Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

کیش میزبان این بورس است / فقط یورو به همراه داشته باشید و نه ریال سهام شرکت های دیگر کشورها هم می توانند، در این بورس معامله شوند، اگر... مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه، با حضور ۵۲ درصدی سهامداران امروز تشکیل جلسه داد. در این مجمع...

مدیر عامل «وبیمه»: پنجمین بورس کشور در راه است؛ بین المللی

بورس24 -حیدر کثیری : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه، با حضور ۵۲ درصدی سهامداران امروز تشکیل جلسه داد.

امیر حسین ارضا مدیر عامل وبیمه، در این نشست گفت: در سال ۹۷ حدود ۶۰ درصد از پرتفوی بورسی درETF ها بوده که امسال آن را تغییر دادیم و در سایر صنایع سرمایه گذاری کردیم. 

وی ادامه داد: بورس پنجمی با عنوان بورس بین الملل در حال تشکیل است، که ما نیز جزو موسسان آن هستیم. او درباره برنامه های آتی نیز چنین گفت: افزایش سرمایه در راه است. کاهش سهم املاک و مستغلات در پرتفوی شرکت و ایضا افزایش سهم پرتفوی بورسی شرکت.

به گفته وی پروژه تجاری اداری گلستان خیام هم ادامه پیدا می کند و با بهترین روش به فروش خواهد رفت. ( یا فروش یل بهره برداری و فروش پس از اتمام ). همچنین شرکت در برنامه دارد تا پروژه تجاری رامسر را بفروش برساند.  

به گزارش خبرنگار بورس24 ، اعتراض سهامداران در مجمع وبیمه نیز از حواشی به وجود آمده در این گردهمایی بود؛ مدیر عامل وبیمه در ادامه سخنان خود گفت: از ابتدای مهر ماه تاکنون بازدهی پرتفوی بورسی شرکت ۲۱ درصد بوده است. به گزارش خبرنگار ما سود هر سهم این شرکت ۶۷ ریال بود و سود تقسیمی نیز۵۰ ریال.

در ادامه مجمع فوق العاده شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه برای افزایش سرمایه از مبلغ ۷۵ میلیارد تومان به ۵۰۰ میلیارد توماناز سود انباشته و آورده نقدی سهامداران آغاز به کار کرد. 

مدیران شرکت هدف از این افزایش سرمایه را افزایش و تقویت پرتفوی بورسی واصلاح ترکیب دارایی ها عنوان کردند، که این مهم در دو مرحله به انجام خواهد رسید.

گفته شد، بیمه مرکزی و صندوق بازنشستگی کارکنان بیمه مرکزی هر کدام ۲۰ میلیارد به جهت علی الحساب افزایش سرمایه، به حساب شرکت واریز کرده اند. صنعت بیمه پس از افزایش سرمایه در این صنایع سرمایه گذاری می کند. 

در نهایت این افزایش سرمایه به تصویب مجمع رسید که جمعا ۵۶۶ درصد، در مرحله اول ۱۶۶ درصد از انباشته و آورده به انجام می رسد. 

امیر حسین ارضا مدیر عامل وبیمه در خصوص بورس بین الملل در مجمع چنین گفت: قرار است، بر مبنای مصوبه هیئت وزیران بورس پنجمی با عنوان بورس بین الملل در منطقه آزاد کیش تاسیس شود، که در آن شرکت هایی که درآمد دلاری دارند پذیرفته شوند و سهام آن ها با یورو معامله می شود. 

او گفت: اگر شرایط غیر تحریمی حاکم شود، سهام شرکت های سایر کشورها هم می توانند در این بورس معامله شوند.  

تکمیلی: 

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه سرمایه‌ گذاری صنعت بیمه با حضور ۵۲ درصدی سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیر عامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی، تشکیل شد.

در ابتدای جلسه امیر حسین ارضا مدیرعامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و گفت: شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه با نسبت گردش معاملات ۲.۷۸ درصدی در بازار سرمایه شاهد رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به سال قبل بود، این مجموعه دارای نسبت بدهی پایین به لحاظ ساختار سرمایه است.

