Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

میری گفت: بنابر آمار ۸ ماهه گمرک ۱۳۲ تن و ۷۵۳ کیلو زعفران به بازار‌های هدف صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افت داشته است.

صادرات زعفران از ۱۳۲ تن عبور کرد

بورس24 : میری گفت: بنابر آمار ۸ ماهه گمرک ۱۳۲ تن و ۷۵۳ کیلو زعفران به بازار‌های هدف صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افت داشته است.

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره آخرین وضعیت بازار طلای سرخ اظهار کرد: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و حداکثر ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

وی افزود: با توجه به تعادل عرضه و تقاضا، نوسان چندانی در بازار طلای سرخ وجود ندارد که اگر اتفاق خاصی در این حوزه نیفتد، روند فعلی ادامه خواهد داشت.

میری درباره آخرین وضعیت صادرات طلای سرخ بیان کرد: بنابر آمار ۸ ماهه گمرک ۱۳۲ تن و ۷۵۳ کیلو زعفران به بازار‌های هدف صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افت داشته است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه صادرات زعفران در حال انجام است، گفت: با توجه به سخت گیری‌های بازگشت ارز، صادرات زعفران از طریق کارت‌های اجاره‌ای و قاچاق در حال انجام است.

وی ادامه داد: با توجه به نوسان نرخ ارز، مسائل سیاسی و شرایط تحریم و صدور بخش نامه‌های خلق الساعه امکان پیش بینی دقیق درباره آینده صادرات زعفران وجود ندارد، اما برآورد‌ها حاکی از آن است که با کاهش سخت گیری‌های بانک مرکزی، جمع شدن کارت‌های اجاره‌ای و پذیرفتن پیشنهادات صادرکنندگان از سوی بانک مرکزی طی ماه‌های آتی با رشد صادرات در بازار مواجه خواهیم بود.

پیشنهادات صادرکنندگان به بانک مرکزی راهگشای رونق صادرات زعفران

این مقام مسئول، تهاتر ارز و صادرات زعفران به صورت خوداظهاری را از جمله پیشنهادات صادرکنندگان به بانک مرکزی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر هر کیلو زعفران با نرخ ۵۰۰ تا ۸۰۰ دلار صادر می‌شود، در حالیکه تعرفه گمرکی ۱۳۰۰ دلار است، از این رو مابه التفاوت آن با نرخ صادرات زعفران تفاوت معناداری دارد.

به گفته میری، اگر صادرکنندگان بتوانند به صورت خوداظهاری به بازار‌های هدف زعفران صادر کنند، از این رو در برابر میزان ارزی که دریافت می‌کنند، تسویه حساب دارند که با این وجود مشکلات صادرکننده به حداقل ممکن می‌رسد. این در حالی است که در شرایط فعلی، بانک مرکزی صادرکننده را موظف کرده که از ۱۰۰ درصد صادرات، ۲۰ تا ۳۰ درصد واردات انجام دهد یا به وارد کننده دهد و ۵۰ درصد مابقی را ارز بیاورد که امکان ورود ارز به کشور وجود ندارد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: اگر صادرکنندگان بخواهند ارز خریداری و به سامانه نیما بدهند به سبب اختلاف چشمگیر قیمت فروش با تعرفه گمرکی به ازای صادرات هر کیلو زعفران ۲ میلیون تومان متضرر می‌شوند، به همین خاطر باید ترتیباتی اتخاذ شود تا برای تولید زعفران که به طور انحصاری در اختیار ماست، مشکلی پیش نیاید.

وی در پایان درباره آخرین وضعیت تولید طلای سرخ تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی امر باید آمار دقیق تولید را اعلام کند، اما چندی پیش وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرده بود که امسال تولید زعفران به مرز ۵۰۰ تن می‌رسد و حال با پایان فصل برداشت باید منتظر اعلام آمار نهایی تولید ماند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24