Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

افق ۱۴۰۴ ما تولید ۵۵ میلیون تن فولاد است، برای تامین این نیاز باید خط ریخته گری بخریم هرچه جلوتر می رویم خطوط قبلی کهنه می شوند و...

مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان: باید تکنولوژی جدید را روی تجهیزات قدیمی پیاده کنیم

بورس24 : ارزانی، مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان صبح امروز در اولین کنفرانس ملی ریخته گری مداوم فولاد گفت:این کنفرانس با نگاهی به آینده فولاد در دو دهه آینده و وضعیت فعلی آن در حال برگزاری است.

برای دست یابی به تکنولوژی فولاد، مسیرهای دسترسی در کشورهای در حال توسعه از طریق تعامل در اشتراک گذاری است، چین و اوکراین از این روش استفاده و اول صنعت را ایحاد کردند و به دانش رسیده اند.

او گفت: این روند برای کشورهایی مثل ایران بهتر جواب می دهد، تکنولوژی باید به کار گرفته شود و مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: از مدل های دیگر این است که مرکز تحقیقاتی ایجاد می شود و دانش را به تکنولوژی و بعد به صنعت تبدیل می کنند، این مدل هزینه بر و زمان بر بوده و مسیر دستیابی به آن سخت است

او گفت: ژاپنی ها با استفاده از این روش از آمریکایی ها استفاده کرند و از آن ها جلو زدند، مرکز تحقیقاتی ایجاد نکردند بلکه از مراکز و دانش آمریکا استفاده کردند، کره جنوبی نیز این تکنولوژی را از ژاپن گرفت.

وی گفت: بومی سازی در دل تکنولوژی اتفاق می افتد، اما اول باید دانش ساخت تجهیز را کسب کنیم.

او ادامه داد: افق ۱۴۰۴ ما تولید ۵۵ میلیون تن فولاد است، برای تامین این نیاز باید خط ریخته گری بخریم هرچه جلوتر می رویم خطوط قبلی کهنه می شوند و همه این ها نیاز به ارتقا تکنولوژی دارد و از طرفی کمبود هم داریم؛ باید هزینه زیادی باید کنیم تا تکنولوژی جدید را روی تجهیزات قدیمی پیاده کنیم.

به گفته وی۱۰۰ درصد تولید فولاد کشور از ریخته گری مداوم صورت می گیرد، در زمینه تولید به صورت منفرد و غیر یک پارچه زمینه هایی داریم، در ریخته گری محصولی تولید می شود که محصول خام صنایع دیگر می شود؛ در آینده ناچاریم به سمت خطوط ریخته گری برویم، از این رو باید به تکنولوژی ریخته گری دست پیدا کنیم.

او گفت: باید بتوانیم ساختاری در صنعت ایجاد کنیم اما نباید از این غافل شویم که به دانش تکنولوژی دست پیدا کنیم؛ دانش و تکنولوژی جهانی است و صنعت محلی است، اگر در دو سه دهه آینده نتوانیم به دانش دست یابیم نمی توانیم آن را پشت سر بگذاریم. 

وی ادامه داد: بعد از اینکه موفق به کسب دانش شدیم شرکت های دانش بنیان می توانند شروع به توسعه محصول و تکنولوژی که حلقه ای مفقوده در کشور است، کنند.متاسفانه ارتباط ارگانیک و موثر بین فولادسازان کشور وجود ندارد، با تدوین یک نقشه راه هم جهت می شویم و تقسیم مسئولیت صورت می گیرد.برای دستیابی به دانش ریخته گری مداوم، فارغ از تامین منابع مالی باید محوری یکپارچه وجود داشته باشد و بعد در کنارش محققین داخلی و خارجی ورود کنند و دانش منتقل شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24