Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

شیخان با بیان اینکه طی هفته‌های آینده شاید عواملی که از افزایش قیمت بنزین تاثیر پذیرفتند را در قیمت اعمال کنیم، گفت: امیدواریم بتوانیم تا اواسط بهمن افزایش نرخ بگیریم.

دبیر انجمن سیمان خبر داد؛ احتمال افزایش قیمت سیمان در بهمن ماه

بورس24 : شیخان با بیان اینکه طی هفته‌های آینده شاید عواملی که از افزایش قیمت بنزین تاثیر پذیرفتند را در قیمت اعمال کنیم، گفت: امیدواریم بتوانیم تا اواسط بهمن افزایش نرخ بگیریم.

عبدالرضا شیخان دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان از افزایش تولید سیمان در ۸ ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد: طی این مدت ۴۱ میلیون و ۱۷۹ هزار تن سیمان تولید شده که ۹.۵ درصد رشد داشته است.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان افزود: همچنین تولید کلینکر در ۸ ماهه با رشد ۸ درصدی به ۴۷ میلیون و ۱۰۹ هزار تن رسیده است.

وی همچنین از رشد ۲۰ درصدی صادرات کلینکر خبر داد و گفت: طی این مدت ۵ میلیون و ۲۳۴ هزار تن کلینکر و ۳ میلیون و ۷۶۸ هزار تن سیمان صادر شد که صادرات سیمان نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

شیخان درباره دلیل کاهش صادرات سیمان بیان کرد: به دلیل اینکه بیشتر صادرات سیمان به عراق است به دلیل توقف صادرات به این کشور آمار صادرات کاهش داشته است.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان درباره بازار صادراتی کلینکر، تصریح کرد: کلینکر تولیدی ۷ درصد به امارات، ۲ درصد به بنگلادش، ۲ درصد به پاکستان، ۶ درصد به سریلانکا، ۵ درصد به چین، ۲۱ درصد به کویت و ۱۵ درصد به عراق صادر شده است.

وی ادامه داد: سیمان تولیدی کشور نیز ۱۲ درصد به ازبکستان، ۲۷ درصد به افغانستان، ۶ درصد به پاکستان ۵ درصد به قزاقستان، ۳ درصد به کویت و ۴ درصد به روسیه صادر شده است.

شیخان همچنین درباره بازگشت ارز صادراتی گفت: شرکت‌هایی که صادرات داشتند ارز صادراتی را برگرداند البته یکسری ابهاماتی وجود دارد که باید طی جلساتی با کارشناسان بانک مرکزی آن‌ها را بررسی کنند، اما متاسفانه برگزاری جلسات با این کارشناسان بسیار سخت است.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان درباره وضعیت مصرف سیمان در داخل کشور گفت: در ۸ ماهه امسال مصرف سیمان در کشور ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه سیمان نسبت به سال گذشته از تیرماه حدود ۲۵ درصد افزایش قیمت داشته است اظهار کرد: طی هفته‌های آینده شاید عواملی که از افزایش قیمت بنزین تاثیر پذیرفتند را در قیمت اعمال کنیم، امیدواریم بتوانیم تا اواسط بهمن افزایش نرخ بگیریم.

منبع: میزان

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24