ درصدی شرکت ذوب روی اصفهان است.

حسین‌زاده درباره فعالیت این شرکت گفت: در این شرکت کنسانتره روی به ورقه و سپس به شمش روی تبدیل و به خارج از کشور صادر می‌شود. همچنین تولید کنسانتره، محلول‌سازی، الکترولیز و ذوب و ریخته‌گری چهار بخش واحد تولید کارخانه ذوب روی اصفهان هستند.

عضو هیات‌مدیره این شرکت ضمن تشریح صنعت روی در جهان اعلام کرد که کشور چین با 5 میلیون تن، بزرگ‌ترین تولیدکننده روی در جهان است و در حال حاضر ظرفیت اسمی تولید شمش روی در ایران سالانه بیش از 400 هزار تن و ظرفیت عملی حدود 180 هزار تن است.

او در ادامه افزود: برای برآورد چشم‌انداز این صنعت، می‌توان گفت که موجودی‌های رسمی انبارهای LME در کمترین مقدار خود یعنی 50 هزار تن قرار گرفته و افزایش تقاضا در چین باعث شده که آینده روشنی را برای صنعت روی متصور باشیم. ضمن اینکه به دلیل توقف فعالیت برخی معادن در دنیا، انتظار می‌رود روند عرضه روی نسبت به میزان تقاضای آن باعث افزایش قیمت آن شود.

حسین‌زاده درباره وضعیت انبارها و صورت مالی این شرکت گفت: بر اساس آخرین صورت‌های مالی و گزارش دی ماه، موجودی ارزشی شرکت ذوب روی بیش از 4.4 میلیون دلار است که 3.3 میلیون دلار آن به شمش روی و 1/1 میلیون دلار نیز به کنسانتره سولفور سرب مربوط است.

او درباره قیمت‌گذاری شمش روی نیز در مقیاس جهانی و داخلی گفت: فروش شمش را در دو مسیر می‌توان تبیین کرد؛ نخست قسمت جهانی که بر اساس بورس فلزات لندن لحاظ می‌شود و دومی قیمت‌گذاری داخلی که بر اساس بورس کالا که اساس آن هم نرخ دلار است، تعیین می‌شود. البته ارزش‌گذاری براساس بورس فلزات لندن نیز بر قیمت‌گذاری داخلی به شدت موثر است.

حسین‌زاده در ادامه تصریح کرد که مجاورت شرکت ذوب روی اصفهان با شرکت باما سبب شده تا در تامین مواد اولیه، هزینه‌های ذوب روی به شدت کاهش یابد. تخصیص سهمیه سال 1398 معدن انگوران از ابتدای پاییز 98 و تامین خاک از معدن
باما بر اساس قرارداد بلندمدت نیز دو فاکتوری هستند که در زنجیره تامین مواد اولیه این شرکت بسیار موثر بوده‌اند.

او با اشاره به مزایای انحصاری این شرکت نیز عنوان کرد: شرکت ذوب روی اصفهان تنها دارنده تکنولوژی کوره ولز در ایران است. در این روش از خاک بسیار کم‌عیار برای تولید شمش روی استفاده می‌شود، بنابراین بزرگ‌ترین مزیت شرکت ذوب روی اصفهان این است که تمامی مراحل و روند تولید شمش روی در داخل کارخانه صورت می‌گیرد.

عضو هیات‌مدیره شرکت باما تصریح کرد که تحریم‌های آمریکا علیه ایران نمی‌تواند باعث کاهش صادرات این شرکت شود زیرا بازارهای کشورهای آسیای جنوب شرقی مقصد صادراتی این شرکت است و بدین ترتیب فعالیت‌های این کارخانه مانند قبل ادامه خواهند یافت.

حسین‌زاده در پایان سخنان خود با برشمردن علل موفقیت این شرکت گفت: قرارگرفتن در جوار معدن (شرکت باما)، کامل بودن زنجیره تولید (از خاک تا شمش)، پایین بودن هزینه‌های تولید و قیمت تمام‌شده در مقایسه با رقبا، توانایی استفاده از خاک‌های کم‌عیار، تولید کنسانتره سرب از کیک لیچ و در اختیار داشتن دانش فنی کوره‌های ولز از جمله ویژگی‌هایی هستند که باعث شده این کارخانه در مسیر تعالی خود گام بردارد.

گفتنی است، در جریان عرضه اولیه شرکت ذوب روی اصفهان با نماد «فروی»، 60 میلیون سهم این شرکت در بازه قیمتی 13 هزار و 700 تا 14 هزار ریال به روش ثبت سفارش قیمت‌گذاری خواهد شد. حداکثر سهام قابل اختصاص برای هر کد حقیقی و حقوقی 100 سهم تعیین شده است.

همچنین، شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین، مدیر عرضه این سهم خواهد بود و شرکت گروه صنعتی و معدنی امیر، متعهد خرید معرفی شده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24