وی ادامه داد: شرکت در سال ۹۷ حدود ۶۰ درصد ETF داشت که در سال جاری تلاش کردیم تا درصد آن‌ ها را کم کنیم و سبد پرتفوی بورسی خود را بزرگتر کنیم.

او گفت: مهمترین دارایی شرکت، پروژه تجاری اداری گلستان خیام بوده که در منطقه ۲۲ تهران واقع شده که باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود که برنامه های مدونی برای آن داریم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های آتی شرکت عنوان کرد: از جمله برنامه های آتی این مجموعه می توان به افزایش سرمایه، کاهش سهم املاک و مستغلات در پرتفوی شرکت و ساماندهی پروژه های ساختمانی، افزایش پرتفوی بورسی اشاره کرد.

او در مورد پروژه خیام گفت: در نظر داریم تا با تغییر سازنده و همچنین مشارکت بیمه مرکزی در این پروژه، پروژه خیام را آغاز کنیم، تا بتوانیم از حالت فعلی رها شویم و هر چه سریعتر آن را تعیین تکلیف کنیم.

ارضا ادامه داد: در نظر داریم تا بیمه مرکزی از این پروژه واحد بردارد و منابع تزریق کند، این منابع تزریق شده تماما برای پروژه خیام صرف شود، برنامه بعدی هم بحث سازنده است که تغییر خواهد کرد البته در تعامل با سازنده اول، که سازنده اول ( آقای لالوی) موافقت اولیه را اعلام‌کرده و به زودی وارد توافق خواهیم شد.

وی تاکید کرد: تمام تلاش صنعت بیمه این است که در کوتاه ترین زمان ممکن ساخت و ساز آغاز شود.

مدیر عامل صنعت بیمه خبر داد: قرار است بر مبنای مصوبه هیئت وزیران بورس پنجمی با عنوان بورس بین الملل در منطقه آزاد کیش تاسیس شود که در آن شرکت هایی که درآمد دلاری دارند، پذیرفته شوند و سهام آن ها با یورو معامله شود. اگر شرایط غیر تحریمی باشد سهام شرکت های سایر کشورها هم می توانند معامله شوند. ما نیز به عنوان یکی از موسسان این بورس هستیم.

در ادامه جلسه بازرس قانونی، گزارش خود را قرائت کرد و اظهار نظر مشروط نسبت به صورت های مالی ارائه شد. بند شرط حسابرس در خصوص پروژه خیام بود که به شرح موارد گفته شده در گزارش هیئت مدیره پاسخ داده شد.

در خصوص پروژه خیام مباحث زیادی شد و در نهایت تصمیم بر این شد که بخشی از پروژه خیام به بیمه مرکزی فروخته شود و همچنین سازنده آن عوض شود.

گفتنی است، در پایان نیز به ازای هر سهم ۵۰ ریال سود  تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.

پس از مجمع عمومی عادی، مجمع فوق العاده برای افزایش سرمایه تشکیل شد. در ابتدا مدیر عامل شرکت گزارشی توجیهی از افزایش سرمایه ارائه کرد. 

وی ادامه داد: هدف از افزایش سرمایه, افزایش و تقویت پرتفوی بورسی و اصلاح ترکیب دارایی ها است. بیمه مرکزی و صندوق بازنشستگی کارکنان بیمه مرکزی هر کدام ۲۰ میلیارد به جهت علی الحساب افزایش سرمایه به  شرکت واریز کرده اند.

او در پاسخ به سوال سهامداری در این خصوص که اگر پروژه خیام ساخته شود و شما هم در این پروژه بمانید، آیا این پروژه پتانسیل افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارد، گفت: بله این پتانسیل کاغذی وجود دارد. 

در پایان نیز افرایش سرمایه ۵۶۶ درصدی از انباشته و مطالبات و آورده نقدی تصویب شد. این افزایش سرمایه در دو مرحله انجام خواهد شد و سرمایه شرکت از ۷۵ میلیارد به ۵۰۰ میلیارد خواهد رسید.

لازم به ذکر است، در مرحله اول این افزایش سرمایه از ۷۵ به ۲۰۰ میلیارد و در مرحله دوم از ۲۰۰ به ۵۰۰ میلیارد تومان است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24