Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

وضعیت تولید و فروش شهداب ناب خراسان به عنوان زیرمجموعه هلدینگ غذایی تبرک طی دو سال اخیر مورد بررسی و تحلیل تکنیکال قرار گرفت...

تحلیل بنیادی از تولید و فروش دو ساله زیرمجموعه مهم هلدینگ تبرک

وضعیت تولید و فروش شهداب ناب خراسان به عنوان زیرمجموعه هلدینگ غذایی تبرک طی دو سال اخیر مورد بررسی و تحلیل تکنیکال قرار گرفت.

شرکت شهداب ناب خراسان با نماد "غشهداب" طی روزهای اخیر در بازار مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته و چند روزی است با صف خرید به کار ادامه می دهد. آخرین اطلاعیه ای که این شرکت 30 دی ماه منتشر کرد نشان دهنده قصد افزایش سرمایه از مازاد تجدید ارزیابی است. لذا این موضوع می تواند توجه بازار و سرمایه گذاران را به سمت این شرکت جلب کند.

طبق بررسی ها، رب و سس گوجه فرنگی اصلی ترین محصولات "غشهداب" هستند. نمودار زیر ساختار درآمد شرکت را طی سال های 93 تا 97 نمایش می دهد. هر ستون نشان دهنده میزان درآمد در سال مالی مورد نظر است. بخش عمده فروش مربوط به رب (بخش قرمز هر ستون) و پس از آن متعلق به سس گوجه فرنگی(بخش زرد نمودار) است.

در سال های 94 و 95 بخش بزرگتر فروش متعلق به سس گوجه فرنگی بوده است. این شرکت سال 96 و 97 درآمدی از محل کارمزد تولید رب و فروش نداشته و همه ظرفیت تولید آن بکار گرفته شده که منجر به سودآوری بیشتر می شود. همچنین این موضوع می تواند نشان دهنده بهبود توان تامین گوجه فرنگی به عنوان ماده اولیه اصلی کارخانه باشد.

در نمودار زیر وضعیت مقدار تولید و فروش شرکت طی سه سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است. عملیات "غشهداب" در سال 97 نامناسب اما در سال جاری بطور کلی وضعیت متفاوت بوده است. در سال 98 با وجود اینکه هنوز سه ماه از سال باقی مانده، حدود 21 هزار تن رب تولید شده که بیشتر از دو سال گذشته است.

اما در بخش فروش تنها 9300 تن از رب تولیدی را به فروش رسانده که نشان از موجودی خوب دارد. لذا با توجه به انتظارات تورمی در ماه های آتی و بهای تمام شده پایین تر موجودی کالا، این احتمال وجود دارد در صورت پیشرفت در فروش، شاهد رشد سود آوری شرکت باشیم. افزایش مقدار تولید و فروش محصولات مزروعی نیز می تواند به رشد سود شرکت کمک کند.

نمودار بعدی مربوط به فروش ماهانه از ابتدای سال 96 تا آذر ماه 98 است. فروش شرکت در سال جاری ماه به ماه بهبود پیدا کرده و در مقایسه با دوره قبل از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار بوده است. لذا می توان انتظار داشت با توجه به موجودی کالای خوب، فروش بیشتری را شاهد باشیم.

نرخ فروش محصولات اصلی همواره روند رو به بالایی داشته و قیمت رب از حدود 3 میلیون تومان در سال 96 به 10.5 میلیون تومان به ازای هر تن در آذر سال 98 رسیده است.

نرخ فروش سس نیز از حدود 5 میلیون تومان به ازای هر تن در ابتدای سال 96 به بیش از 5.8 میلیون تومان در آذر 98 رسیده است. نرخ فروش سس در کل نوسانات کمتری را تجربه کرده که می تواند نشان دهنده وجود مشتری پایدار برای این محصول باشد.

در نهایت با توجه به داده های موجود و انتظارات تورمی برای سال 99 می توان وضعیت تولید و فروش شرکت را مناسب ارزیابی کرد و حداقل از بعد عملیاتی احتمال کاهش مقداری فروش برای سه ماه پیش روی سال 98 بسیار پایین است. لذا علاوه بر افزایش سرمایه از مازاد تجدید ارزیابی می توان نگاه ویژه ای هم به ظرفیت های بنیادی و عملیاتی "غشهداب" جهت سرمایه گذاری داشت.

منبع : بورس پرس

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24