Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

تحلیل حمید اعرابی ار آخرین وضعیت بورس شاخص تا ۴٨٠ هزار بالا می رود باید در خرید سهام دقت بیشتری کرد ، زین پس...

حقیقی ها در جستجوی سهم ارزان

بورس24 : این روزها بازار سرمایه با قبل متفاوت است، اکنون این بازار به نوعی کانون سرمایه گذاری و ورود نقدینگی شده است و روند صعودی شاخص بیانگر آن است که سهام شرکت ها در حال رشد ارزش است، رشد ارزشی که باید بر اساس متغیرهای موجود در هر مجموعه باشد و متناسب با عملکرد سالانه شرکت ها، این روزها ارزش بازار بسیاری از شرکت ها چند برابر شده و خود را با تورم تطبیق داده و سرمایه گذارانی که براساس تحلیل ، پیش می روند ، اکنون به دنبال سهام ارزنده می گردند.

به طور طبیعی در مدیریت مالی یکی از گزاره های پیش روی مدیران شرکت ها برای تامین مالی عرضه سهام بخشی از شرکت های زیر مجموعه در بازار سرمایه است، تامین مالی ای ارزان که هم منجر به افزایش شفافیت در مجموعه می شود و هم معافیت های خاص بورسی شدن را شامل حال شرکت ها می کند و نقدینگی لازم برای اجرای طرح های توسعه ای را فراهم می کند.

متاسفانه با توجه به حمایت ها و مدیریت صحیح نقدینگی در بازار سرمایه و همچنین ایجاد اعتماد و اطمینان به سرمایه گذاران در روزهای هیجانی و ملتهب بازار که نمونه اش را در هفته های اخیر دیدیم، یک گزینه در بازار جا مانده ، تداوم افزایش عمق بازار با چاشنی عرضه های اولیه.

حمید اعرابی تحلیل گر و فعال شناخته شده بازار سهام در گفت و گو با بورس24 به این نکته اشاره کرد و گفت: در حال حاضر روند حرکتی شاخص صعودی است و انتظار داریم با توجه به متغیرهای فعلی موجود در بازار نماگر بازار تا محدوده ۴۸۰ هزار واحد صعود را تجربه کند.

اعرابی در ادامه افزود: روند بازار صعودی است ، اما اکنون بسیاری از سهام حاضر در بازار با شرایط موجود فعلی به قیمت رسیده اند و سهم ارزان در بازار کم است. البته بعضی سهام بزرگ و بنیادی نیز همچنان برای تداوم رشد ارزش در محدوده قیمتی مناسبی هستند و با قیمت واقعی فاصله دارند، به عبارتی سرمایه گذاری در شرایط حال حاضر دقت و حساسیت های خاص خود را دارد.

وی گفت: در حال حاضر pبهS بازار ( قیمت هر سهم به فروش هر سهم ) به عدد سه رسیده است و این مفهوم حکایت گر آن است ارزش بازار سه برابر کل فروش است و Pبر E فوروارد ( نسبت قیمت به درآمد پیش روی شرکت ها) به محدوده ۹ رسیده که سقف های قبلی در محدوده ۹.۷ بوده است.

اعرابی گفت: یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه داشت وجود حجم قابل توجهی از نقدینگی در بازار است، بر اساس عرضه های اولیه ای که به روش ثبت سفارش در بازار داشتیم و سوددهی این عرضه ها به نوعی فرهنگ سازی مناسبی برای ورود سرمایه های خرد به بازار و به دنبال آن آشنایی جامعه با بازار سرمایه و گسیل شدن نقدینگی به بازار سهام به عنوان یک بازار مالی با بازده مناسب فراهم شد ، شرایط کنونی این نیاز را به بازار القا می کند که جای عرضه های اولیه بزرگ اکنون در بازار خالی است.

وی گفت: همواره یکی از دغدغه های شرکت های تولیدی موضوع تامین مالی برای اجرای توسعه ها و پروژه هاست و شرایط کنونی بازار سهام بهترین فرصت را برای عرضه سهام شرکت های خارج بورس ایجاد کرده، بانک ها، سازمان تامین اجتماعی، ساتا، بنیاد مستضعفان و سایر نهادهایی که سرمایه گذاری های کلان دارند می توانند از فرصت ایجاد شده برای افزایش شفافیت شرکت های زیر مجموعه، جهت تامین مالی و تعمیق بازار سرمایه اقدام کنند و تصمیم سازان بازار سرمایه هم همانطور که با اقداماتی که صورت دادند تا نقدینگی خوبی به بازار وارد شود و اعتماد سازی در بازار ایجاد کردند می توانند با تسهیل و تسریع روند عرضه های اولیه به ماندگاری نقدینگی در بازار کمک کنند.

اعرابی گفت: سرمایه گذاری در بورس از سوی مردم جامعه نه تنها به اقتصاد و تولید پایدار کمک می کندبلکه منجر به درآمد زایی برای جوانان و اقشار جامعه نیز می شود.

وی در پایان گفت: متغیرهای موجود در بازار نشان می دهد که اکنون زمان عرضه های اولیه بزرگ است و شرایط برای ورود شرکت های بزرگی چون، پتروشیمی بندر امام، تندگویان و ... در بازار فراهم است و مسئولان شرایطی را فراهم کنند تا هر هفته یک عرضه را تا پایان سال داشته باشیم تا روند پویایی بازار و حفظ نقدینگی در بازار تداوم داشته باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • مصطفی روشن
    مصطفی روشن

    بسیار عالی و مفید بود

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24