Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

فجر انرژی خلیج فارس یکی از شرکت های تولید کننده یوتیلیتی که از ابتدای سال جاری تا کنون در حدود ۴۵ درصد بازدهی از محل نوسان سهم داشته است. این شرکت با توجه به قراردادهایی که با پتروشیمی ها منعقد می کند با حدود ۵٠ درصد ظرفیت در حال تولید است اما...

خبرهایی امیدوارکننده از «بفجر»...

بورس24 -حیدر کثیری :  فجر انرژی خلیج فارس یکی از شرکت های تولید کننده یوتیلیتی که از ابتدای سال جاری تا کنون در حدود 45 درصد بازدهی از محل نوسان سهم داشته است. این شرکت با توجه به قراردادهایی که با پتروشیمی ها منعقد می کند با حدود 50 درصد ظرفیت در حال تولید است اما بر اساس اخبار منتشر شده پالایش گاز بیدبلند پیشرفت 99 درصدی داشته و به زودی وارد مدار خواهد شد که این به معنی قرار دادهای جدید برای «بفجر» خواهد بود.

غلامعلی زالخانی مدیر عامل فجر انرژی خلیج فارس که با نماد «بفجر» شناخته می شود، در خصوص اثرات وارد مدار شدن پالایش گاز بید بلند به بورس24 گفت: در حال حاضر بر اساس آمار تولید و فروش موجود قرار داد تامین برق با بیدبلند داریم و در حدود 20 مگاوات برق به این مجموعه تحویل می شود که پس از به بهره برداری رسیدن این مجموعه میزان نیاز بیدبلند به 50 تا 60 مگاوات خواهد رسید.

وی ادامه داد: با راه اندازی فاز دوم این مجموعه 160 مگاوات افزایش تقاضا برای برق خواهیم داشت. راه اندازی بید بلند بخش قابل توجهی از ظرفیت خالی مجموعه را زیر بار خواهد برد.

زالخانی درباره آخرین عملکرد سال مالی جاری شرکت هم گفت: خوشبختانه شرکت هایی که با آنها قرار داد داریم روند تولید خوبی دارند که منجر به افزایش تقاضا برای یوتیلیتی است و در حوزه تامین برق امسال در حدود 100 درصد برنامه ای که داشتیم را عملیاتی کردیم و در تابستان نیز بخشی از تولید برق را وارد خطوط سراسری نیرو کردیم. با توجه به افزایش تولید شرکت های پتروشیمی منطقه افزایش تقاضا برای محصولات ما از جمله برق، آب، گازهای طبیعی و ... افزایش داشته و بر اساس گزارشات اعلامی افزایش درآمد داشتیم .

وی درباره قیمت محصولات نیز گفت: قیمت های سال 97 تعیین تکلیف شد و برای سال 98 هنوز قیمت ها از شورای رقابت و ملی صنایع پتروشیمی ابلاغ نشده است که به محض ابلاغ اصلاحیه در صورت های مالی خواهیم داشت.

زالخانی گفت: در سال جاری شرایط عملکردی به نسبت قبل بهبود داشته و در صورتی که وضعیت شرکت های پتروشیمی خوب باشد روند فروش و عملکرد ما نیز بهبود خواهد داشت.

وی درباره افزایش تقاضا در این نماد هم گفت: وضعیت عملکردی و جو مثبت بازار بر افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در سهام ما بی تاثیر نبوده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24