Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بلوک ۲۰ درصدی شرکت پالایش نفت شیراز توسط سازمان خصوصی‌سازی در روز ۲۰ بهمن ماه جاری در فرابورس ایران عرضه می‌شود.

عرضه بلوک ۲۰ درصدی پالایش نفت شیراز در فرابورس

بورس24 : بلوک ۲۰ درصدی شرکت پالایش نفت شیراز توسط سازمان خصوصی‌سازی در روز ۲۰ بهمن ماه جاری در فرابورس ایران عرضه می‌شود.

بلوک 20 درصدی شرکت پالایش نفت شیراز به استناد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، مصوبه هیئت واگذاری و سایر قوانین و مقررات مربوطه و با رعایت دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی(استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاریها توسط سازمان خصوصی‌سازی عرضه می‌ شود.

این بلوک 20 درصدی که 205 میلیون و 508 هزار و 720 سهم این شرکت را شامل می شود به ارزش کل پایه 11 هزار و 843 میلیارد و 878 میلیون و 551 هزار و 40 ریال، به‌صورت 50 درصد نقد و بقیه اقساط 2 ساله در روز 20 بهمن ماه جاری عرضه خواهد شد.

همچنین جرئیات آگهی منتشر شده توسط سازمان خصوصی سازی بدین شرح است:

الف) قابل توجه متقاضیان:

1- خریدار در صورت احراز شرایط مقرر در شیوه نامه تشویق بخش خصوصی و تعاونی از مزایای این شیوه نامه به شرح زیر برخوردار خواهد بود:

الف) افزایش سقف کل زمانی و مجموع تعداد اقساط برای خریداران بخش خصوصی تا میزان یک سوم و برای خریداران بخش تعاونی تا میزان دو پنجم جمع مدت و تعداد اقساط مصوب.

ب) بازپرداخت پلکانی اقساط با شیب 10 درصد رشد سالانه برای خریداران بخش های خصوصی و تعاونی، به مأخذ «100» برای رقم میانه دوره اقساط.

ج) سود فروش اقساطی تا میزان 3 درصد پایین‌تر از سایر خریداران برای خریداران بخش خصوصی و 3.6 درصد پایین‌تر برای خریداران بخش تعاونی.

2- خریدار متعهد است ضوابط، دستورالعمل ها، استانداردها و چارچوب های اجرایی مرتبط با حوزه های فنی، امنیتی، حراستی، HSE،ایمنی، فناوری اطلاعات و پدافند غیرعامل که توسط وزارت نفت و یا سایر مراجع ذیصلاح مربوط ابلاغ شده و اجرای آن برای کلیه بنگاه های فعال با موضوع فعالیت مشابه در حوزه نفت اعم از شرکت های دولتی و خصوصی الزامی است، را اجرا نماید.

3- خریدار مکلف است در چارچوب قوانین و مقررات تعیین شده وزارت نفت ضوابط قیمت گذاری و عرضه فرآورده های نفتی را رعایت نماید.

ب) نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان:

1- طبق مصوبه هیات واگذاری عرضه سهام این شرکت با رعایت «دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی (استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری ها» مندرج در سایت سازمان خصوصی سازی صورت خواهد گرفت. بر اساس مفاد این دستورالعمل صلاحیت های عمومی و تخصصی متقاضیان مورد بررسی قرار گرفته و صرفاً اشخاص واجد شرایط امکان رقابت در روز عرضه را خواهند داشت.

2- با توجه به عرضه این سهام از طریق شرکت فرابورس ایران و مطابق مفاد دستورالعمل مذکور، شاخص های مربوط به «صلاحیت های فنی و مدیریتی» متقاضیان (به عنوان بخشی از شاخص های تخصصی) توسط کارگروه بررسی صلاحیت موضوع این دستورالعمل مورد بررسی قرار گرفته و شاخص های مربوط به «تمکن مالی» و نیز «شاخص های عمومی» متقاضیان مطابق مفاد ماده (2) «ضوابط مربوط به شرایط متقاضیان خرید در معاملات عمده سهام و حق تقدم سهام در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران» توسط سازمان بورس و اوراق بهادار مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

3- متقاضیان می بایست علاوه بر واریز معادل 10 درصد ارزش پایه سهام قابل واگذاری به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، معادل 1 درصد ارزش پایه سهام قابل واگذاری (به مبلغ 118,438,785,511ریال) را به عنوان سپرده به صورت نقد یا ضمانت بانکی معتبر حسب مورد به حساب سازمان خصوصی سازی واریز و یا به آن تحویل نمایند. در صورت انصراف هر یک از متقاضیان تأیید صلاحیت شده از حضور در رقابت، سپرده نقدی واریز شده و یا ضمانت نامه بانکی ارائه شده به سازمان خصوصی سازی(معادل یک درصد مذکور) به نفع دولت ضبط خواهد شد. لازم به توضیح است در صورت عدم واریز و یا تحویل ضمانت نامه، صلاحیت متقاضی مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

4- به منظور بررسی «صلاحیت فنی و مدیریتی» متقاضیان می بایست علاوه بر ارائه درخواست خرید و مدارک لازم و نیز ارائه تضامین مربوط به حضور در رقابت طی زمان و چارچوب مقرر در ضوابط و مقررات عرضه های عمده در فرابورس، مستندات قابل ارائه ی خود مربوط به بررسی صلاحیت فنی و مدیریتی را به شرح جدول شماره (1) مندرج در این آگهی و حداکثر تا 6 روز کاری قبل از عرضه به سازمان خصوصی سازی تحویل دهند.

5- سپرده ی متقاضیان رد صلاحیت شده پس از اعلام نتیجه، قابل استرداد خواهد بود.

6- چنانچه در هر مرحله از فرایند واگذاری و تا زمان ابلاغ قرارداد واگذاری مواردی دایر بر عدم احراز صلاحیت متقاضی کشف گردد، سازمان می تواند نسبت به لغو واگذاری به این خریدار اقدام نماید.

7- برنامه یا طرح توجیهی ارائه شده از سوی متقاضیان جزو لاینفک قرارداد واگذاری بوده و به عنوان تعهدات قراردادی خریدار منظور و توسط سازمان خصوصی سازی مورد نظارت قرار می گیرد.

8- متقاضی خرید متعهد می گردد در انتصاب مدیران شرکت واگذار شده شاخص های صلاحیت عمومی موضوع «دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی (استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری ها» را رعایت نماید. این موضوع در قرارداد واگذاری درج خواهد شد.

منبع: تسنیم

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24