Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

نائب رئیس اتحادیه املاک استان تهران گفت: حباب قیمتی در بازار مسکن شکسته شده و در بسیاری از مناطق قیمت‌ها به کف بازار رسیده است.

حباب قیمت مسکن ترکید

بورس24 : نائب رئیس اتحادیه املاک استان تهران گفت: حباب قیمتی در بازار مسکن شکسته شده و در بسیاری از مناطق قیمت‌ها به کف بازار رسیده است.

حسام عقبایی نائب رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه در ۶ ماهه ابتدای امسال بازار مسکن در شرایط رکود تورمی به سر می‌برد در نیمه دوم امسال این بازار وارد شرایط رکود غیر تورمی شده و با توجه به آنکه میزان معاملات مسکن نسبت به سال گذشته کاهش ۷۰ درصدی داشته است بنابراین قیمت‌ها هم در این بازار روند نزولی به خود گرفته است.

او با اشاره به اینکه قیمت مسکن در واحد‌های بزرگ تا ۴۰ درصد و در واحد‌های کوچک تا ۳۰ درصد کاهش یافته است این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت و تا اسفند ماه ما شاهد کاهش ۱۵ درصدی هم خواهیم بود.

عقبایی با اشاره به اینکه بازار مسکن در طی یکسال گذشته ۴ برابر نرخ تورم افزایش یافته است گفت: این بازار ظرفیت کشش افزایش قیمت را ندارد و تا نیمه اول سال ۹۹ هیچ تغییری در رشد قیمت‌ها نخواهیم داشت.

نائب رئیس اتحادیه املاک استان تهران توضیح داد: حباب‌هایی که در بازار‌های مسکن وجود داشته کاملا ترکیده است و قیمت‌ها در این بازار شکسته شده است به طوری که نرخ‌ها در بسیاری از مناطق به کف بازار رسیده است.

او افزود: تا نیمه اول سال ۹۹ هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت و بازار مسکن در نرخ‌های اجاره هم متناسب با نرخ تورم قیمت‌ها تغییر خواهد کرد.

عقبایی با اشاره اینکه نرخ دلار در چند ماه گذشته نوسان قیمتی داشته است گفت: بازار مسکن در مقایسه با سایر بازار‌ها بسیار مقاوم است و تأثیری از سایر بازار‌ها نخواهد گرفت و با توجه به آن که مسکن به عنوان یک کالای مصرفی به شمار می‌رود متناسب با نرخ تورم تغییرات کمتری خواهد داشت.

نائب رئیس اتحادیه املاک استان تهران تأکید کرد: تا پایان بهار ۹۹ قیمت‌ها در بازار مسکن نه تنها افزایش نخواهد یافت بلکه تا ۱۵ درصد هم روند کاهشی خواهد یافت و این در حالی است که به نظر می‌رسد میزان معاملات نسبت به ماه‌های گذشته افزایش اندکی پیدا کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24