Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : رکود سنگین، ناگهانی و تاریخی در بازار مسکن تهران باعث شده ضربان ساخت و ساز و معاملات مسکن یکی شود! در چند ماه گذشته از سال ٩٨ ماهانه میانگین به طور متوسط حدود ۵ هزار واحد مسکونی در شهر تهران خرید و فروش شده است. جالب اینکه در همین ماه ها، حدود ۵ هزار واحد مسکونی جدید (میانگین صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری) در تهران ساخته شده است...

ضربان ساخت و ساز و معاملات مسکن یکسان شد

بورس24 : رکود سنگین، ناگهانی و تاریخی در بازار مسکن تهران باعث شده ضربان ساخت و ساز و معاملات مسکن یکی شود!

در چند ماه گذشته از سال 98 ماهانه میانگین به طور متوسط حدود 5 هزار واحد مسکونی در شهر تهران خرید و فروش شده است. جالب اینکه در همین ماه ها، حدود 5 هزار واحد مسکونی جدید (میانگین صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری) در تهران ساخته شده است.

بنابراین رکود معاملات مسکن با رکود ساخت و ساز تقریباً برابر شده است و به همان نسبتی که خانه ها در تهران فروش می رود بساز و بفروش ها خانه سازی انجام می دهند.این برابری از آنجا نشات می گیرد که توان مالی ساخت ارتباط مستقیم با توان فروش دارد. هر چقدر فروش واحدهای مسکونی تسهیل و سریع شود، نقدینگی آزاد شده از آن برای انبوه سازان سبب می شود توان مالی آن ها برای ساخت وساز تقویت و تجهیز شود.

بخش زیادی از هزینه ساخت مسکن این روزها در تهران توسط زمین بلعیده می شود.متوسط قیمت زمین در تهران به 20 میلیون تومان در مترمربع رسیده در حالی که متوسط قیمت فروش واحدهای نوساز بین 15 تا 16 میلیون تومان در هر مترمربع است.

سبقت قیمت زمین از قیمت فروش مسکن کار را برای بساز و بفروش ها سخت کرده است و حاشیه سود آن ها را به شدت پایین آورده است.سازنده ها کمتر از سود بانکی، سود می کنند.

ضربان ساخت و ساز تا 15 هزار واحد مسکونی در ماه قابل افزایش است و ضربان فروش مسکن نیز حداقل به میزان 17 هزار آپارتمان در تهران قابلیت افزایش دارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24