Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیرعامل تاپیکو از افزایش دو برابری سود خالص شرکتهای تحت مدیریت این هلدینگ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

نکته مهمی که در جلسه بررسی عملکرد شش ماهه تاپیکو اعلام شد؛ سود خالص شرکتهای مدیریتی این هلدینگ، دو برابر شده است

بورس24 : مدیرعامل تاپیکو از افزایش دو برابری سود خالص شرکتهای تحت مدیریت این هلدینگ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

محمود مخدومی مدیرعامل تاپیکو در جلسه بررسی عملکرد شش ماهه نخست سال جاری این هلدینگ در جمع مدیرعامل، معاونان و مدیران شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، با اعلام این خبر گفت: میزان سود خالص شرکت‌های مدیریتی تاپیکو در شش ماهه نخست سال جاری 2 هزار و 347 میلیارد تومان بوده که در مقایسه با سود خالص یک هزار و 172 میلیارد تومانی در دوره مشابه سال قبل، دو برابر شده است.

وی افزود: یکی از مهمترین دلایل این افزایش سودآوری، رشد 70 درصدی جمع درآمدهای عملیاتی شرکتها است که یکی از شاخص‌های عملکردی کلیدی در ارزیابی شرکتها به شمار می رود.

مدیرعامل تاپیکو همچنین به میزان فروش شرکتهای تابعه تاپیکو اشاره کرد و افزود: در حال حاضر میزان فروش در شش ماهه نخست سالجاری در شرکت‌های مدیریتی تاپیکو 8 هزار و 859 میلیارد تومان بوده که در مقایسه با فروش 5 هزار و 203 میلیارد تومانی شش ماهه نخست سال 97 بیش از 70 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مخدومی همچنین به رشد صادرات تجمیعی شرکتهای تابعه اشاره کرد و گفت: صادرات شرکتهای زیرمجموعه تاپیکو که در شش ماه نخست سال گذشته یکهزار و 853 میلیارد تومان بود، در شش ماه نخست سالجاری به سه هزار و 200 میلیارد تومان افزایش یافته است.

براساس گزارش ارائه شده در این نشست، عمده شرکت‌های مدیریتی تاپیکو در شش ماهه نخست سال 98 با رشد حجم تولید و فروش و به تبع آن رشد سود خالص مواجه بوده‌اند که بیشترین سهم از این رشد را شرکت‌های پتروشیمی فن‌آوران، پتروشیمی خراسان، نفت ایرانول، نفت پاسارگاد و نخ تایر صبا در اختیار داشته‌اند.

در ادامه این نشست دکتر رضوانی‌فر مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) با اشاره به تهدیدها و فرصت‌های پیش روی شرکتها در مقایسه با رقبای خارجی به ویژه شرکتهای متانول‌ساز، بر ضرورت ارائه راهکارهای عملیاتی در خصوص بهبود وضعیت سوددهی شرکتها در 5 سال آتی تأکید کرد.

در بخش دیگری از این نشست درخصوص طرح‌ها و پروژه‌های فعال هلدینگ تاپیکو گزارشی ارائه شد و در ادامه در خصوص مشارکت در جذب سرمایه‌گذاری خارجی بویژه مشارکت در اجرای پروژه GTPP پیشنهاداتی از سوی مدیران تاپیکو ارائه شد که مورد تائید مدیرعامل شستا قرار گرفت.

رضوانی‌فر همچنین ضمن حمایت از پیشنهادات مطرح شده با اشاره به شرکت پتروشیمی مرجان که 33 درصد سهام این شرکت متعلق به گروه تاپیکو (هلدینگ تاپیکو 17 درصد و پتروشیمی فن‌آوران 16 درصد) ‌است، تاکید کرد: با توجه به بهره‌برداری و تولید کامل این مجموعه و سوددهی آن در آینده، ضروری است مدیران تاپیکو، با عنایت به مالکیت 16درصدی شرکت پتروشیمی فن‌آوران در سهام پتروشیمی مرجان، سهام این شرکت را در این طرح پتروشیمی حفظ نمایند.

همچنین مقرر شد در خصوص پروژه بازسازی واحد 600 شرکت پتروشیمی آبادان و همچنین بررسی طرح‌های بازسازی و بهسازی این مجتمع پتروشیمی، کمیته‌ای تشکیل شود که تا یک ماه آینده با حضور مدیرعامل تاپیکو و معاونین شستا در این خصوص تعیین تکلیف نماید.

مدیرعامل شستا به ضرورت انضباط اداری و بهبود ساختار مالی شرکتها اشاره و از اقدامات انجام شده در این خصوص در شرکت نخ تایرصبا که منجر به رشد سود 321 درصدی این شرکت شده است، تقدیر کرد.

همچنین مقرر شد درخصوص پروژه پتروالفین فن‌آوران به زودی به حل و فصل موارد مربوط به اجرای پروژه با شرکت ملی صنایع پتروشیمی جهت تعیین تکلیف اقدامات لازم بپردازند.

رضوانی فر، همچنین در پایان این نشست، بر بررسی نتایج افزایش سرمایه شرکتهای تحت مدیریت تاپیکو تاکید کرد و گفت: اقدامات اجرایی در خصوص افزایش سرمایه شرکتها باید همچنان در دستور کار قرار داشته باشد و چنانچه گزارشات توجیهی افزایش سرمایه شرکتها مورد بررسی قرار گرفته و قابلیت اجرایی دارد، ظرف 10 روز آینده نهایی و تا پایان سال عملیاتی شود

منبع: روابط عمومی تاپیکو

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24