شهیدی: نشان پرداخت نخستین بانک دیجیتال ایران می شود حذف کاغذ بازی از فعالیت های روزمره ما اینگونه کلید می خورد مهدی شهیدی قائم مقام مدیر عامل آسان پرداخت پرشین، در خصوص روش عملکرد اپلیکیشن نشان پرداخت گفت: نشان پرداخت به حذف کاغذ بازی از فعالیت های روزمره ما منجر خواهد شد و...
بورس24 : مهدی شهیدی قائم مقام مدیر عامل آسان پرداخت پرشین، در خصوص روش عملکرد اپلیکیشن نشان پرداخت گفت: نشان پرداخت به حذف کاغذ بازی از فعالیت های روزمره ما منجر خواهد شد. نشان پرداخت نخستین بانک دیجیتال ایران خواهد شد.
به گزارش خبرنگار بورس24 ، مسعود خاتونی معاون فناوری اطلاعات بانک ملی در نشست خبری آسان پرداخت پرشین اعلام کرد: بانک ملی هدفی را نشان گرفته که به سمت پرداخت است. بر همین اساس نیز عنوان نشان پرداخت را برای این اپلیکیشن انتخاب کرده ایم.
او گفت: در حوزه پرداخت بیشترین فعالیت های مشتریان در پایانه های فروشگاهی انجام می شود و هزینه های بسیاری صرف این حوزه می شود قصد داشتیم با ورود به این عرصه به سمت دیجیتالی شدن حرکت کنیم. هدف ما حذف پایانه های فروشگاهی است.
به گفته وی آمارها در بانک ملی نشان می دهد، که ما از ابتدای دهه ۹۰ تاکنون از ۵۵ درصد تراکنش غیر حضوری کار خود را آغاز کرده و امروز این مقدار به ۸۷ درصد رسیده است.
او ادامه داد: کماکان مردم برای حل معضلات خود باید به بانک مراجعه کنند، بانک ملی این درصد را نیز نشانه گرفته تا در کنار تمامی این ابزارها نشان پرداخت را در اختیار مشتریان قرار دهد.
وی افزود: امیدواریم این تحول بزرگ که به وسیله بانک ملی رقم خورد هم برای آحاد مردم و هم برای نظام بانکی مان مفید باشد.
در این نشست مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک ملی گفت: دهه اول فعالیت بانک ها در حوزه اتوماسیون، در دهه دوم استفاده از ابزارها در فضای بیرون از شعبه و در دهه سوم که در آن قرار داریم، هوشمندسازی در دستور کار قرار گرفته است.
او خاطر نشان کرد: هدف ما از این رونمایی آن است که بگوییم ما پرداخت را نشان گرفته ایم. بیشترین تراکنش ها در حال حاضر در حوزه پایانه های فروشگاهی و خریدهای اینترنتی است و به دلیل هزینه های بالا برای تولید کارت بانکی و ابزارهای پایانه های فروشگاهی، به دنبال کاستن از این موضوع هستیم.
وی هدف اول بانک ملی از رونمایی نشان پرداخت را حذف پایانه های فروشگاهی و هدف دوم را حضور در فضای دیجیتالی اعلام کرد. عضو هیات مدیره بانک ملی تاکید کرد که ما آن ١٣ درصد باقی مانده تراکنش های حضوری در شعبات را نشان گرفته ایم و می خواهیم، برای گرفتن صورت حساب، تراکنش ها و هر موضوع دیگری به طور ٢٤ ساعته و در طول تمام روزهای هفته مشتری خود امور بانکی اش را مدیریت کند.
وی با اشاره به موضوع احراز هویت، سامانه شاهکار و غیره افزود: مسئولیت تمامی فرآیندها در فضای دیجیتال بر عهده مشتری است. همان طور که بانک ملی در حوزه کارت به کارت پیشرو بود، در این حوزه نیز پیشرو است.
عضو هیات مدیره بانک ملی گفت: در ایران ٧ میلیون دستگاه پوز وجود دارد که میانگین ارزبری آنها ١٥٠ یورو بوده است که رقم ریالی آن معادل ١١ هزار میلیارد تومان می شود. هدف ما حذف این رقم و حضور در فضای دیجیتال است.
خاتونی تصریح کرد: سه فرایندی که از سال ١٣٩٢ آغاز کردیم، اول احراز هویت از طریق سامانه شاهکار، دوم تایید کدهای پستی و تلفن های ثابت و سوم کارت ملی و اثر انگشت بود.
سعدالله عیسی زاده رییس حوزه مدیرعامل بانک ملی نیز در این مراسم در سخنانی درباره چرایی انتخاب شرکت آسان پرداخت برای همکاری اظهار داشت: مجموعه آسان پرداخت به جهت توانمندی، اهلیت و صلاحیت لازم را داشتند و تاکنون همکاری خوبی با بانک ملی داشته اند.
او در ادامه افزود: شاید از ما سوال شود که نشان پرداخت چه سودی برای بانک ملی دارد؟ ما بانک ملی هستیم و باید به ۷۰ میلیون نفری باشیم که در بانک ملی حساب دارند. خاتونی در بخش دیگری از این نشست تاکید کرد که ما منتظر تعیین دستورالعمل بانک مرکزی درباره کیف های پول الکترونیک هستیم و باید منتظر مهاجرت تراکنش ها از پذیرنده ها به نشان پرداخت باشیم. در حقیقت کیف پولی که روی اپلیکیشن آپ می بینید، دقیقا حسابش نزد بانک ملی است.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.