Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

محمد رضوانی فر مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) در نشست بررسی عملکرد شش ماه شرکت های تابعه صبا تامین اظهار داشت: آگاهی بخشی، به روز رسانی و شفاف سازی برای سهامداران و ذینفعان تامین اجتماعی اهمیت بسزایی دارد.

مدیرعامل شستا: حضور در بورس، راه رسیدن شستا به ارتقای عملکرد، کارائی و شفافیت است

بورس24 : محمد رضوانی فر مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) در نشست بررسی عملکرد شش ماه شرکت های تابعه صبا تامین اظهار داشت: آگاهی بخشی، به روز رسانی و شفاف سازی برای سهامداران و ذینفعان تامین اجتماعی اهمیت بسزایی دارد.

مدیرعامل شستا تاکید کرد : ایجاد فضای شفاف واقعی طی یکسال اخیر در مجموعه وزارت کار و شرکت های تابعه به خصوص شستا باعث شده تا افکارعمومی نسبت به شرکت های وابسته به شستا آسودگی نسبی پیدا کنند.

رضوانی فر با تجلیل از عملکرد شرکت های تابعه هلدینگ سرمایه گذاری صبا تامین افزود: شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین و شرکت های تابعه آن بازوی اصلی شستا در صیانت و بازارگردانی سهام شرکت های بورسی شستا است و از این جهت اهمیت بسزایی دارد.

مدیرعامل شستا با اظهار امیدواری نسبت به بورسی شدن صبا تامین و شرکت های تابعه آن در سال 98 گفت: حضور شستا، هلدینگ ها و شرکت های تابعه در بورس عامل اصلی رسیدن به اصل مهم شفافیت است. مهم‌ترین و اولین برنامه ما به منظور تحول در شستا ساماندهی شرکت‌ها از طریق ادغام، انحلال، ورود به بورس و فروش سهام بود. دراین یکسال 7 شرکت و یک هلدینگ به بورس پیوستند و مراحل ورود به بورس شرکت‌های باقی مانده به سرعت در حال انجام است.

به گفته مدیرعامل شستا "اولین دستاورد حضور در بورس، همان شفافیتی است که جناب وزیر در مجلس تعهد کردند و شستا از پاسخگویی و ارائه گزارش عملکرد در یک مجمع محدود و جمع کوچک در منظر قضاوت عامه مردم و سهام‌داران قرار می گیرد. شستا مکلف می‌شود به ارائه صورت‌های مالی و گزارش فعالیت هیات مدیره گزارش مربوط به تغییرات پرتفوی و سرمایه گذاری از یک امر داوطلبانه به یک امر الزامی تبدیل می‌شود در دوره های منظم ماهانه و سالانه. بنابرین این اقدام موجب ارتقاء شفافیت و ارتقاء پاسخگویی مدیریت در شستا خواهد شد که خود به تنهایی مهم‌ترین دستاورد است.

وی افزود: حضور در بازار سرمایه کمک می کند دارایی‌های مجموعه ارزش قابل پیش بینی داشته باشد و روش مشخصی برای ارزیابی ارزش روز دارایی‌های سازمان تامین اجتماعی به وجود آید. به هر صورت زمانی که زیرمجموعه‌های شستا و به طور کلی مجموعه شستا وارد بورس شود ارزش روز دارایی‌ها همیشه و به‌روز در تامین اجتماعی محسوس و قابل مشاهده خواهد بود.

مدیرعامل شستا اظهار داشت: از آنجایی که عدد عرضه شستا بزرگ است شاید این فرایند بورسی شدن زمان زیادی طول بکشد، اما در نقطه شروع با توجه به ابعادی که شستا دارد و باتوجه به سازوکارهایی و مقرراتی که در بازار سرمایه وجود دارد، شاید با نظر سازمان بورس حدود 5 درصد آن در عرضه اولیه عرضه شود و تا 10 درصد ممکن است قابل افزایش باشد، البته این میزان، برای عرضه اولیه است و مابقی آن متناسب با سیاست‌های سازمان و شرایط بازار و ... انجام می‌شود.

منبع: روابط عمومی صبا تامین

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24