Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس بالا می رود ؛ علیرغم شبیه سازی وضعیت آن به ٩٢ و دوره های دیگر نقدینگی و انتظارات تورمی این روزها حرف اول را می زند

پیش بینی وضعیت بازار تا آخر سال

بورس24 : شاخص کل بورس فروردین 98 را با 179194 واحد استارت زد و اکنون این شاخص با رشد بیش از 105 درصد به محدوده 367632 واحدی رسیده است، بازار سرمایه یکی از پر بازده ترین بازارها در سال جاری بوده است.

این بازار علی رغم تمام گمانه زنی های سرمایه گذاران، تحلیل گران و ربط دادن و شبیه سازی بازار با سال 92 به مسیر خود ادامه داد و ثابت کرد بازار مسیر خود را می رود و بر اساس متغیرهای کلان اقتصاد خود را تطبیق می دهد نه گمانه زنی ها.

اکنون که شاخص رکوردهای جدیدی را ثبت کرده است باید دید این بازار همچنان می تواند یکه تاز باشد و بازدهی های خوبی را محقق کند یا خیر؟

همایون دارابی از کارشناسان زبده بازار سرمایه درباره وضعیت و روند پیش روی بازار سرمایه به بورس24 گفت: در حال حاضر وضعیت مطلوب است و شاهد بهبود روابط سیاسی هستیم و به نظر تحریم ها از حد کنونی فراتر نخواهد رفت و انتظار اخبار بد را نداریم، از طرفی گزارش عملکرد آذر شرکت های بزرگ و تاثیر گذار بر شاخص کل بسیار خوب بوده است که این گزارشات نوید بخش تحقق سود های خوبی در صورت های مالی نه ماهه شرکت هاست.

وی ادامه داد: شرکت های بزرگ علی رغم انتظارات اولیه مبنی بر کاهش صادرات با توجه به تحریم ها گزارشات خوبی را تاکنون روانه بازار کرده اند و بازار سرمایه با وجود حجم معاملات روزانه بدون رقیب در حال جذب نقدینگی است.

دارابی درباره تداوم رشد شاخص کل گفت: شاهد متغیر های اثر گذار منفی بر بازار سهام نیستیم ، در حوزه روابط سیاسی شرایط بهتر از گذشته است و قیمت ها در بازارهای جهانی در پایان سال میلادی روند خوبی داشتند و انتظار داریم در سال جدید میلادی قیمت کالا ها با همین روند مجدد بازگشایی شوند، با توجه به این که شاخص کل بورس در این روزها سقف های جدیدی را تجربه می کند بنابراین ممکن است شاهد استراحت هایی در بازار باشیم اما متغیر منفی اثر گذار بر بازار دیده نمی شود و تا آخر سال روند صعودی ادامه دار است.

این فعال و کارشناس بازار سرمایه درباره نسبت قیمت به سود بازار سرمایه هم گفت: این نسبت برای هر شرکت قابل محاسبه است اما نسبت درستی برای بررسی کل بازار نیست چرا که هر سرمایه گذاری ضریب رشد و بازده سود انتظاری متفاوتی را از شرکت ها در نظر می گیرد، در حال حاضر نگاه بازار بیشتر به حجم معاملات و نقدینگی فعال در بازار است که باید دید سیاست گذاران بازار سرمایه چه برنامه ای برای هدایت و حفظ منابع ورودی به بازار دارند که تقویت عرضه های اولیه می تواند یکی از اقداماتی باشد که زمینه ساز جذب نقدینگی بیشتر در بازار باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • حسن فضلی
    حسن فضلی

    با توجه به سال رونق تولید ملی،وجذاب بودن بازار سرمایه و بصرفه نبودن بازار ارز و دلار و مسکن،میشه امیدوار بود،

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24