Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

عضو هیات مدیره بانک آینده: دو هفته گذشته به واسطه شرایط خاصی که در کشور به وجود آمد، باید تمهیداتی اندیشیده می شد که سازمان بورس هم این تمهیدات را به کار برد و با وضع مقررات و پیگیری هایی که انجام داد، توانست درجه خوبی از موفقیت را به دست بیاورد و بازار هم تقریبا جمع شد.

​روایت یک خبره بازارهای مالی از نقش پررنگ «کنترل هیجان» در کسب سود

بورس24 : بازار همیشه به مراقبت و نگهبانی نیازمند است. این استراتژی همیشگی صاحبان بازار خواهد بود تجربه نشان داده در شرایط سخت هم برای کسب منفعت سهامداران سهامداران حقوقی و حقیقی حمایت از بازار اولویت بوده است. اما این موضوع یادمان می رود که کسانی برنده میدان بودند که با تجربه بیشتر در روزهای سخت از بازار حمایت کردند و یا به نوعی با ایجاد نقش شوندگی و خرید امروز برنده بازار فردا هستند.

علی سعیدی عضو هیات مدیره بانک آینده در خصوص استراتژی غلط فروش در بازار و موفقیت خریداران در روزهای افت بازار، به خبرنگار بورس24 گفت: دو هفته گذشته به واسطه شرایط خاصی که در کشور به وجود آمد، باید تمهیداتی اندیشیده می شد که سازمان بورس هم این تمهیدات را به کار برد و با وضع مقررات و پیگیری هایی که انجام داد، توانست درجه خوبی از موفقیت را به دست بیاورد و بازار هم تقریبا جمع شد.

او عنوان کرد: به نوعی، استرسی که به بازار القاء شده بود و نگرانی که در بین فعالان بازار به وجود آمد، خصوصا حقیقی ها رفع شد. مدیران دارایی، مدیران صندوق، شرکت های سبد گردان، شرکت های سرمایه گذاری و آن هایی که تجربه بیشتری در بازار دارند، در چنین مواقعی انتظار از آن ها این است که قاعدتا رفتارشان با سهامدار حقیقی که ممکن است تجربه زیادی در بازار سرمایه نداشته باشد، متفاوت باشد.

خریداران برنده میدان بودند

سعیدی ادامه داد: می دانید که ما در برهه های مختلف مسائل خاصی در کشور داشته ایم و تقریبا این تجربه شده است که نه در کشور ما، در کشور های دیگر هم همین مسئله بوده است. معمولا این اتفاق ها باعث می شود روز اول و دوم یک شوک به بازار وارد شود و بعد مجدد برگردد.

وی گفت: اتفاقا خیلی از افرادی که در بازار ها موفق اند، افرادی هستند که در روز اول به عنوان خریداران هستند. مهم این است که اگر یکبار دیگر به گونه دیگری اتفاقی مشابه افتاد، ما انتظار نداریم که باز چنین افتی در بازار اتفاق بیفتد. چون کسانی که در هفته گذشته به عنوان فروشنده سهام بودند، این ها متضرر شده اند. این آن چیزی است که ما می گوییم. حقوقی ها به خاطر تجربه و طول دوره کارشان در بازار از این دست افت و خیز ها را دیده اند.

بانک یا بورس در شرایط جنگ چه فرقی دارد؟

عضو هیات مدیره بانک آینده افزود: به هر حال حتی اگر بخواهد جنگ اتفاق بیفتد، شرکت های ما باید کار کنند و ما 80 میلیون نفر باید زندگی کنیم. اقتصاد ما هم که دیگر امروز اقتصاد صد درصد دولتی نیست. تمام این شرکت ها و مالکیت ها متعلق به مردم است. اگر جنگی هم اتفاق بیفتد، اگر یک مبلغی پول داریم باید پول خود را چه کار کنیم؟ سهام را هم که می فروشیم، باید به بانک ببریم.

او ادامه داد: بنابر این هر اتفاقی که برای شرکت و سهام بیفتد، برای بانک هم رخ می دهد. می خواهم بگویم مسئله، مسئله ی خیلی متفاوتی نخواهد بود. بعضی از تصمیمات، تصمیماتی است، که به علت مسائل رفتاری و روانشناختی ناشی از شناخت ما از وقایع واکنش داده می شود. در همه این اتفاقات اخیر، چه کسانی برنده این بازار هستند؟ کسانی که آن روز خریدار هستند، یعنی عکس مردم حرکت می کنند.

حقوقی ها ایجاد نقد شوندگی کردند؛ همراه با کسب سود

وی افزود: در دو هفته قبل روز اول که 16 هزار و اندی واحد شاخص بورس پائین آمد، اگر کسی مثلا روز سه شنبه خریدار بود، چقدر امروز سود کرده بود؟ به هر حال ما یک سابقه تاریخی داریم و امروز بورس بیش از 50 سال است که کار کرده. سیستم بانکی ما بیش از 100 سال است که فعالیت دارد، پس هر اتفاقی بیفتد من و شما و شهروندان دیگر خواهند بود و زندگی خواهیم کرد. سازمان هم همیشه مراقبت های خاصی را از بازار دارد و نمی گذارد با رفتارهای هیجانی رفتار سهامداران در این شرایط تاثیری در بازار داشته باشد.

سعیدی گفت: هیچکس نمی تواند به بازار منت بگذارد که من از بازار حمایت کرده ام. حتی گروه هایی که در بازار، بازار گردانی می کنند. این ها بازار گردانی و ایجاد نقد شوندگی می کنند، ولی سود آن را هم کسب خواهند کرد. کما اینکه صندوق های سرمایه گذاری که در هفته گذشته خریدار بوده اند و سودهای خیلی خوبی هم به دست آورده اند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24