Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : در نخستین روز از بهمن ماه روند رشد بازار سرمایه با کمی مکث مواجه شد ، به طوری که تقریبا در همان یک ساعت ابتدایی نمادهای بزرگی همچون شپنا، فارس و شبندر با عرضه همراه شدند و از ارتفاع شاخص کل بیش از ١٠٠٠ واحد کاستند. با گذشت زمان و ورود بازار به ساعت دوم معاملات ، فشار عرضه بر روی برخی دیگر از سهم های بزرگ مانند اخابر، شبندر، پارسان و فولاد شدت گرفت و در نهایت در پایان معاملات شاخص کل بیش از ٣٧٠٠ واحد عقب نشینی کرد و در ارتفاع ۴٠۶ هزار پایی آرام گرفت. اما نکته ای که در خصوص معاملات روز گذشته حائز اهمیت است این است که حقیقی ها تاثیرات مثبت قابل توجهی بر بازار برجای گذاشتند...

چند نشانه مثبت در روز منفی بازار

بورس24 : در نخستین روز از بهمن ماه روند رشد بازار سرمایه با کمی مکث مواجه شد ، به طوری که تقریبا در همان یک ساعت ابتدایی نمادهای بزرگی همچون شپنا، فارس و شبندر با عرضه همراه شدند و از ارتفاع شاخص کل بیش از 1000 واحد کاستند. با گذشت زمان و ورود بازار به ساعت دوم معاملات ، فشار عرضه بر روی برخی دیگر از سهم های بزرگ مانند اخابر، شبندر، پارسان و فولاد شدت گرفت و در نهایت در پایان معاملات شاخص کل بیش از 3700 واحد عقب نشینی کرد و در ارتفاع 406 هزار پایی آرام گرفت.

اما نکته ای که در خصوص معاملات روز گذشته حائز اهمیت است این است که حقیقی ها تاثیرات مثبت قابل توجهی بر بازار برجای گذاشتند.

آمارهای معاملات سه شنبه یکم بهمن ماه 98 نشان می دهد که ارزش معاملات خرد 16 درصد بیشتر از دوشنبه 30 دی ماه بود. از سوی دیگر با وجود این که شاخص کل قرمز رنگ بود و نمادهای شاخص ساز و بزرگ عمدتا منفی بودند اما شاخص هم وزن با یک درصد افزایش نسبت به دوشنبه خود را به ارتفاع 129 هزار واحدی رساند و حالا کمتر از 600 واحد تا ارتفاع 130 هزار پایی فاصله دارد. این نشان می دهد که نمادهای کوچک تر همچنان مورد توجه و اقبال بازار قرار دارند.

افزون بر این موارد، جریان مثبت ورود پول خرد به بازار سرمایه همچنان ادامه دارد. با وجود این که مقدار پولی که دیروز سهامداران حقیقی به بازار تزریق کردند نسبت به روز دوشنبه کمتر بود، اما با توجه به این که روند کلی بازار منفی بود و شاخص کل ریزش را نشان می داد تداوم تزریق پول توسط حقیقی ها به بازار سرمایه نشانه خوبی است و می تواند نویدبخش ادامه رشد بازار باشد. ضمن این که بسیاری از تحلیل گران و کارشناسان بازار طی روزهای اخیر با مقایسه بازار کنونی با بازار سال 92 احتمال حبابی بودن بازار دور از ذهن و غیرمنطقی عنوان می کنند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24