Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیر عامل ذوب آهن گفت: ریل ۱۸ متری تولید می کنیم و می توانیم ۳۶ متری هم به راحتی تولید کنیم. می توانیم با کمک دانشگاه ریل ۷۲ متری نیز تولید نماییم و نیاز به تغییرات در خط داریم که شش ماهه قابل انجام است...

مدیرعامل ذوب آهن: می توانیم با کمک دانشگاه علم و صنعت، ریل ۷۲ متری تولید کنیم

بورس24 : کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید با حمایت ذوب‌آهن اصفهان بعنوان اولین و تنها تولید کننده انواع ریل های راه آهن و مترو در غرب آسیا در دانشگاه علم و صنعت با حضور رئیس دانشگاه علم و صنعت ، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و جمعی از مسئولین این دو سازمان آغاز شد .

جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید گفت: تولید ریل طی سالیان گذشته به عنوان مانع توسعه خطوط ریلی مطرح بود که با همت ذوب آهن اصفهان در حال برطرف شدن است. تولید ریل در هر کشور سمبل و نماد توسعه یافتگی یک کشور است. در حال حاضر مرکزی برای تست تجهیزات ریلی در کشور وجود ندارد . برای رفع این مشکل اقداماتی در دانشگاه علم و صنعت آغاز شده است.

همچنین منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید گفت: ریل تولید شده ذوب آهن به لحاظ قیمت رقابتی است.

وی گفت: همکاران ذوب آهنی با کار شبانه روزی موفق به تولید ریل شدند. بسیاری از کارشناسان داخلی باور نداشتند این کار بزرگ انجام شود. تغییر در فرایند واردات ریل کار سختی بود اما این باور ایجاد شد و ریل مورد نیاز در ذوب آهن تولید گردید.

مدیرعامل ذوب آهن گفت: ریل ۱۸ متری تولید می کنیم و می توانیم ۳۶ متری هم به راحتی تولید کنیم. می توانیم با کمک دانشگاه ریل ۷۲ متری نیز تولید نماییم و نیاز به تغییرات در خط داریم که شش ماهه قابل انجام است.

وی گفت: با ظرفیت کنونی به راحتی می توانیم نیاز داخلی را تامین کنیم و حتی طرح های توسعه ریلی را پوشش دهیم.

یزدی زاده گفت: زمانی فولاد مورد نیاز ریل وارد می شد اما الان فولاد ریل را با پروژه vd تولید می کنیم و سنگ آهن تبدیل به ریل می شود.انواع ریل مورد نیاز متروی اصفهان، تهران و سراسر کشور تولید می شود.

وی گفت: تا ۲۲ بهمن تمام انواع ریل مورد نیاز معدن در ذوب آهن اصفهان تولید می شود.الان متناسب با نیاز و تقاضای کشور ماهانه ۱۰ هزار تن ریل تولید می شود.

وی گفت: ریل ذوب آهن تا سرعت ۳۵۰ کیلومتر را پوشش می دهد و برای سرعت های بالاتر هم در صورت نیاز قادر به تولید هستیم.

یزدی زاده ادامه داد: تا کنون بخش خصوصی ۹ هزار تن ریل از ذوب آهن اصفهان خریداری کرده است و این نشان دهنده رقابتی بودن قیمت های ریل ذوب آهن با نمونه های خارجی است. بخش دولتی نیز تا کنون تقاضاهای ۱۵ هزار و ۱۳ هزار و پانصد تنی داشته است و تقاضاهای دیگری از جمله برای محور چابهار در راه است.

تکمیلی: 

در روز جاری کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید با حمایت ذوب‌ آهن اصفهان به عنوان اولین و تنها تولید کننده انواع ریل های راه آهن و مترو در غرب آسیا در دانشگاه علم و صنعت با حضور خیرا.. خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور ، علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه ، سعید رسولی مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، جبار علی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ، منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و جمعی از مسئولین این دو سازمان آغاز شد .

جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید گفت: تولید ریل طی سالیان گذشته به عنوان مانع توسعه خطوط ریلی مطرح بود که با همت ذوب آهن اصفهان در حال برطرف شدن است . تولید ریل در هر کشور سمبل و نماد توسعه یافتگی یک کشور است.

