Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

پیرو اطلاعیه دیروز شیران بررسی های بورس ۲۴ نشان می دهد، کل مبلغ اختلافی در پرونده های ارزش افزوده خوراک شیران بین شیران و مراجع مالیاتی تا پایان سال مالی منتهی به آذر ۹۸ حدود ۳۵۰۰ میلیارد ریال می باشد، که ۲۸۰۰ میلیارد آن مربوط به سالهای قبل از ۹۷ و مابقی مربوط به سال مالی ۹۸ می باشد. اما اثر دو رای گرفته شده چیست؟ بر اساس قوانین چنانچه در دیوان عدالت رای قطعی در موضوعی اخذ شود آن رای می تواند مبنا برای سایر پرونده ها با همان موضوع قرار گیرد، و اهمیت این دو رای برای سهامداران شیران آن جاست که با این دو رای تقریبا با قاطعیت می توان گفت،تمام آرای بعدی در پرونده های مالیاتی نیز به نفع شیران صادر خواهد شد، و این بدان معنی است، که سهامداران باید پس از رسیدگی های جدید اداره مالیاتی که در این رای اداره مالیات ملزم به آن شده است، منتظر یک تعدیل یا به عبارت بهتر تعدیل های پی درپی باشند، تعدیل هایی که منجر به افزایش سود خواهد شد. البته میزان این تعدیل های مثبت پس از محاسبات مالیاتی دقیقا معلوم خواهد شد، اما چیزی بالغ بر ۶۰ درصد مبالغ کل فوق الذکر در برآورد اولیه قابل پیش بینی خواهد بود.

اثر معنادار پیروزی «شیران» در یک دعوی مالیاتی

بورس24 : سرمایه گذاری شیمیایی ایران از اخذ رای دیوان عدالت اداری به نفع شرکت خبر داد اما ابعاد این رای چیست و چه اثراتی بر شیران دارد؟

خوراک «شیران» از دو بخش نفت سفید و بنزن تشکیل شده است، شرکت نفت سفید از پالایش گاه نفت اصفهان را دریافت و پس از استحصال آن 15 درصد آن را برای تولید محصول و 85 درصد مابقی را مجددا به عنوان برش های نفتی به پالایشگاه باز می گرداند.

حال این بین سازمان مالیاتی این ماده اولیه را معادل نفت سفید و سوخت تلقی و مالیات بر ارزش افزوده 10 درصدی بر آن لحاظ می نموده است.

در صورتی که این استحصال به عنوان ماده اولیه شرکت مورد استفاده قرار گرفته و سوخت محسوب نمی شده و قائدتا مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیز نمی شده است.

شرکت در همین راستا، سال های متمادی اقدام به اعتراض در این خصوص کرده و سرانجام رای دیوان عدالت اداری در این خصوص را کسب می کند.

شرکت در این خصوص اعلام نموده، کل مبلغ مربوط به این عوارض تا پایان سال 97 حدود 280 میلیارد تومان می باشد.

حدود 170 میلیارد تومان آن تا پایان دوره اول سال 94 رسیدگی مالیاتی شده است.

ولی در خصوص رای قطعی دوره های دوم و سوم سال 93 و دوره اول سال 94، که «شیران» موفق به گرفتن رای قطعی دیوان عدالت شده است، رقم 28،3 میلیارد تومان معادل 35 ریال به ازای هر سهم می باشد.

پیرو اطلاعیه دیروز شیران بررسی های بورس24 نشان می دهد، کل مبلغ اختلافی در پرونده های ارزش افزوده خوراک شیران بین شیران و مراجع مالیاتی تا پایان سال مالی منتهی به آذر ۹۸ حدود ۳۵۰۰ میلیارد ریال می باشد، که ۲۸۰۰ میلیارد آن مربوط به سالهای قبل از ۹۷ و مابقی مربوط به سال مالی ۹۸ می باشد.

اما اثر دو رای گرفته شده چیست؟

بر اساس قوانین چنانچه در دیوان عدالت رای قطعی در موضوعی اخذ شود آن رای می تواند مبنا برای سایر پرونده ها با همان موضوع قرار گیرد، و اهمیت این دو رای برای سهامداران شیران آن جاست که با این دو رای تقریبا با قاطعیت می توان گفت،تمام آرای بعدی در پرونده های مالیاتی نیز به نفع شیران صادر خواهد شد، و این بدان معنی است، که سهامداران باید پس از رسیدگی های جدید اداره مالیاتی که در این رای اداره مالیات ملزم به آن شده است، منتظر یک تعدیل یا به عبارت بهتر تعدیل های پی درپی باشند، تعدیل هایی که منجر به افزایش سود خواهد شد. البته میزان این تعدیل های مثبت پس از محاسبات مالیاتی دقیقا معلوم خواهد شد، اما چیزی بالغ بر ۶۰ درصد مبالغ کل فوق الذکر در برآورد اولیه قابل پیش بینی خواهد بود.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24