Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

برخی از شرکت ها در نحوه تجدید ارزیابی دارایی های خود زمین های معارض دار و یا وقفی را نیز به عنوان دارایی محسوب کرده و در حساب ها تجدید ارزیابی می کنند اما ...

تذکر سازمان بورس به شرکت هایی که تجدید ارزیابی دارند

بورس24 : ناشرین گرامی، لطفاً در نحوه تجدید ارزیابی دارایی های خود دقت فرمایید! این پیامی است که سازمان بورس به شرکت ها داده است. طبق آنچه عنوان شده، برخی از شرکت ها در نحوه تجدید ارزیابی دارایی های خود زمین های معارض دار و یا وقفی را نیز به عنوان دارایی محسوب کرده و در حساب ها تجدید ارزیابی می کنند.

این در حالی است که از نظر قانونی از محل های ذکر شده تجدید ارزیابی مورد قبول نخواهد بود. تاکید می شود که شرکت هایی که این اشتباه را در سال‌های گذشته انجام دادند، دوباره مرتکب اشتباه نشود. همچنین شرکت های جدید نیز به این موضوع دقت فرمایند.

میثم طهماسب زاده، رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای سازمان بورس با اشاره به موضوع معافیت مالیاتی شرکت ها از محل تجدید ارزیابی دارایی ها طبق قانون دائمی مصوب شده اخیر، در خصوص برخی موارد به خبرنگار بورس24 گفت: در خصوص نحوه انتخاب کارشناسان رسمی جهت ارزیابی دارایی ها، این سازمان طی ابلاغیه مورخ ۹۸.۰۴.۲۷ شرایط و نکات با اهمیت را تبیین نموده است.

وی گفت: در این خصوص باید توجه شود تجدید ارزیابی دارایی های شرکت ها بر اساس آیین نامه اجرایی اصلاحی تبصره ۱ ماده ۱۴۹ قانون مالیاتهای مستقیم بلامانع بوده، لیکن افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی زمین و ساختمان ها منوط به ارائه اسناد مالکیت رسمی به نام شرکت متقاضی است که حسب مورد شامل عرصه و اعیان باشد.

طهماسب زاده تصریح کرد: همچنین الزام است که دارایی مورد نظر وقفی نبوده و فاقد هر گونه محدودیت از جمله حقوق ارتفاقی و معارض باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت هایی بودند که تا کنون از محل املاک وقفی و معارض دار درخواست بدهند؟ گفت: سال ۹۷ با چنین مواردی برخورد داشتیم و به همین دلیل برای تاکید بیشتر در سال جاری باز هم درخواست داریم در نحوه تجدید ارزیابی دارایی ها دقت لازم را داشته باشند.

وی گفت: شرکت ها طبق استانداردها و آیین نامه ذکر شده می توانند از تمام طبقات تجدید ارزیابی داشته باشند اما نباید دارایی ها از جمله زمین و ساختمان وقفی و یا دارای معارض باشند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24