Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس ٢۴ : بانک مرکزی عدم مخالفت خود را با خرید اقساطی سهام، در جلسه روز جمعه شورای عالی بورس اعلام کرد و با این اعلام رسمی، از هفته جاری نیز راهکارهای اجرایی شدن این تصمیم را به لحاظ فنی و اعتباری را به صورت کلی بیان خواهند کرد، تا مشخص شود که در قالب چه عقود اسلامی، این امکان در بازار سرمایه باید فراهم شود. همچنین عنوان می شود که ، اعطای تسهیلات مجاز به مشتریان از لحاظ مالیاتی مورد پذیرش قرار می گیرد و این موضوع تقاضای بالقوه زیادی را بالفعل خواهد کرد. فرهاد حنیفی معاون نظارتی بانک مرکزی در خصوص عملیاتی شدن اعطای تسهیلات مجاز به مشتریان به خبرنگار بورس ۲۴ گفت: در گذشته نیز به کارگزاران قبلا تسهیلاتی را ارائه می کردند. اما بعضا تسهیلاتی که کارگزاران در اختیار مشتریانشان می گذاشتند از لحاظ مالیاتی مورد پذیرش قرار نمی گرفت...

جزئیات طرح اولیه وام خرید سهام اعلام شد

بورس24 : بانک مرکزی عدم مخالفت خود را با خرید اقساطی سهام، در جلسه روز جمعه شورای عالی بورس اعلام کرد و با این اعلام رسمی، از هفته جاری نیز راهکارهای اجرایی شدن این تصمیم را به لحاظ فنی و اعتباری را به صورت کلی بیان خواهند کرد، تا مشخص شود که در قالب چه عقود اسلامی، این امکان در بازار سرمایه باید فراهم شود. همچنین عنوان می شود که ، اعطای تسهیلات مجاز به مشتریان از لحاظ مالیاتی مورد پذیرش قرار می گیرد و این موضوع تقاضای بالقوه زیادی را بالفعل خواهد کرد.

فرهاد حنیفی معاون نظارتی بانک مرکزی در خصوص عملیاتی شدن اعطای تسهیلات مجاز به مشتریان به خبرنگار بورس24 گفت: در گذشته نیز به کارگزاران قبلا تسهیلاتی را ارائه می کردند. اما بعضا تسهیلاتی که کارگزاران در اختیار مشتریانشان می گذاشتند از لحاظ مالیاتی مورد پذیرش قرار نمی گرفت. در واقع به دلیل این که هزینه ها را به بانک نمی دادند و مورد پذیرش مرجع مالیاتی قرار نمی گرفت. در حال حاضر قرار است از عقودی استفاده شود و چهارچوبی مورد استفاده قرار گیرد که این معضلات همه با هم رفع شوند.

به گفته وی، یعنی کارگزاری ها هم بتوانند در یک شکل مشخص تری از تسهیلات بانک ها استفاده کنند و این محدودیت ها در چهارچوب شورای فقهی طراحی می شود تا مشتریانی که از این تسهیلات در کارگزاری ها استفاده می کنند، از هزینه های قابل قبول بهره مند شوند.

حنیفی گفت: ترتیبی اتخاذ شده تا ، بهره ای که به شرکت های کارگزاری پرداخت می کنند، مورد پذیرش سازمان امور مالیاتی قرار بگیرد.

وی در پاسخ به این که این شرایط چه تاثیری بر بازار می گذارد؟ گفت:به هر حال می تواند تقاضای بالقوه زیادی را برای سهام ایجاد کند، به دلیل این که عملا اثر اهرمی خواهد داشت. ولی در عین حال در چهارچوب هایی قرار می گیرد که کارگزاری یا بانک هم در خطری قرار نگیرد. یعنی یک درصدی از خریدشان را می توانند تسهیلات بدهند و به پشتوانه خریدی که انجام می شود، خود بانک و منابع کارگزاری هم در حالت منطقه امن(safe side) قرار می گیرد. مثلا در یک خرید هفتاد واحد از منابع و محل خود مشتری یا خریدار سهام تامین می شود و حدود ۳۰ درصد آن از محل تسهیلات تامین خواهد شد. همچنین نرخ تسهیلات همان نرخ شورای پول و اعتبار است و فرقی با نرخ های دیگر مرسوم در کشور ندارد.

وی در مورد اجرایی شدن خرید اقساطی گفت: با عملیاتی شدن خرید اقساطی سهام، مشتری‌ها بر اساس سررسید، تضامن و نیازهای خود به این دو بازار مراجعه می کنندو ما امیدوار هستیم با همکاری نزدیک بانک مرکزی و سازمان بورس که از قبل هم وجود داشته بتوانیم جلوه بزرگ و کامل‌تری را از اقتصاد توانمند کشور نمایان کنیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24