وی گفت: در حال حاضر مرکزی برای تست تجهیزات ریلی در کشور وجود ندارد . برای رفع این مشکل اقداماتی در دانشگاه علم و صنعت آغاز شده است . امیدوارم این نشست در بومی سازی تجهیزات صنعت حمل و نقل ریلی موثر باشد و در همایش های آینده نتایج آن بررسی شود .

وی گفت: از سال  جاری با مدیریت مهندس یزدی زاده در ذوب آهن و همراهی بخش های بهره بردار , تولید ریل انجام شد و هم اکنون در محور بستان آباد تبریز در حال استفاده است . با این موفقیت بزرگ , توسعه حمل و نقل ریلی به سرعت انجام می شود و برنامه ما این است که یک شاخه ریل از خارج وارد نشود . برای قرارداد با ذوب آهن اصفهان ، مناقصه برگزار شد و این شرکت در این مناقصه پیروز شد.

وی افرود: تامین مالی در بخش ریل می تواند تولید کننده و ریل را بیشتر از پبش به تولید و استفاده از ریل داخلی ترغیب کند و قطعن هزبنه واردات بسیار بیشتر از خرید از داخل است .

منصور یزدی زاده، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان  در کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید گفت: همکاران  ذوب آهنی با کار شبانه روزی موفق به تولید ریل شدند . بسیاری از کارشناسان داخلی باور نداشتند، اما این کار بزرگ انجام شد .

وی گفت: تغییر در فرایند واردات ریل کار سختی بود اما این باور ایجاد شد و ریل مورد نیاز در ذوب آهن تولید شد. هم اکنون ریل ۱۸ متری تولید می کنیم و می توانیم ۳۶ متری هم به راحتی تولید کنیم . می توانیم با کمک دانشگاه ریل ۷۲ متری تولید کنیم و نیاز به تغییرات در خط داریم که شش ماهه قابل انجام است.

به گفته وی، با ظرفیت کنونی به راحتی می توانیم نیاز داخلی را تامین کنیم و حتی طرح های توسعه ریل را پوشش دهیم. زمانی فولاد مورد نیاز ریل وارد می شد اما الان فولاد ریل را با پروژه vd تولید می کنیم و سنگ آهن تبدیل به ریل می شود.

انواع ریل مورد نیاز معدن تا ۲۲ بهمن؛ تمام

به گفته وی، انواع ریل مورد نیاز متروی اصفهان ، تهران و سراسر کشور تولید می شود .تا ۲۲ بهمن تمام انواع ریل مورد نیاز معدن در ذوب آهن اصفهان تولید می شود .الان متناسب با نیاز و تقاضای کشور ماهانه ۱۰ هزار تن ریل تولید می شود .

یزدی زاده گفت:ریل ذوب آهن تا سرعت ۳۵۰ کیلومتر را پوشش می دهد برای سرعت های بالاتر هم در صورت نیاز تولید می شود.تا کنون بخش خصوصی ۹ هزار تن ریل از ذوب آهن اصفهان خریداری کرده است و این نشان دهنده رقابتی بودن قیمت های ریل ذوب آهن با نمونه های خارجی است.

مدیر عامل شرکت گفت: بخش دولتی نیز تا کنون تقاضاهای ۱۵ هزار و ۱۳ هزار و پانصد تنی داشته است و تقاضاهای دیگری از جمله برای محور چابهار در راه است .

در ادامه علی امام مدیر عامل شرکت متروی تهران و حومه، در کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید؛ ریل مترو کلان شهرهای کشور تا ۴ سال آینده از ذوب آهن اصفهان تامین می شود.

وی گفت: بازدید خوبی از ذوب آهن داشتیم و از آنجا تصمیم گرفتیم نیاز به ریل در متروی کلان شهرها تا ۴ سال آینده طبق تفاهم نامه ای از ذوب آهن اصفهان تامین شود.

به گفته وی، اخیرا تفاهم نامه ای با ذوب آهن برای خرید ۸۰۰ تن ریل UIC54 برای متروی تهران منعقد نمودیم که این تفاهم نامه، آغاز این همکاری است. در بخش مترو اراده بر این است که تمام نیاز به ریل از طریق ذوب آهن اصفهان تامین شود. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24