Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

آمار رسمی نشان داد صادرات کره جنوبی به ایران در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۱۹ در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن حدود ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

صادرات کره جنوبی به ایران ٩٠ درصد کاهش یافت

بورس24 : آمار رسمی نشان داد صادرات کره جنوبی به ایران در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۱۹ در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن حدود ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

آمار منتشره از سوی آژانس دولتی گسترش تجارت و سرمایه‌گذاری کره جنوبی (KOTRA) نشان داد صادرات کره جنوبی به ایران در فاصله ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۹ به ۲۵۹ میلیون دلار رسید که ۸۸.۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۸ کاهش داشت.

کره جنوبی از نظر میزان صادرات به ایران در رتبه چهاردهم قرار دارد اما در میان ۲۰ صادرکننده بزرگ به ایران بزرگترین میزان کاهش را داشته است.

چین با وجود کاهش ۳۸.۸ درصدی میزان صادراتش به ایران، در صدر فهرست بزرگترین صادرکنندگان به ایران قرار دارد در حالی که آلمان با کاهش ۴۹.۱ درصدی صادراتش، در رتبه ششم جای دارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، کاهش صادرات کره جنوبی در نتیجه تحریمهای آمریکا پس از خروج این کشور از برجام در سال ۲۰۱۸ روی داد.

طبق گزارش KOTRA، تا اکتبر ۲۰۱۹ حدود ۸۳ شرکت خارجی که پیش از آن در ایران فعالیت داشتند، کسب و کارشان در این کشور را متوقف کردند اما با این حال تجارتشان را با ایران توسعه دادند.

صادرات از امارات متحده عربی به ایران در مدت مذکور ۱۶.۸ درصد رشد سالانه داشت که دومین رشد بزرگ در میان کشورهای صادرکننده به ایران بود در حالی که صادرات هند ۴۳.۸ درصد رشد داشت.

منبع: ایسنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24